Ga naar inhoud

overclocken compaq evo d310


Aanbevolen berichten

Welke videokaart heb je? Gezien het feit dat je een 2.0 ghz cpu hebt, lijkt in dit geval de videokaart van groot belang voor de prestaties van games. Jammer genoeg is het zo dat fabrikanten zoals compaq vaak pc's met snelle cpu's maar met langzame videokaarten uitrusten.... Je kan ook je videokaart overclocken om je games sneller te laten lopen, afhankelijk van je videokaart kun je hier aardige resultaten mee boeken...
Link naar reactie
[quote:d9d0ba9726="jackdegek"]Welke videokaart heb je? Gezien het feit dat je een 2.0 ghz cpu hebt, lijkt in dit geval de videokaart van groot belang voor de prestaties van games. Jammer genoeg is het zo dat fabrikanten zoals compaq vaak pc's met snelle cpu's maar met langzame videokaarten uitrusten.... Je kan ook je videokaart overclocken om je games sneller te laten lopen, afhankelijk van je videokaart kun je hier aardige resultaten mee boeken...[/quote:d9d0ba9726] met alleen betere videoplank kom je er niet, 256mb is te weinig
Link naar reactie
Bij mij op 't werk hebben we ook van die dingen. We hebben meerdere modellen van die Evo's. Nu weet ik niet uit mijn hoofd of de D310 een geintegreerde grafische chip heeft of een AGP kaart. De modellen met AGP kaart hebben een Geforce 2 MX (32 MB) of Vanta (16 MB) :( Wat recentere games gaan dan lastig worden. De modellen met geintegreerde chip hebben in ieder geval een AGP poort (AGP 2.0) Dus in geval van on board kaart kun je die makkelijk uitzetten in de BIOS en dan een AGP kaart erin prikken. Dan zou er prima mee te gamen moeten zijn. Maar ja, moet je wel eerst een kaart kopen. Welke? Daar zijn genoeg topics over te vinden. :wink:
Link naar reactie
[quote:979f8e4f71="pcguy"][quote:979f8e4f71="jackdegek"]Welke videokaart heb je? Gezien het feit dat je een 2.0 ghz cpu hebt, lijkt in dit geval de videokaart van groot belang voor de prestaties van games. Jammer genoeg is het zo dat fabrikanten zoals compaq vaak pc's met snelle cpu's maar met langzame videokaarten uitrusten.... Je kan ook je videokaart overclocken om je games sneller te laten lopen, afhankelijk van je videokaart kun je hier aardige resultaten mee boeken...[/quote:979f8e4f71] met alleen betere videoplank kom je er niet, 256mb is te weinig[/quote:979f8e4f71] Als ik zie wat voor videokaart de TS heeft, lijkt me dat in dit geval een upgrade van de videokaart toch echt de prestaties van de games verbeterd. Extra geheugen toevoegen is inderdaad ook een goed advies, afhankelijk van de games die je speelt. Speel je wat nieuwere games, zoals unreal tournament 2003, dan is 512 mb ram zeker aan te raden ja, maar als de TS wat oudere games speelt, zou ik beginnen met de videokaart.
Link naar reactie
[quote:5e5aa4a5cf="Elroy13"]ik draai spellen zoals nfs underground[/quote:5e5aa4a5cf] dan zeker meer geheugen (minimaal 512mb) en een andere kaart is ook zeker aan te raden (al liep hij bij me neefje icm win98se op een geforce2 64mb nog behoorlijk) heb je een agp slot zodat je een andere kaart erin kan stouwen en kun je die onboard dan disablen??? anders nieuwe kast, bord, geheugen, videoplank (proc kun je nog wel gebruiken koeler weet ik niet wat voor een erop zit een gewone socket cooler of een passive met een compaq bouwwerk en ergens aan andere kant van kast een fan)
Link naar reactie
[quote:19d00d2433="praatpaal"]Bij mij op 't werk hebben we ook van die dingen. We hebben meerdere modellen van die Evo's. Nu weet ik niet uit mijn hoofd of de D310 een geintegreerde grafische chip heeft of een AGP kaart. De modellen met AGP kaart hebben een Geforce 2 MX (32 MB) of Vanta (16 MB) :( Wat recentere games gaan dan lastig worden. De modellen met geintegreerde chip hebben in ieder geval een AGP poort (AGP 2.0) Dus in geval van on board kaart kun je die makkelijk uitzetten in de BIOS en dan een AGP kaart erin prikken. Dan zou er prima mee te gamen moeten zijn. Maar ja, moet je wel eerst een kaart kopen. Welke? Daar zijn genoeg topics over te vinden. :wink:[/quote:19d00d2433] 9800pro en dan je geheugen eentje verwisselen voor 512mb
Link naar reactie
[quote:557b751cb8="Elroy13"]bedankt ik ga ff wat rond neuzen ik heb beneden een agp kaart geforce2 mx 400 64mb kijk wel ff wat ik ermee kan doen[/quote:557b751cb8] je zal wat verbetering merken. Dus sowieso proberen. Ik heb ook een EVO D300, dat is een P-IV 1,6 Ghz, wilmanette, dus de trage versie. Zat een 16 Mb Vanta in. Vervangen door een ATI 9000 128 mb en je kan Generals op high resolution 1024x768 32bit mode zonder problemen draaien. Dat onder win98se. Nu zit ik op XP en generals en zero hour spelen gewoon goed. Heb alleen vanwege xp het intern geheugen van 256 mb naar 512 opgekrikt. Gevoelsmatig laad hij generals sneller en sluit sneller af. Verder kan je geen echte performance verbetering waarnemen door het geheugen (als je geld over hebt, wel doen). Als je test met de GF2MX tegenvalt, denk dan aan minimaal een ATI 9200 128 mb (geen se nemen, maar gewoon of de pro).
Link naar reactie
[quote:37e04c8d32="bbx"][quote="pcguy] 9800pro en dan je geheugen eentje verwisselen voor 512mb[/quote:37e04c8d32] ja, das ook leuk advies geven zo! Slaat toch helemaal nergens op! Dan vraag je toch eerst ff of hij nog wat in gedachte heeft qua budget, als hij al wil gaan upgraden.[/quote] okej sorry niet aan gedacht dus bij deze, wil je upgraden en wat is je budget?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...