Ga naar inhoud

Help. PC doet niets meer


Aanbevolen berichten

als ik probeer mij pc op te starten gebeurt er totaal niets meer. Ik dacht dat het het BIOS van m'n moederbord was en was zo 'verstandig'een ander moederbord te proberen. Eerst zo kaal mogelijk opgestart (zonder HDD wel floppy) en dat werkte perfekt, vervolgens de harde schijf er bij en gelijk bij de eerste keer opstarten exact het zelfde als met het andere moederbord. Toen de HDD in een andere PC geprobeerd en daar draait ie als een zonnetje. Er piept helemaal niets en de cooler op mijn videokaart (AGP) draait maar even (5 sec.) en schakelt dan gewoon uit. De CD speler draait volgens mij wel gewoon door. Oh ja, ik heb een AMD 2600+ processor en vlak voordat het mis ging kwam het bios met de waarschuwing 'WARNING CPU over speed' en kwam ie zelf met 1250 mHz. Is mijn processor defekt of heeft de voeding het begeven (draait zo'n 1,5 jaar probleemloos)
Link naar reactie
ja ik heb inderdaad al een andere voeding geprobeerd maar die is volgens mij lichter als de orginele. Is het zo dat bij een zwakkere voeding gewoon gedeelten van de pc het niet doen, zoals nu de videokaart? of valt de computer dan spontaan uit. Daar is het namelijk allemaal mee begonnen gisteren. Was druk aan het internetten, ineens een hoop gepiep en gekraak door mijn boxen en BOEM, uit was het systeem. Vanaf dat moment ging het alleen nog maar bergaf. Eerst starte de pc nog gewoon op. Later deed de muis raar. en nu helemaal niets meer. tis me wat zeg.
Link naar reactie
tis zeker mooi spul :lol: Heb hem nogmaals opgestart maar nu met alleen een bootdisk. Gaat perfekt, mijn processor wordt herkend en het moederbord piept zoals het hoort. Erg raar allemaal. Als er nu gewoon iets stuk was kon ik het vervangen maar dit is wel moeilijk zoeken zo. Het word een echt welles nietes spelletje. Maarrrrrrrrrr, er zijn geen dode dingen baas :lol: dus we gaan vrolijk door. En dat van die batterij heb ik ook al geprobeerd. Geeft ie helemaal niks om. Hij doet het alleen als ie er zin in heeft.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...