Ga naar inhoud

Ervaringen met ASUS A7N8X-X


Aanbevolen berichten

  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Volgens mij is de koeler bij een boxed AMD XP 2700 van normaal formaat en zal geen bijzondere problemen opleveren bij het plaatsen. Omdat jij nogal gehecht schijnt aan je desktop kast lijkt me een goed idee wanneer je op de Asus site een foto van het moederbord opzoekt en de positionering van de processor socket vergelijkt met jouw kast. Dan kun je zien of er niet toevallig een voeding op die plek zit of zo. In de specificaties van een moederbord zijn ook altijd de afmetingen in millimeters terug te vinden zodat je wat breedte en diepte betreft dat ook nog kan nameten. Maar zoals eerder hier gemeld: ATX moederbord = ATX formaat past dus in een ATX kast.
Link naar reactie
Ik heb de ASUS A7N8X-X met nForce 2 chip al in meerdere computers ingebouwd. Echt een top bordje. Ik zou er een xp 2500 bij kopen en deze dan de FSB verhogen naar 200. En met het geheugen zou ik 1x 512 MB DDR 400/3200 kopen. Deze kun je dan altijd nog uitbreiden met nog een 512 MB. :D En dit moederbord heeft geen onboard video. :P Het zal al zeker een verschil uitmaken in spelletjes een nieuw moederbord vergeleken met je celeron 700 mHz. Maar .... om de nieuwste spelletjes te kunnen spelen zul je ook naar een andere videokaart moeten. :) Ik denk ook niet dat dit moederbord in je kast gaat passen omdat de indeling van jouw kast verkeerd is. Ook al is het een ATX kast. Dit had ik namelijk ook met mijn P[i:f92c91c0bc]!!! [/i:f92c91c0bc]kast, dit was ook ATX stond erop. De maten van de kast scheelde maar een halve centimeter met nieuwe kasten. Maar toch paste het niet. Dit komt omdat de voeding anders hangt als de kasten van nu. Hierdoor komt de koeling in de knoop. En ook je CD-rom speler. :-? Waarschijnlijk zal ook je voeding het niet meer trekken. Je hebt minimaal een 300 Watt voeding nodig. Dat wordt dus gewoon een nieuwe kast ben ik bang. Maarja, je koopt bijna een hele nieuwe computer dus daar mag ook wel een nieuwe frisse kast omheen :wink:
Link naar reactie
[quote:157ef667a5="MichelG"]Ik heb de ASUS A7N8X-X met nForce 2 chip al in meerdere computers ingebouwd. Echt een top bordje. Ik zou er een xp 2500 bij kopen en deze dan de FSB verhogen naar 200. En met het geheugen zou ik 1x 512 MB DDR 400/3200 kopen. Deze kun je dan altijd nog uitbreiden met nog een 512 MB. :D En dit moederbord heeft geen onboard video. :P Het zal al zeker een verschil uitmaken in spelletjes een nieuw moederbord vergeleken met je celeron 700 mHz. Maar .... om de nieuwste spelletjes te kunnen spelen zul je ook naar een andere videokaart moeten. :) Ik denk ook niet dat dit moederbord in je kast gaat passen omdat de indeling van jouw kast verkeerd is. Ook al is het een ATX kast. Dit had ik namelijk ook met mijn P[i:157ef667a5]!!! [/i:157ef667a5]kast, dit was ook ATX stond erop. De maten van de kast scheelde maar een halve centimeter met nieuwe kasten. Maar toch paste het niet. Dit komt omdat de voeding anders hangt als de kasten van nu. Hierdoor komt de koeling in de knoop. En ook je CD-rom speler. :-? Waarschijnlijk zal ook je voeding het niet meer trekken. Je hebt minimaal een 300 Watt voeding nodig. Dat wordt dus gewoon een nieuwe kast ben ik bang. Maarja, je koopt bijna een hele nieuwe computer dus daar mag ook wel een nieuwe frisse kast omheen :wink:[/quote:157ef667a5] dat probleem had ik ook dat hij niet in p!!! kast paste maar een sweex kastje met 300 watt voeding kost maar 35 euro ofzo dus daar kun je geen armoede van leide
Link naar reactie
[quote:03deb80869]dat probleem had ik ook dat hij niet in p!!! kast paste maar een sweex kastje met 300 watt voeding kost maar 35 euro ofzo dus daar kun je geen armoede van leide[/quote:03deb80869]Ik bedoelde ook niet dat je er armoede door zal leiden, alleen hij moet er wel rekening mee houden. Alleen er moet wel een redelijke voeding in die kast zitten, dus het zal wel iets duurder als 35 euro worden. :wink:
Link naar reactie
[quote:281b59a3ca="MichelG"][quote:281b59a3ca]dat probleem had ik ook dat hij niet in p!!! kast paste maar een sweex kastje met 300 watt voeding kost maar 35 euro ofzo dus daar kun je geen armoede van leide[/quote:281b59a3ca]Ik bedoelde ook niet dat je er armoede door zal leiden, alleen hij moet er wel rekening mee houden. Alleen er moet wel een redelijke voeding in die kast zitten, dus het zal wel iets duurder als 35 euro worden. :wink:[/quote:281b59a3ca] ik had zown sweex kastje voor me oom van 35 of 40 euro ofzo, was maar een simpel kastje maar zat wel een 300 watt voeding in, verdere specs zijn: a7n8x-x bord (die past dus) athlon 2600+ 512mb ddr 80 gb maxtor radeon 9200 nec 1300 a lite on dvd speler later nog een 40gb schijf erbij voor docs voor z'n werk edit// sweex staat oa bekend om z'n goedkope kasten
Link naar reactie
[quote:87098ae4eb="MichelG"][quote:87098ae4eb]edit// sweex staat oa bekend om z'n goedkope kasten[/quote:87098ae4eb] Sweex staat niet alleen bekend om z'n goedkope kasten maar ook om z'n slechte voedingen :wink:[/quote:87098ae4eb] als ze mpi zown sweex haalt, rekening houd met een eventuele andere voeding, en dit zo probeert
Link naar reactie
ja, er zit zekerz veel verschil in de kwaliteit van voedingen. Goede merken zijn Zalman, Antec, Enermax om er maar een paar te noemen. Als ik jou was, dan zou ik gewoon minimaal een 400 Watt voeding nemen, dan kun je later tenminste nog eens uitbreiden en hoef je niet eerst weer een nieuwe voeding te kopen. [EDIT] Moehaha :lol:
Link naar reactie
[quote:275c8de0e6="feike1977"]ik heb al een toren op de kop kunnen tikken (via via), maar ik zal wel dan een nieuwe voeding moeten kopen. Is daar, behalve het verschil in prijs, ook nog verschil in kwaliteit? Welke raden jullie mij aan en hoeveel watt minimaal?[/quote:275c8de0e6] Ja, er is verschil in kwaliteit: de betere merken zijn: Antec, Zalman, Enermax, Levicom, Tagan enzo. Deze kunnen betere voltages geven en stabielere lijnen. Maar als je geen overklokker bent of andere extreme dingen met je PC uitvoert, voldoet een gewone ook, want dan merk je het toch niet. Ik zou trouwens wel een voeding nemen met minimaal 350 Watt. Edit: Je was me weer voor, bbx
Link naar reactie
[quote:e860656e67="feike1977"]ik heb al een toren op de kop kunnen tikken (via via), maar ik zal wel dan een nieuwe voeding moeten kopen. Is daar, behalve het verschil in prijs, ook nog verschil in kwaliteit? Welke raden jullie mij aan en hoeveel watt minimaal?[/quote:e860656e67]Je hebt minimaal een 300 Watt voeding nodig. Voor 20 euro heb je een Q-tec voeding van 300 watt. Dit is een goede voeding vind ik zelf. Als je een stille voeding wil gaat de prijs toch al snel omhoog. Overigens als je een nieuwe kast moet kopen (waar ik wel van uit ga) dan vind ik dit een zeer mooie kast: de Coolermaster Centurion cac-t01 ( 59 euro) Dit is mooie goed afgewerkte aluminium kast met voorin een blauwe casefan, deze houd je harddisk mooi koel :D . Alleen er zit hier geen voeding in. [url]http://www.coolermaster.nl/centurion.htm[/url] [edit]lees net dat je al een kast hebt :-? [/edit]
Link naar reactie
[quote:59a19be96d="MichelG"]Ik heb de ASUS A7N8X-X met nForce 2 chip al in meerdere computers ingebouwd. Echt een top bordje. [quote:59a19be96d]Ik zou er een xp 2500 bij kopen en deze dan de FSB verhogen naar 200.[/quote:59a19be96d] Heb je nu toch echt niet veel meer aan want de 2500+ en van nu zijn gelockt.Alleen de Bartons 2500+ die tot mei vorig jaar gemaakt zijn niet. :wink: [/quote:59a19be96d]
Link naar reactie
[quote:bdfc2dd9c3="Vandread"][quote:bdfc2dd9c3="MichelG"] Heb je nu toch echt niet veel meer aan want de 2500+ en van nu zijn gelockt.Alleen de Bartons 2500+ die tot mei vorig jaar gemaakt zijn niet. :wink: [/quote:bdfc2dd9c3] de FSB is niet gelockt....[/quote:bdfc2dd9c3] Heb je weinig aan als je cpu het wel is he? :wink: Gaat vanzelf de multiplier naar beneden 8)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...