Ga naar inhoud

C!T Pifast Challenge Part III


Aanbevolen berichten

[img:2e860ae640]http://amd.tweakman.net/case/mijn%20OC.jpg[/img:2e860ae640] Scherpere pic (bmp, 56k-alert!): http://amd.tweakman.net/case/mijn%20OC.bmp Dit is alles wat ik eruit krijg :cry: het is om te janken, maar mn mem wil geen 2-2-2-11 meer draaien @312MHz, dan denk je, gooi je je timings omhoog en ga je verder, maar 2240MHz wiltie niet draaien @2,00V: Vcore naar 2,03V, wiltie niet booten. (voeding = goedkoop sweex-ding wat bij een goedkope sweex-case zat = de schuldige volgens mij) Met andere woorden, ik zit muurvast. Ik wou nog onder de 70sec komen.. Iemand nog tips/truukjes om die laatste 60 hondersten eraf te halen? :)
Link naar reactie
  • Reacties 148
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:e30a43676f="Vandread"]volgens mij was turbulence ze plank gewoon DOA ofzo? want als tie echt gemod had (NB lappen ofzo) dan was tie nu wel de *u* geweest? :roll:[/quote:e30a43676f] jah, DOAtje helaas.... zou de boel wel lappen weer, maar gelukkig toch nog even achterwege gelaten, anders was ik idd goed de bok geweest... helaas is tweakstore weer niet snel met mail antwoorden, dus hij ligt hier nog steeds dood te zijn... [quote:e30a43676f]muahahaha bh5 gespot ^_^ khx3200/512 .... gaat me wel ff 170 euro kosten (iemand suggesties?[/quote:e30a43676f] tsja, BH5 is nu eenmaal moeilijk nog te vinden, heb zelf nog wel 2x PC3500 BH5 liggen 200 euro :P anders neem je dat PC4000 A-data mem.. wel erg klote latencys, maar dan weet je zeker dat ie ook echt hard op de FSB wil.. 3,6V erdoor en dan wil dit mem vast ook wel cas 2 draaien :wink: anders plaats je eens een ad op tweakers.net/aanbod misschien is er nog wel iemand die wat leuks heeft liggen @ jasper; zal nu de scores zo even aanpassen.... @ Tweakermatt; je voeding is echt je bottleneck, veel mensen onderschatten het belang van de voeding ook enorm. geef gewoon iets extras uit aan je voeding als je ook daadwerkelijk lekker wilt overclocken; met een goeie proc, goed mobo en leuk mem ben je er namelijk nog niet he :wink: BTW: wie heeft er hier allemaal ingetekend en besteld bij de mobile Proc inkoop? zullen we eens zien wie de snelste score neer kan zetten met een mobile hier :D
Link naar reactie
helaas is tweakstore weer niet snel met mail antwoorden, dus hij ligt hier nog steeds dood te zijn...?[/quote] gelukkig woon ik niet zo ver van tweakstore meer :) (vroegah wel ;) maar nu nog maar half uurtje met de auto, uur met OV) denk dat het ineens heel druk is omdat tweakstore nogal populair is [quote:65159957d2="turbulence"] tsja, BH5 is nu eenmaal moeilijk nog te vinden, heb zelf nog wel 2x PC3500 BH5 liggen 200 euro :P[/quote:65159957d2] 2x corsair 256mb zeker? gheghe ik ga benche met 2x 512 bh5 ... 1x corsair pc3500 1x khx kijk of dat beetje wil werken (kan die corsair lenen 8) ) [quote:65159957d2="turbulence"]BTW: wie heeft er hier allemaal ingetekend en besteld bij de mobile Proc inkoop? zullen we eens zien wie de snelste score neer kan zetten met een mobile hier :D[/quote:65159957d2] ik zag je ook al staan ertussen..... ze mogen nou wel eens gaan opschieten :evil: eerst haast haast haast, toen van die vage mailtjes, en nu duurt het vollop lang.... nog geeneens besteld :( ik zal eerst es kijken wat ik op lucht red... daarna onder waterkoeling van een maat (met plannen om waterchiller setupje te regelen voor benches :P) maar eerst es zonder modjes aan de plank testen :) (NB wel vervangen, AS5 etcetc)
Link naar reactie
[quote:f750354d60="Vandread"]2x corsair 256mb zeker? gheghe ik ga benche met 2x 512 bh5 ... 1x corsair pc3500 1x khx kijk of dat beetje wil werken[/quote:f750354d60] wil ook voor geen goud mn lekkere BH5 reepjes weg doen hoor, maar 170 euro voor 2x 512 mb? [quote:f750354d60]ik zag je ook al staan ertussen..... ze mogen nou wel eens gaan opschieten :evil: eerst haast haast haast, toen van die vage mailtjes, en nu duurt het vollop lang.... nog geeneens besteld :( ik zal eerst es kijken wat ik op lucht red... daarna onder waterkoeling van een maat (met plannen om waterchiller setupje te regelen voor benches :P) maar eerst es zonder modjes aan de plank testen :) (NB wel vervangen, AS5 etcetc)[/quote:f750354d60] tsja das een inkoopactie he... doe wel vaker aan mee, vorige met casemod stuff duurde meer dan 3 maanden zelfs... hoop ook dat ze wel opschieten, want ik heb de boel ook verkocht (nu weer even op de abit ivm RMA DFI) wat voor mobo draai jij op dan? had wel verwacht dat JIJ wel interesse had in mn leuke OC kitje die ik te koop aanbood..
Link naar reactie
[quote:7be64b661a="turbulence"]wat voor mobo draai jij op dan? had wel verwacht dat JIJ wel interesse had in mn leuke OC kitje die ik te koop aanbood..[/quote:7be64b661a] er komt een DFI NF2 Infinity natuurlijk ;) (die lanparty vind ik iets te duur voor de extra's die je krijgt...) ik krijg via een maat 42% korting en als me mainboard nou DOA is heb ik nog RMA ;) bij jou niet :P en die mobile's zijn gewoon veel leuker :) [quote:7be64b661a="turbulence"]wil ook voor geen goud mn lekkere BH5 reepjes weg doen hoor, maar 170 euro voor 2x 512 mb? [/quote:7be64b661a] lol was het maar zo'n feest nee er staat toch : "(kan die corsair lenen)" ;) [size=7:7be64b661a]L E Z E N[/size:7be64b661a] :P dus normaal zal ik wel single draaien (haal je vaak trouwes wel net iets hogere fsb mee
Link naar reactie
:D hallo daar , ik heb ff 2 vragies: 1: als ik 200FSBx12.5 MP doe dan ziet cpuz hem gewoon als een 3200+ 2,2ghz terwijl 200x12.5 toch 2,5 ghz is?? :-? hoe komt dit 2: ik wil em sneller hebben alle voltages staan nog standaard maar zo gou ik hem op 11x 220 zet wil ie al nie meer oplossingen ?? specs: AMD Atlon Barton 2500+ 2x 256ddr400 Twinmos A7N8X-X mobo temp is overigens geen probleem. :wink:
Link naar reactie
Op die XP rating moet je niet letten, er bestaat toch geen XP rating voor een 2,5 ghz XP.... Wil ie al nie meer? lol, met 220 schroef je je geheugen snelheid omhoog en ik denk niet dat je geheugen dat dus leuk vindt, je kan bijvoorbeeld het voltage op je geheugen verhogen in de bios. (waarom heb je trouwes 2x256 mb ddr? jou mainboard ondersteund alleen maar single chnl)
Link naar reactie
[quote:26365e628f="erik-m"]:D hallo daar , ik heb ff 2 vragies: 1: als ik 200FSBx12.5 MP doe dan ziet cpuz hem gewoon als een 3200+ 2,2ghz terwijl 200x12.5 toch 2,5 ghz is?? :-? hoe komt dit 2: ik wil em sneller hebben alle voltages staan nog standaard maar zo gou ik hem op 11x 220 zet wil ie al nie meer oplossingen ?? specs: AMD Atlon Barton 2500+ 2x 256ddr400 Twinmos A7N8X-X mobo temp is overigens geen probleem. :wink:[/quote:26365e628f]multiplier is gelocked op jouw proc, dus gewoon 11x200
Link naar reactie
2 x 256 mb tja weet ik veel :lol: ik moet toch nieuw hebben :P maar hij is niet mp gelocked hoor want ik kan em wel langzamer laten draaien door bv MP omlaag te doen en ik dacht dat ik ergens gelezen had dat de nieuwere mobo's waaronder de a7n8x-x softwarematig unlocken of zo iets.....en al die andere cpu's dan die ik hier zie zijn die allemaal ge unlocked???? en als ik hem op 11.5 x 220 doe zegt ie dat een windows exe bestand mist en al zet ik hem weer lager dan doet ie het weer dus ligt dat wel aan het werkgeheugen? what to do hij moet sneller :evil: :P
Link naar reactie
barttange schreef: niet alle 2500+jes zijn gelockt hoor voor week 39 geloof ik zijn ze unlocked nee, maar als ie terug springt naar 11, dan lijkt het me logisch dat ie gelocked is... maar als ik dan in bios kijk staat ie nog steeds hetzelfde als ik em ingesteld had? :-? en als ik em op 13.5 x 200 doe wil ie niet meer booten? is dat dus niet een teken dat ie niet gelocked is? :roll:
Link naar reactie
Jouwe is niet gelockt 13.5 is vaak een *gereserveerde* mp die je niet kan gebruiken Dat *hardware matig* unlocken van je CPU door mainboards gebeurt neit bij AMD's van na week 39. maar leuk en aardig allemaal, draai eerst je pc eens op 2,5 ghz en laat daarvan een screenshot zien met PIFAST en CPUZ in beeld
Link naar reactie
hoe moet je die screendumb er bij posten?? :oops: anyway ik heb pifast gedraaid geen error maar wel een beschamende tijd van 68.3 en met cpu-z zegt hij nog altijd te draaien op corespeed 2205 mp 11 fsb 200.5 busspeed 400.9 ???? misschien toch gelocked????? ik snap er helemaal niks van
Link naar reactie
[quote:34663eacfc="erik-m"]hoe moet je die screendumb er bij posten?? :oops: anyway ik heb pifast gedraaid geen error maar wel een beschamende tijd van 68.3 en met cpu-z zegt hij nog altijd te draaien op corespeed 2205 mp 11 fsb 200.5 busspeed 400.9 ???? misschien toch gelocked????? ik snap er helemaal niks van[/quote:34663eacfc] Screendump moet je gewoon doen met printscreen, als je CPU-Z en PiFast bij elkaar hebt. nog altijd op 2205 :P.200,5 × 11 = bij mij ook 2205,5 hoor.
Link naar reactie
tnx voor alle tips, maar het mag niet echt baten. Ik kom niet meer lager dan 70.59, ik kom al bijna helemaal niet meer onder de 71 sec (pas 5 keer eronder geweest van de ongeveer 40 keer da k PiFast heb gedraaid op 2325MHz) Ik hou het hier denk ik bij, een nieuwe voeding mag k niet kopen van mn ouders (tjah, daar baal ik idd van) en mn mem trekt gewoon geen 2-2-2-11 meer @156MHz :( (mss wel als k er meer dan 3V doorheen zou jagen, maar ik heb nog niet echt zin om de RMA van mn mobo nu al te verbreke) Mijn definieve tijd is dus: 70.59sec @2325MHz @2,00V mem @155MHz @2-2-2-11 @2,9V Is dit btw geen verschrikkelijk voltage voor zo'n speed, niet? :-? :-? ff met uamd uitgerekend: het is een 2900+ :)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...