Ga naar inhoud

RAM geheugen uitbreiden


Aanbevolen berichten

Hoi, Aangezien mijn pc steeds vaker meldingen geeft dat het RAM vol zit wil ik mijn RAM geheugen uitbreiden.. Nou ben ik absoluut niet iemand die veel aan zijn pc zit te sleutelen maar wat RAM bij zetten of verwisselen zal nog wel lukken.. maar de vraag is van welk merk ik het moet kopen en hoeveel jullie mij aanraden :) Ik heb een P4 1.5 Ghz met 256 mb PC 133 RAM van het merk hynix.. Ik heb wel eens gelezen dat niet alle RAM geheugen dingen met elkaar over weg kunnen, dus welke denken jullie dat ik het beste kan kopen, en hoeveel RAM erbij? Alvastbedankt, Jort
Link naar reactie
[quote:84bffb4d57="MichelG"]Vertel is iets meer over je moederbord. Het merk en type dus :wink: En vertel eens op welke fsb je proc loopt :)[/quote:84bffb4d57]Lijkt me een beetje een overbodige vraag als ie aangeeft dat er nu PC133 geheugen in dat ding zit.\ Je moet dus nog een latje PC133 SDRAM geheugen hebben. Géén DDR etc, gewoon ordinair PC133 geheugen. Ik zou er een lat van 256 MB instoppen, zodat je op 512 MB totaal komt. Da's voorlopig wel ruim voldoende. Wel even kijken hoeveel latjes er nu al inzitten en hoeveel bankjes je nog vrij hebt. Overigens zou ME met 256MB prima uit de voeten moeten kunnen. Wat draai je allemaal voor programma's wanneer ie begint te zeuren over meer werkgeheugen? Heb je al wel eens een schone windowsinstallatie uitgevoerd? ME staat nl. niet echt bekent om zijn formidabele geheugenbeheer en stabiliteit. Als je regelmatig wat programma's installeerd en nooit de zaak echt opschoont, dan loopt ME gegarandeerd een keer op de klippen.
Link naar reactie
Heb ff met AIDA gedaan: Moederbordnaam: AOpen MX4BS (3PCI, 1 AGP, 3 DIMM, Auido) Moederbord Chipset: Intel Brookdale i845 Systeemgeheugen: 256 MB (SDRAM) CPU Type: Intel Pentium 4, 1500 MHz (3.75 X 400) CPU Aanduiding: p68, Willamette, A80528 CPU stepping: C1 Origineel kloksnelheid 1500 Mhz en wat is "fsb" ? Groet, Jort
Link naar reactie
[quote:241581111f="JortBerends"]en wat is "fsb" ?[/quote:241581111f]FSB is Front Side Bus, dat is de snelheid waarmee de processor communiceert met de 'Northbridge' van de chipset op het moederbord. Op je moederbord is de chipset nl. verdeeld over 2 chips (die 2 grote zwarte vierkanten), waarvan er 1 de North- en de ander - hoe kan het ook anders - de Southbridge is. Die snelheid wordt - net zoals bij een processor - uitgedrukt in mega-Herz (mHz).
Link naar reactie
[quote:1c4b480075="JortBerends"]Heb net aantal dagen geleden ff alles opnieuw d'r op gezet.. loopt wel weer lekker snel alleen gebruikt ie op 't moment bijvoorbeeld 224 mb van de 256 mb RAM, da heb ik aanstaan: MSN, 5 Internet pagina's, AIDA32... en een van die internet pagina's is 'n internet radio :)[/quote:1c4b480075]224MB is wel een beetje veel voor die paar dingen. Staan er niet veel icoontjes naast je klok onderin de taakbalk; dat er stiekem van alles 'op de achtergrond' geheugen aan het opslokken is?
Link naar reactie
Voor WinME an het lonen een Ramboost-achtig programma te draaien, omdat nogmaals het geheugen beheer van ME niet echt denderend is. Zoek anders even op Google voor zo'n programmaatje. Ik ben persoonlijk wel gecharmeerd van deze (gratis): http://www.analogx.com/contents/download/system/maxmem.htm
Link naar reactie
Dat soort programmaatjes doet dus echt helemaal niks. Daarmee druk je gewoon de geheugeninhoud naar de swapfile. Soms helpt dat wat. Maar vaker werkt dat averechts, zeker als windows juist die gegevens nodig heeft. Wat misschien wel helpt, is de instellingen voor de cache van de swapfile aanpassen, met bijvoorbeeld Cacheman.
Link naar reactie
[quote:31a060c623="gerben"]Dat soort programmaatjes doet dus echt helemaal niks.[/quote:31a060c623]dat ben ik niet helemaal met je eens. Win9x/ME staat bekent om brak geheugenbeheer. DDL's die blijven hangen, terwijl ze eigenlijk verwijdert hadden moeten worden, etc. Het beschreven programmaatje ruimt de boel desgewenst op. Dat het niet een ideale oplossing is ben ik met je eens, maar in dit specifieke geval kan het best werken. Ik zou het iig proberen; het is klein, simpel, makkelijk te installeren en - als het niet naar verwachting werkt - zonder morren weer te verwijderen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...