Ga naar inhoud

bios reset op speciale manier


Aanbevolen berichten

misschien een hele stomme vraag maar ik stel hem toch: ik wil de bios resetten maar de kast mag niet los (word meneer de beheerder kwaad) en ik weet dus ook niet wat voor een bord erin zit want kan niet als admin inloggen dus ook niet kijken, ik denk echter dat er een asrock inzit maar daar ben ik helemaal niet zeker van,
Link naar reactie
Award biois kent een software reset die je kan toepassen na een bios-flash. Of het ook zonder de flash kan weet ik niet. Voorheen was het een schakeloptie (ik dacht cc-clearcmos) die achter het flashcommando moest worden gegeven iets van awdflash.exe/cc Tegenwoordig is er een .com voor CLRCMOS.COM Je vind hem in de biosflasher voor bv asus mobo's op de asus ftp: ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/BIOS_FLASH_UTILS/DOS/AFLASH/ let wel: weet waar je aan begint.....
Link naar reactie
[quote:4a26f73c46="Vandread"]volges mij jammer maar helaas :P je mag op school nix veranderen in de bios ;) (volges mij kan het gewoon echt niet.. vanaf buiten de kast de bios resetten (waar zeker een PW op zit? :wink: )[/quote:4a26f73c46] ja dat stomme password moet eraf omdat ik wil instellen dat ik van knoppix cd kan booten want van die instabiele klotezooi daar krijg je ook een punthoofd, (en ik wil met vriend van mij even linux erop knalle op een paar pc's in pclokaal, zullen we wel laten zien wat er stabieler is dan windhoos)
Link naar reactie
Als het alleen maar gaat om "ff Linux d'ropknallen om te 'bewijzen' dat Gates bagger verkoopt" ben je errug dom bezig. Sterker nog, je geeft Linux een slechte naam want 'je moet illegale dingen doen om het te laten werken' :-? Kortom: niet doen en anders opzouten hier. Sorry hoor, maar van dit soort dingen gaan m'n haren overeind staan :evil: :evil:
Link naar reactie
[quote:334c377dfd="rwilligen"][quote:334c377dfd="pcguy"] zullen we wel laten zien wat er stabieler is dan windhoos)[/quote:334c377dfd] Tja: op alletwee je eigen pc's draait wel die instabiele winhoos....[/quote:334c377dfd] op die test pc draait nu xandros linux (maar heb daar nog niej verandert want had ik geen zin in) en op dees staat NOG windhoos want ik zit met games enzo die ik niet onder linux aan ut draaien krijg (heeft iemand hier een fatsoenlijke oplossing voor??? dan is windhoos hier ook verleden tijd)
Link naar reactie
[quote:1ae8bd1627="M.V. Wesstein"]Als het alleen maar gaat om "ff Linux d'ropknallen om te 'bewijzen' dat Gates bagger verkoopt" ben je errug dom bezig. Sterker nog, je geeft Linux een slechte naam want 'je moet illegale dingen doen om het te laten werken' :-? Kortom: niet doen en anders opzouten hier. Sorry hoor, maar van dit soort dingen gaan m'n haren overeind staan :evil: :evil:[/quote:1ae8bd1627] okej er is ook nog een andere reden: ik wil die sysbeheerder dwars zitten want ik word zo doodmoe van die gast, en ik ga toch na andere sgoowl ma k wil cker van knoppix booten dus ik moet hoe dan ook die bios in, dat linux instaleren doen we misschien maar dat moesten we nog even bespreken maar wat jij zegt zit wel wat in, dus ik zal er wel even over nadenken dan, okej? helpen jullie me nu dan om erin te komen of weten jullie ook niet of er een manier is?
Link naar reactie
Ohhhhhh, dus je speelt 'beheerdertje pesten'.... Dan zal ik je wat nieuws vertellen: hij is slimmer dan jij :P Hij heeft nl het netwerk gebouwd (na ja, iig kentie het door en door agv de gekregen training) en kent dus alle trukjes. Jij niet, dus heb je om te beginnen al een achterstand. Daarnaast kannie de log-files bekijken en is er dus binnen 24h uit dat jij en je maatje de schuldigen zijn. Geloof me, tegen een uitgeprinte log-file valt niet op te liegen :P En leg dat de rector maar eens uit.... Grote kans dat je de rest van je studie op een andere school mag doorbrengen en doe je dit jaar examen? Pech, volgend jaar de herkansing, wss op een andere school. Niet eerlijk? Nou en? Had je van tevoren maar moeten bedenken dat dit de gevolgen kunnen zijn....
Link naar reactie
[quote:67b2ade23c="M.V. Wesstein"]Als het alleen maar gaat om "ff Linux d'ropknallen om te 'bewijzen' dat Gates bagger verkoopt" ben je errug dom bezig. Sterker nog, je geeft Linux een slechte naam want 'je moet illegale dingen doen om het te laten werken' :-? Kortom: niet doen en anders opzouten hier. Sorry hoor, maar van dit soort dingen gaan m'n haren overeind staan :evil: :evil:[/quote:67b2ade23c] Helemaal mee eens: PCGUY je zit op school om te leren, dan zal je ook leren dat bijna altijd het beste product nooit het meestverkochte is. Noemen ze marketing. Dan kan je ons later hier met je kennis wegwijs komen maken hoe je met windows bagger 9.999 :wink: :wink: moet werken.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...