Ga naar inhoud

Klopt dit?


Aanbevolen berichten

Inderdaad, waar heb je het gehoord? Hoewel sommige moederboorden niet compatibel zijn met elk soort geheugen, is dit natuurlijk ook mogelijk bij ASrock. Ik doel dan bijv. op de epox 8rda+ waar je zelf de SPD timings moet invoeren voordat je het nieuwe corsair geheugen d'r inprikt, anders boot ie niet.
Link naar reactie
op de sites van mainboards staat vaak welk geheugen het best geschikt is met dat mainboard, dit wil niet zeggen dat ander geheugen het nooit doet, maar soms zijn er problemen, als je je geheugen gewoon bij een shop gekocht hebt kan je zo terug gaan en ruilen etc.... dus wat is je probleem en vanwaar deze vraag :P
Link naar reactie
Dat zal je altijd zien. Als er één keer ff een probleem is met een bepaald stuk hardware dan zijn er gelijk problemen met het hele merk volgens sommige mensen. Kan bij ieder merk gebeuren. Ik heb een keer een brak Asus moederbord gehad, dan denk ik ook niet gelijk dat 'er problemen zijn met Asus boards' Het is gewoon een topmerk maar het kan de beste overkomen. En inderdaad, kijk naar het geheugen dat aanbevolen wordt door het merk van het mainboard. Daarnaast kan het natuurlijk ook zo zijn dat het geheugen zelf beschadigd is. Mijn zwager heeft dat een keer gehad. De zaak waar de PC was gebouwd had per ongeluk een heel klein stukje afgebroken van de module bij het installeren waardoor hij keer op keer stopfouten gaf, geheugenmodule vervangen en het liep weer als een tirelier.
Link naar reactie
watcher46, je hoeft je niet te schamen hoor dat je PC133 hebt, heb ik ook, is niet slecht ofzo, het kan alleen beter :D Het geheugen dat nu retesnel is, is ook ooit weer 'oud.' En ooit was PC133 helemaal top :wink: Maar ja, 'k heb verder niks meer toe te voegen, dus 'k hou m'n mond maar.
Link naar reactie
asrock heb ik hele slegte ervaringen mee (3 borden kaduuk) maar ook hele goede, heb 5 borden in me handen gehad, en allemaal hartstikke stabiel en zeker voor dat geld alleen 3 ervan zijn kapot gegaan en dat is de reden dat ik een beetje van asrock af heb gezien, asrock word in de asus fabriek gemaakt volgens kennis het is vergelijkbaar met seat en volkswagen volgens andere kennis
Link naar reactie
[quote:860084184e="watcher46"]neej maar nu draait mijn cpu op 1600Mhz en daardoor issie langzamer dan waarvoor ik hem gekocht heb om precies te zijn: 2500+ dus ik vindt dat mijn pc traag is. komt ook doordat ik 256mb heb met XP pro.[/quote:860084184e]Het lijkt er hier op dat je proc te laag geclockt is. Welk moederbord heb je precies van asrock? Want waarschijnlijk staat je fsb telaag ingesteld.
Link naar reactie
Ik weet wat het probleem is! :) Je hebt een moederbord dat tot maximaal 266 FSB aan kan. En jouw proc heeft minimaal 333 FSB nodig om op de goede snelheid te kunnen lopen. Je kan proberen de FSB te verhogen als je geheugen het toelaat op 300FSB. Daar draai ik ook op. Maar dan met een xp 2400. Die draait standaard op 266. :D Je zal dus naar een ander moederbord moeten, als je de proc goed wil kunnen gebruiken. :roll: ps ik heb ook dit moederbord
Link naar reactie
[quote:34af05b1fa="watcher46"]euh sorry maar ik heb de verkeerde neer geszet ik heb een XP2200+. me geheugen laat geen 133 toe maar hij zit nu op 115. als ik hoger ga dan piept hij en dan zecht hij van Hardware Mailfunction ofzo in die richting. :D maarja als ik een beetje geld had dan had ik het wel geweten. :D[/quote:34af05b1fa] Dan heb je dus wel het goede moederbord, maar het verkeerde geheugen. Dan zul je aan ander geheugen moeten. Want doordat de fsb niet hoog genoeg ingesteld kan worden, kan je proc ook niet voluit lopen. Je zult dus ander geheugen moeten. (256 mb kost 45 euro) Het ligt dus niet aan het moederbord (en dus niet aan merk), want dit zou je met ieder merk moederbord hebben. :D
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...