Ga naar inhoud

amd xp 2600 tb gelokt?


Aanbevolen berichten

ik heb onlangs een betere cooler aangeschaft en was van plan om mijn processor wat over te klokken. nu kan ik mijn multiplyer in de bios veranderen maar als ik in windows mijn snelheid controleer blijf die rond de 2083 mhz zitten. is mijn multiplyer gelokt??? processor: athlon xp 2600 tb fsb333 moederbord chaintech 7jns (nforce 2) merkloos 2x 256 mb pc2700 ram als de processor gelokt is. hoe is die te unlocken (als het mogelijk is)
Link naar reactie
die 2600 is zeker nog niet echt oud? unlocken van nieuwe lockte cpu's in vrijwel ongemogelijk (je kan er alleen een soort mobile van maken door in je cpu te snijden en dan kan je hem met een proggie on the fly in windows veranderen...) dus op FSB overclocken is de enige mogelijkheid, je mainboard is hier goed geschikt voor.... je geheugen jammer genoeg niet denk ik, je kan proberen het voltage van je geheugen te verhogen (2,9?) en dan proberen je FSB te verhogen...
Link naar reactie
Waarom ruil je je processor niet in voor een krachtigere i.p.v. om moeilijk te doen met snijden in je processor en nieuw geheugen kopen? Daar boek je tenminste zeker snelheidswinst mee zonder risico's te nemen met je systeem. Tenzij overclocken perse een tak van sport is die je wilt gaan beoefenen en je goed in de slappe was zit voor als het mis mocht gaan ... :lol:
Link naar reactie
[quote:3c0c19420a="Obi-wan-kenobi"]Waarom ruil je je processor niet in voor een krachtigere i.p.v. om moeilijk te doen met snijden in je processor en nieuw geheugen kopen? [/quote:3c0c19420a] denk niet dat ie bedoelt dat ie in ze cpu gaat snijden... denk dat ie ze fsb wil vehogen ;) maar omdat de mp van 2600 vrij hoog is (12,5) kom je op de 200fsb op 2500 mhz.... en oftie dat trekt betwijfel ik... (hele goede koeling, stevig voltage) en of het het waard is.... of je performance winst merkt... geen idee om eerlijk te zijn :roll: trouwes waar kan ik me processor inruilen voor een krachtigere ;) zou wel grappig zijn ^_^
Link naar reactie
[quote:98451b1271="Vandread"]trouwes waar kan ik me processor inruilen voor een krachtigere ;) zou wel grappig zijn ^_^[/quote:98451b1271] Ga als volgt te werk: 'TE KOOP AANGEBODEN: AMD AthlonXP 2600+ blablabla' ... Na verkoop kies je bij de PC-boer een processor uit naar keuze ... :wink:
Link naar reactie
vraagie Hoe oud is je 2600 ? mijne is van mei 2003 en is lekker oc baar. Kijk als je proc van eind 2003 of bigin 2004 is is hij gelocked en is aanschaaf van speciale geheugen geen optie om meer uit je proccesor te halen, waarom niet is pure geld verspelling en het werk gewoon niet ow je moet gaan modde en dat is erg riskant ( kans groot dat het mis gaat ) en niet aan te raden. Ik heb nu nu een kingston en met dat gammelbank van een pc2700 geheugen met een standaard coolmaster kool voor 2600 kan ik met cpu van 2083 naar 2188 en kan op 22xx laten lopen maar toon een lichte instabieliteit aan. Gwoon fsb verhogen leuk dat niet probeer mp. ik heb hem nu lopen op 2188 zonder voltage te verhogen. Waarom je tb niet oc baar is denk dat je hem pas gekocht heb.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...