Ga naar inhoud

Te weinig geheugen op harde schijf


Aanbevolen berichten

Enige tijd geleden heb ik een Deskstar 120GXP 120 GB harde schijf gekocht die een tijdje gefunctioneerd heeft in een oude machine. Van de 120 GB werd maar ongeveer 32 GB waargenomen maar ik nam aan dat dat kwam door de sterk (1998) verouderde bios en moederbord. Nu is dit allemaal verholpen en is er een nieuwe processor en moederbord geinstalleerd ASUS A7N8x-x en wordt windows xp pro gedraaid en wat schetst mijn verbazing nog steeds 32 GB en niet meer. In de BIOS van het nieuwe moederbord staat dit ook keurig aangegeven, maar hier wordt je niet echt vrolijk van. Partition Magic biedt ook geen hulp in deze (of ik weet niet hoe het moet) De disk is gepartitioneerd NTFS zowel de master (40 GB functioneerd ok) als de slave (deze schijf Deskstar 120GXP dient als slave). Heeft iemand een suggestie hoe ik de laaste GBs weer zicht baar kan maken of is dit jammer maar helaas. Dank voor de respons. Frank
Link naar reactie
In partitionmagic zie je 2 schijven : Disk1 en Disk2 oid Disk 2 van ong 117239 MB is de Deskstar 120GXP Als je daar nu in klikt met rechts heb je de optie resize. In het schermpje dat dan opengaat zitten pijltjes aan het einde van de balk hier kan je mee slepen en op deze wijze de grootte van de partitie aanpassen. Geeft partitionmagic 2x40GB aan is er inderdaad wat mis. NB als je maar wat aan het "gokken" bent in partitionmagic en je weet niet zo goed wat je aan het doen bent kan dit het einde van je gegevens op je hardeschijf betekenen! Maak dus altijd een goede backup!! Zie ook http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/649273#hddlimieten
Link naar reactie
[quote:fe9d05f471="Meer"]Het was natuurlijk een kwestie van dat jumpertje een plaatsje omhoog zetten (stond wel wat ingewikkeld op de schijf. Het is toch raar eigenlijk dat een berg techniek met hoogwaardige digitale kwaliteiten wordt gestuurd door zoiets stoms als een jumpertje :) Frank[/quote:fe9d05f471] schandalig die jumpers he? (zet het zooitje op cs en je hoeft geen jumpers meer te verzetten :lol: )
Link naar reactie
[quote:c33c98d37c="pcguy"][quote:c33c98d37c="Meer"]Het was natuurlijk een kwestie van dat jumpertje een plaatsje omhoog zetten (stond wel wat ingewikkeld op de schijf. Het is toch raar eigenlijk dat een berg techniek met hoogwaardige digitale kwaliteiten wordt gestuurd door zoiets stoms als een jumpertje :) Frank[/quote:c33c98d37c] schandalig die jumpers he? (zet het zooitje op cs en je hoeft geen jumpers meer te verzetten :lol: )[/quote:c33c98d37c]Wat heeft CS met [i:c33c98d37c]cap limit[/i:c33c98d37c] te maken :-?
Link naar reactie
[quote:5f95519955="Wim Sturkenboom"][quote:5f95519955="pcguy"][quote:5f95519955="Meer"]Het was natuurlijk een kwestie van dat jumpertje een plaatsje omhoog zetten (stond wel wat ingewikkeld op de schijf. Het is toch raar eigenlijk dat een berg techniek met hoogwaardige digitale kwaliteiten wordt gestuurd door zoiets stoms als een jumpertje :) Frank[/quote:5f95519955] schandalig die jumpers he? (zet het zooitje op cs en je hoeft geen jumpers meer te verzetten :lol: )[/quote:5f95519955]Wat heeft CS met [i:5f95519955]cap limit[/i:5f95519955] te maken :-?[/quote:5f95519955] ja daarmee niks sorry, maar cs is al een stukje wat ie zelf kan doen, nu zou dat voor die caplimit ook nog moeten komen die jumpers zijn echt schandalig, hele tijd klojen met die kleine rotdingen zijn steeds kwijt enzo
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...