Ga naar inhoud

Asus a7v600 slecht geluid


Aanbevolen berichten

Het Geluid van mijn Asus Mobo is zeer slecht,het geluid is vervormd,enje hoort de muisaanwijzer over het scherm kraken.Bij games loopt ook de framerate enorm terug(Bij GP4 van 45fps naar 30fps met ingesch.geluid in Bios)De geintegr.geluidchip is van Soundmax.Kent iemand dit probleem of is er een defect aan de Mobo.Wie kan me helpen.BVD.Carlos
Link naar reactie
[quote:d84336693a="praatpaal"]Het klinkt misschien als een cliché, maar weet je zeker dat de drivers van je chipset en geluidschip up to date zijn?[/quote:d84336693a] EENS : ik heb dit mobo zelf en geen problemen met de sound, zowel onder 98SE en XP. Dus zoals praatpaal praat :wink: laatste 4in1 downloaden en laatste soundmax bij asus
Link naar reactie
[quote:ecdc07ea33="carlos1"]Jasper,Hoe heb je dat probleem met die statische elektriciteit opgelost?,andere voeding of een goede aarding aanleggen?,want ik krijg af en toe wel een schok van de kast.Overigens nog bedankt voor de tip.vr.gr.Carlos[/quote:ecdc07ea33]ik heb heel onprofesioneel met een potlood wat dingetjes op mijn mobo bekrast. i wist eigenlijk niet eens wat ik aan het doen was, maar ik was echt ten einde raad. ik heb papieren spacers tussen de mobo schroeven en mijn kast gedaan en gewoon aan mijn mobo gekloot. ik zou niet hetzelfde doen, maar dat is wel de oplossing voor mij geweest. ik heb nu een nieuw asus board en het kraken en sissen is weer opnieuw begonnen en ben er mee bezig terwijl ik dit nu type. :( ik heb op dit moment een #@$@ hekel aan asus. er zijn ook veel meer mensen met hetzelfde mobo die dit probleem ook hebben. had ik maar een nf-s rev2 gekocht.
Link naar reactie
[quote:1886177765="Ruud de Wit"]Dan gebruik je dus niet de juiste drivers. nforce: realtek ALC650 V600: soundmax[/quote:1886177765]ik heb realtek driver geprobeert, geen verschil, aleen de geluids kwaliteit, ik the officiele nforce drivers gebruikt, wel 5 verschillende versies, aleen met 3.13 was het geruis iets minder. ik heb gemodde drivers geprobeert, 6 bios versies, windows in APIC mode en in APCI mode, de IRQ's geswitched tot dat de audio IRQ's allebei een eigen IRQ hadden. Het wilde allemaal niet baten. Dus waarschijnlijk een hardware probleem. Verschillende voedingen, geheugen, twee processoren, 5 verschillende cpu koelers, 3 verschillende hoofdtelefoons, monitor uit, monitor aan, pci vga kaart, 2 kasten, zonder kast, verschillende bios settings. Wat blijft er nog over? Oh ja, twee asus mobos met hetzelfde probleem. Ik kan me bijna niet voorstellen dat het niet aan het asus board ligt.
Link naar reactie
[quote:496b7fc20c="Jasper G."][quote:496b7fc20c="@ liq.."]Heb je wel afstandsschroefjes tussen het mobo en de kast gedaan? dat was bij mij het probleem....:P[/quote:496b7fc20c]dat hoort toch gewoon? :-? of heb jij het over iets speciaals dat niet standaard bij een kast geleverd wordt?[/quote:496b7fc20c] dat hoort ook gewoon ja maar bij meneers kast zaten ze niet bij dus die slimpie heeft het bord rechtstreeks op de ijzeren plaat geschroefd, is nog een topic over geweest ontopic: pak een rol draad en leg een lijntje van je kast naar een randaarde aansluiting in het stopcontact waar je pc aan hangt, als het dan weg is weet je dat het aan de statische electrischeteit lag
Link naar reactie
[quote:443c8f7651="pcguy"][quote:443c8f7651="Jasper G."][quote:443c8f7651="@ liq.."]Heb je wel afstandsschroefjes tussen het mobo en de kast gedaan? dat was bij mij het probleem....:P[/quote:443c8f7651]dat hoort toch gewoon? :-? of heb jij het over iets speciaals dat niet standaard bij een kast geleverd wordt?[/quote:443c8f7651] dat hoort ook gewoon ja maar bij meneers kast zaten ze niet bij dus die slimpie heeft het bord rechtstreeks op de ijzeren plaat geschroefd, is nog een topic over geweest ontopic: pak een rol draad en leg een lijntje van je kast naar een randaarde aansluiting in het stopcontact waar je pc aan hangt, als het dan weg is weet je dat het aan de statische electrischeteit lag[/quote:443c8f7651] hahahahaha :lol: dat is niet verstandig inderdaad. randaarde? ik denk niet dat ik je helemaal begrijp. en wat voor 'm draad? ik heb hier een rol koper draad, is dat goed?
Link naar reactie
[quote:5838e58772="Jasper G."]dat heeft geloof ik te maken met statische electriciteit. ik had dit probleem eerst ook met soundstorm, ook op een asus board. en het bleek aan de voeding te liggen. ik hoorde ook elke muis beweging en zelfs de processor activiteit.[/quote:5838e58772]Dat heb ik met de pc van de fam. ook. Hou je de muisknop ingedrukt of is ie 100% load, danm hoor je gezoem :-? Hij zit in geaard stopcontact
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...