Ga naar inhoud

athlon 2500 of athlon 2600


Aanbevolen berichten

Ik was vandaag ff voor fun bij sommige pcboeren aan het loeren. Heb gelijk gevraagd naar een Amd game pc. Tot mijn verbasing proberen ze gelijk Intel aan te smeren en AMD was ff niks bij die 2 zaken. als ik duidelijke maakte dat ik een AMD 2500+ barton wou hebben zeide ze dat ik er beter een 2600 tb in kon zetten. Nou weet ik dat pc boeren kunnen liegen Maar voor puur gaming is een AMD 2500 barton toch beter dan een 2600 TB of zit ik ff naast.
Link naar reactie
Een 2600+ Thoroughbred klokt 2133MHz, een 2500+ Barton klokt 'slechts' 1833MHz. Puur gekeken naar de processor wint die Thoroughbred het van de Barton, maar: de Barton heeft dubbel zoveel L2 cachegeheugen en de effectieve FSB van de Barton is 333MHz t.o. 'slechts' 266MHz van de Thoroughbred. Het hangt er helemaal vanaf wat welke applicaties nu het lekkerst vinden om in te werken, maar over het algemeen zijn games wel gebaat bij wat extra L2 cache. Verder zijn games ook wel gebaat bij een snellere communicatie met bijv. het geheugen. Een Barton op een mobo dat dual channel DDR400 ondersteunt presteert vast beter dan een Thoroughbred op een mobo met single channel DDR266. En het moge duidelijk zijn dat enig grafisch geweld ook wel een wezenlijk verschil maakt in de gaming prestaties. Kortom: Een goede PC-boer levert een systeem met componenten die op mekaar afgestemd zijn. Een slechte PC-boer heeft te grote voorraden aangelegd en wil z'n oude voorraden nu met een smoesje kwijt aan de goedgelovige klant.
Link naar reactie
[quote:14b0183f5d="Vandread"][quote:14b0183f5d="Jasper G."]het maakt eigenlijk niet zoveel uit, maar als je wilt overklokken biedt de TB de mogelijkheid de multiplier te veranderen. [/quote:14b0183f5d] tbred MP = ook gelockt als ik het goed heb...[/quote:14b0183f5d]dat wist ik niet, ik heb een t-bred gehad waarvan ik toch zeker de mp kon instellen. misschien unlocked mijn mobo dat wel automatisch
Link naar reactie
wat is de core code ;) van welke week istie dus? lang geleden gekocht? vorig jaar? [quote:7d0ee28d5d="Jasper G."]misschien unlocked mijn mobo dat wel automatisch[/quote:7d0ee28d5d] dat is alleen bij oude tbreds, bartons etc, nieuwe (van week 40 van 2003 en later is dat onmogelijk
Link naar reactie
[quote:01b009e6d1="Vandread"]wat is de core code ;) van welke week istie dus? lang geleden gekocht? vorig jaar? [quote:01b009e6d1="Jasper G."]misschien unlocked mijn mobo dat wel automatisch[/quote:01b009e6d1] dat is alleen bij oude tbreds, bartons etc, nieuwe (van week 40 van 2003 en later is dat onmogelijk[/quote:01b009e6d1]van bartons was dat volgens mij wel bekend. mijn t-bred was van begin 2003, dus volgens mij voor week 40. jammer dat amd het overklokken zo beperkt.
Link naar reactie
[quote:309ca5d8c2="Obi-wan-kenobi"]Een 2600+ Thoroughbred klokt 2133MHz, een 2500+ Barton klokt 'slechts' 1833MHz. Puur gekeken naar de processor wint die Thoroughbred het van de Barton, maar: de Barton heeft dubbel zoveel L2 cachegeheugen en de effectieve FSB van de Barton is 333MHz t.o. 'slechts' 266MHz van de Thoroughbred. Het hangt er helemaal vanaf wat welke applicaties nu het lekkerst vinden om in te werken, maar over het algemeen zijn games wel gebaat bij wat extra L2 cache. Verder zijn games ook wel gebaat bij een snellere communicatie met bijv. het geheugen. Een Barton op een mobo dat dual channel DDR400 ondersteunt presteert vast beter dan een Thoroughbred op een mobo met single channel DDR266.[/quote:309ca5d8c2] Niet elke T-bred 2600+ is zo hoor. De meeste (bijvoorbeeld die ik heb) heeft gewoon 333 MHz bus en een kloksnelheid van 2083 MHz (166 × 12,5)
Link naar reactie
2600 barton zet fsb op 200 en je draait op 2,3 ghz, lukte mij zonder voltage te verhogen ofzo alleen wel cm earo 7+ erop, alleen ik had het probleem dat windows dit niet pakte, linux is verder stabiel. maar draai nou op 11*200 (is nog unlocked??????????????????) en die eikels in die winkel die lulle over p4 en ik denk dat er 3 redenen (kunnen) zijn: 1) ze weten er niks van dus roepen ze maar wat 2) ze verdienen er meer op 3) makkelijker te verkopen want iedereen kent intel
Link naar reactie
even een reactie op de uitspraak van Vandread dat je de TB niet kunt oc. Yups mijne is prima te overklocken zonder problemen. Maar je heb 2600 die lopen op 2083 en een op AthlonXP 2600+:1916MHz, 166MHz FSB. 333MHZ De mijne de AthlonXP 2600+:2133MHz, 133MHz FSB, 266MHz is lekker oc baar maar moet zeggen dat die in het begin van 2003 is aangeschaft :-) mijn amd loop zonder wc set, extra koeling en wel met een q-tec 400 watt voeding op 2188 MHz niet veel maar toch wat :lol:
Link naar reactie
[quote:cffcd267a1="PacificAMD"]even een reactie op de uitspraak van Vandread dat je de TB niet kunt oc.[/quote:cffcd267a1] waar zeg ik dat dan..... nergens? ik zeg alleen dat de MP gelockt is omdat Jasper G zei dat Tbreds altijd unlockt zijn... wat dus niet zo is ;) als je hem gekocht heb eind 2003 en je kreeg nog een unlockte cpu dan heb je gewoon geluk :) trouwes 100mhz OC? mja leuk.. maar zelfs met een gelockte palomino haalde ik de 200 mhz :roll: (was ik wel trots op :P) beetje oftopic: edit: je kan ook ergens een XP mobile kopen ;) standaard unlockt en overclockt als een gek (is zo rond de 100/110 euro) ik ben blij: XP2400M: Eek € 100,12 1 Betaling bevestigd 03-03-2004 11:24 :lol: http://www.inkoopactie.net/ia/p41d2b51
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...