Ga naar inhoud

200Mhz teveel?


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik zit met iets wat ik graag wil weten. Mijn AMD 2400+ Thoroughbred die ik heb geoverclocked klapt spontaan uit als ik in het BIOS de geheugensnelheid op 200Mhz zet. Heb ik hier ergens op't bordje te maken met een eventuele bottleneck? Je zou denken van niet..maar kan het de geheugenbandbreedte zijn die de pc doet uitslaan? 11 x fsb 147 Abit KD7-A 512Mb DDR 400 PC3200
Link naar reactie
CPUZ geeft aan dat de frequentie van het geheugen op 175.7 ligt. Heb ook even nagetrokken wat de cycle manager voor waarden ondersteund. Hier maak ik uit op dat de bussnelheid van 200 tot 333 MHz gehaald kan worden. Het bord kan overweg met DDR333/400 modulen. Het is toch zo dat wanneer de fsb omhoog gaat, de rest toch ook wordt meegenomen. Ik bedoel de agp bussnelheid en pci bussnelheid?
Link naar reactie
[quote:1b525f22f4="Peiky"]Het is toch zo dat wanneer de fsb omhoog gaat, de rest toch ook wordt meegenomen. Ik bedoel de agp bussnelheid en pci bussnelheid?[/quote:1b525f22f4] klopt boven de FSB 166 gaat alles mee je fsb op 200 is je pci en agp bus vet hoog... en dat is niet best :lol:
Link naar reactie
Hoi, Heb nou deze waarde:MP 15 x FSB 147 Het geheugen reikt naar de 180Mhz, maar vindt nu niet dat mijn pc er sneller op wordt. De beeldopbouw is niet echt formidabel, het beeld verschijnt niet "pats-boem" en "strak" op het scherm nadat ik opdracht gaf om bijvoorbeeld Microsoft Word op het scherm te krijgen. Het lijkt wel of er een vertraging tussen "klik" en "beeld" zit die ik niet eerder had. Ik vergeet niet dat overclocken is voor de fun en kick, maar een lichtelijke snelheids bemerking zou toch moeten dacht ik. Mvrgrt.Peiky
Link naar reactie
Ik heb in mijn pc een AMD athlon XP 2500+. Maar die moet ik op 166 mhz laten draaien om de computer hem zo ook te laten herkennen. Klopt dat wel? Moet ik iets anders veranderen om hem op minder mhz als 2500+ te laten draaien, wat heb ik nu weer verkeerd gedaan? ik hbe alleen 100 naar 166 veranderd, en de multiplyer naar 12.0 ipv 11.0...
Link naar reactie
[quote:27637e3f06="@ liq.."]Ik heb in mijn pc een AMD athlon XP 2500+. Maar die moet ik op 166 mhz laten draaien om de computer hem zo ook te laten herkennen. Klopt dat wel? Moet ik iets anders veranderen om hem op minder mhz als 2500+ te laten draaien, wat heb ik nu weer verkeerd gedaan? ik hbe alleen 100 naar 166 veranderd, en de multiplyer naar 12.0 ipv 11.0...[/quote:27637e3f06] Zou je niet even een ander topic openen omdat je een heel ander probleem hebt. Daarin zet je ook duidelijker wat er gebeurt. Je zegt niet of je pc nu wel of niet boot etc. edit: en nix wat ik wil! er is ook zoiets als forum etiquete ... het word niet beleefd geacht als je zomaar je eigen vraag in een andere zijn topic pleurt!
Link naar reactie
[quote:48b54ff7e0="Peiky"][quote:48b54ff7e0="Vandread"]zet je FSB nou es hoger :P dat is veel interresanter fsb op 166 en je devider op 5/2/1[/quote:48b54ff7e0] Als ik de ratio op 5/2/1 zet klapt m'n machine er zonder pardon uit.[/quote:48b54ff7e0] vreemd.... je cpu op 166 fsb en ratio op 5/2/1 zou heel normale waardes moeten geven..... aangzien je bus snelheid dan op de juiste snelheid loopt... je hebt wel je MP verlaagt neem ik aan... 2000 mhz / 166 = 12 dat zou toch wel gewoon moeten werken ik heb hier een duron 1800 op z'n standaard MP (13,5) op een FSB van 166 draaien... op 1,8 vcore geloof ik :roll:
Link naar reactie
Ik heb de FSB omhoog gebracht naar 150. (MP10 x 150 FSB). Het vreemde wat nu optreedt is is dat het proggie CPU-Z aangeeft dat mijn multiplier 15 is terwijl in het BIOS de multiplier op 10 staat. Je zou zeggen dat met een MP van 10 de 166 FSB met geen enkele moeite gehaald zou moeten worden. maar dat wil niet. Mvrgrt.Peiky :roll:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...