Ga naar inhoud

Systeem traag


Aanbevolen berichten

[quote:56f58ac92c]Volgens mij zit DAAR de oorzaak van je probleem. [/quote:56f58ac92c] heb hier al vaak discussie over gehad. Naar mijn idee heeft windows weinig ruimte nodig, aangezien de pagefile dus ergens anders staat( de 1 na grootste mb vreter) Verder heb ik de meeste programma's zo geconfigureerd dat de TEMP dir. op ook een andere partitie staat. [quote:56f58ac92c]Heb je 'systeem herstel' toch wel uitstaan?[/quote:56f58ac92c] Niet uit, maar zet hem regelmatig aan/uit, om op te schonen is inderdaad de nr 1 MB vreter!!
Link naar reactie
[quote:980c0217fd="Henk."]Dank voor je uitleg. ik laat die swapfile maar mooi op automatische grootte staan. Hij staat trouwens wel fysiek op dezelfde schijf, alleen andere partitie. heb op XP nl slechts 300 mb vrij nog.. enne ik maak met Drive Image ( net zoiets als Ghost)inderdaad ook regelmatig een image van XP. perfecte back up ook. ps. wat denken jullie hier van het defragmenteren van de pagefile?Lees hier en daar daar wat over. Levert dat wat op?[/quote:980c0217fd] zorg maar eens dat je daar wat meer ruimte vrij hebt dat scheelt al heel erg veel, en defrag je schijven eens
Link naar reactie
[quote:48292957c0="Henk."]Ben met je eens dat het daar wat krap is op C. maar zoals gezegd zet windows daar weinig neer. Defragmenteren doe ik elke maand. Ben toch benieuwd wat die pagefile defragmenteren opleverd?[/quote:48292957c0] defrag ze maar, wie weet wat het helpt, en elke procent die helpt is meegenomen
Link naar reactie
[quote:52498b60d0="Captain_Kansloos"][quote:52498b60d0="Henk."]Niet uit, maar zet hem regelmatig aan/uit, om op te schonen [/quote:52498b60d0]Deze vat ik niet helemaal...? Leg uit...[/quote:52498b60d0] Hmm.. om z'n 'schone' image er weer op te kunnen zetten? :-? zou kunnen dat anders Win XP gaat tegenwerken. Ik heb die systeemherstel nu trwns op 3% staan (250 Mb) aangezien ie van mij alleen het broodnodige hoeft te fixen - rest kan ik zelf wel. Nog een reden dat ik em op 3% heb staan is dat m'n HDD 'maar' 20 Gb is :P Ben inderdaad wel geinteresseerd of die pagefile defraggen nog helpt, dan wordt het tijd dat ik dat ook es ga doen ;)... in autoexcec.bat stoppen, automatisch defraggen bij t opstarten dan :D
Link naar reactie
als je systeemherstel even aan en uit zet , wist ie alle voorgande herstelpunten en begin je dus weer met een schone lei. Mooie optie is systeemherstel. Een paar dingen vind ik persoonlijk jammer; - je kunt geen ander pad aangeven voor de files, wat bij zo'n groot bestand als bij systeemherstel ( was bij mij ooit 1 gb!) wel handig zou zijn. - Die schuifregelaar geeft niet precíes aan wat wel en niet herstelt kan worden bij de betreffende % instelling - Waarom kan ik niet aangeven dat alleen steeds het laatste herstelpunt bewaard wordt? Voorgaande punten zijn niet intressant , je wilt toch vaak terug naar de recentste configuratie Nu neemt die hele waslijst onnodig veel ruimte in beslag. Dit kan alleen handmatig bij schijfopruiming gebeuren. Als ik het mis heb hierboven, en ik ben niet op de hoogte van een wel aanwezige optie hoor ik het graag! :wink:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...