Ga naar inhoud

lucht pijp (case mod)


Aanbevolen berichten

ik ben even bezig geweest en zou graag jullie commentaar hebben beste mensen ik heb een nieuwe casemod gemaakt. tuincent en ik dachten: goh we hebben vakantie we gaan eens ff een de pc van welleweerd wat kouder maken het probleem was eerst dat mijn lucht in de pc boven de grafische kaart iets te warm werd (45 graden) en als je cpu zich zelf moet koelen met lucht van 45o dat vind ie niet leuk. ik kwam s'ochtends bij tuincent in de veronderstelling dat we die dag even met de dremel een gat achter in mijn aopen kast zouden dremelen. maar ja dat ging net even anders de fan die we in gedachten hadden was iets te groot en toen kwam tuincent met een grandioos plan: we hebben nog een paar regen pijp stukken liggen als we daar nou eens een afzuig systeem van gaan maken & zo gezegd zo gedaan we hebben een paar stukken regenpijp gepakt en deze in de goeie maat gezaagd en allebei de fans er klem in gezet. de boel ff blauw gespoten en klaar is kees het is een hele simpele case mod maar toch is ie wel aardig orgineel de temps zijn nu : cpu: 37o C ipv 62o C supervideo cd rippen case: 27o C ipv 41o C gebruikte onderdelen: 2 gebogen stukken regenpijp (80 mm) 1 klein stuk regenpijp (80 mm) verloop stuk voor de 80 mm fan (95 mm) 20 dremelzaagjes een paar extra gaten in de kast en veel zweet ff wat foto's specs: Asus 7v8x-x AMD 2500+ sappihre radeon 9700 [img:923ad0151d]http://xs4all.nl/~janww/mini-IMG_0059.JPG[/img:923ad0151d] [img:923ad0151d]http://xs4all.nl/~janww/mini-IMG_0060.JPG[/img:923ad0151d] :o
Link naar reactie
// TS Tis wel geinige mod :P Gezien je temps heeft het wel veel geholpen. Is je CPU overgeklokt? [quote:268221f615]ASUS A7N8X axp 2500+ box>axp 3200 + met 512 mb pc 2700. zonder extra koeling . CPU 24 graden mobo 36 graden. dat is pas cool[/quote:268221f615] //Plextor Heb jij deze resultaten behaalt of........??? 24 graden voor CPU voor een 2500+ @ 3200+??? Dat is wel heel erg koel voor een stock koeler.
Link naar reactie
ik kan me bijna niet voorstellen dat de proc zo heet wordt door de vga koeler :o hij wordt wel heel erg heet.....voor een niet overklokte 2500+ ik ken die boxed koeler ook helemaal niet als boxed koeler....maar dat zal wel aan mij liggen. misschien de koeler ervan af halen en de pasta eraf halen en dan nieuwe/echte koelpasta erop.........er zat bij mijn boxed koeler nogal een dikke laag ojah.....verder een mooie mod moor :wink:
Link naar reactie
nee hij blaast want ik heb namelijke een nieuwe aopen voeding er in zitten met zo'n grote 12 cm fan erin deze zuigt zeg maar af en onder in de kast op de bodem ligt nog een 9 cm zalman fan deze zuigt ook de lucht naar buiten de bedoeling was om onderdruk te creeeren maar na de nieuwe voeding werkt dit natuurlijk nauwelijks meer maar ja die fan heb ik gewoon laten zitten de grote pijp daar zit zeg maar aan het begin een intake fan in en aan het eind ook dus dat werkt bere goed :)
Link naar reactie
[quote:dff618578f="plextor"]ASUS A7N8X axp 2500+ box>axp 3200 + met 512 mb pc 2700. zonder extra koeling . CPU 24 graden mobo 36 graden. dat is pas cool[/quote:dff618578f] Dit KAN gewoon weg niet. De omgegevings temperatuur is NOOIT hoger als cpu temperatuur. (aangezien het in dezelfde "ruimte" gemeten is) Ik denk persoonlijk dat je bios je meet proggie voor de gek houd en je duz die 2 temps om moet draaien :wink: 36 graden met boxed cooler is wel mogelijk, maar onwaarschijnlijk.
Link naar reactie
dat die in de bios hetzelfde aangeeft kan best zo zijn maar dan hoeft het nog geen correcte weergave van de temperatuur te zijn... want het is idd gewoon onmogelijk om met een lucht koeler je processor te koelen met lucht van 36 graden en dat de prcessor dan 24 graden word.... die 2 temperaturen moet je dus gewoon omdraaien...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...