Ga naar inhoud

bios compaq deskpro 2000 5133


Aanbevolen berichten

Wat is het type van je Compaq. Er zit een kleine sticker (meestal rechts aan de zijkant van de kast) die het exacte type geeft. Daar staat in jouw geval iets van 5133/32/1.2 . Het eerste nummer is de processor+snelheid, het tweede de hoeveelheid geheugen en de derde de grootte van de HD. In geval van een netwerkkaart zal er ook nog iets van NT bijstaan. Als je de juiste diagnose-en-setup SW opgehaald hebt en die op floppy hebt gezet, zoals je zegt, zou het moeten werken. De foutmelding geeft duidelijk aan dat het om de verkeerde SW gaat. Een van de mogelijkheden hiervoor is de verkeerde processor. Je kunt de oude eens terugzetten (als je die nog hebt) en kijken of het dan nog werkt. Of misschien de rompaq van hetzelfde type met de hogere snelheid. Dit is echter een beetje koffiedik kijken. Het geheel op de hidden partitie zetten zal je niet helpen, dat gaat via dezelfde floppies. Daarvoor moet je eerst een aparte partitie maken (waarschijnlijk op je primaire master); de grootte van de partitie weet ik zo niet, staat waarschijnlijk wel ergens in de instructies op de floppy (iets tussen 2 en 10 MByte schat ik zo). Vervolgens booten van de floppy en de instructies volgen (die optie staat ergens in het menu). Maar nogmaals, het zal niet werken als je problemen met die floppies hebt. PS 1 Even een misverstand uit de weg ruimen: de BIOS staat niet op je HD, alleen de utility om de BIOS te benaderen. PS 2 Als je eenmaal die BIOS setup software op je HD hebt, heb je ook de beschikking over de veelgenoemde F10.
Link naar reactie
Hallo, ik heb de f10 geproberd en ook alle andere bekende toetsen hebben niks opgeleverd. Dit is wat er op dat kleine stikkertje staat: [code:1:cd8187b0d0] DESKPRO 2000 M5133/1620 NL 8707HVT80006[/code:1:cd8187b0d0] De orginele processor is er niet meer. Evenals de rest van wat er orgineel in zat....
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...