Ga naar inhoud

bios compaq deskpro 2000 5133


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een oude compaq deskpro 2000 serie nr5133. Ik krijg het maar niet voormekaar om in de bios te komen. Heb al gezocht op internet, en dacht dat ik de goede bios had gevonden. Van de compaq site. Hij gaat het allemaal keurig opstarten. Maar dan komt " informatie word opgehaald" en dan zegt die dat het niet op deze machine kan. Misschien komt het doordat er niks meer in zit van compag.. Maar kan dat haast niet voorstellen. Ik weet dat er op internet ook van alles is.. Maar dit geprobeerd en het hielp niet. Gr, Martijn
Link naar reactie
probeer F-10 eens. (niet te laat drukken) Mocht dat het niet zijn kun je eventueel manual van http://h71025.www7.hp.com/support/reference_library/viewdocument.asp?countrycode=1000&prodid=16|Deskpro+2000&source=278019-002.xml&dt=264&docid=7235 downloaden en bekijken of wachten op andere reactie.
Link naar reactie
Maar ik heb al een goede f10 setup gedownload van de compag site. Ik maak de 2 diskettes waar die omvraagt, en dat gaat allemaal goed. Ik druk dan disk1 in de a-drive en start de computer op. Het gaat allemaal goed totdat de informatie van de computer word ogehaald. Dan krijg ik een foutmelding dat de setup niet toesbaar is op deze computer. Het gaat dus om een compaq deskpro 2000 5133
Link naar reactie
[quote:59eadef30c="Martijn Hogendorf"]Maar ik heb al een goede f10 setup gedownload van de compag site. Ik maak de 2 diskettes waar die omvraagt, en dat gaat allemaal goed. Ik druk dan disk1 in de a-drive en start de computer op. Het gaat allemaal goed totdat de informatie van de computer word ogehaald. Dan krijg ik een foutmelding dat de setup niet toesbaar is op deze computer. Het gaat dus om een compaq deskpro 2000 5133[/quote:59eadef30c] Is dat manual op http://h71025.www7.hp.com/support/reference_library/viewdocument.asp?countrycode=1000&prodid=16|Deskpro+2000&source=278019-002.xml&dt=264&docid=7235 voor jouw PC en staat daar dan niets zinnigs in?
Link naar reactie
[quote:fc28fb8fc6="Martijn Hogendorf"]Ik heb alle 192 pagina's door gelezen. Maar kon niks vinden. Het kan toch niet komen omdat er niks meer van compaq inzit behalve dan het mb?[/quote:fc28fb8fc6] Doe dus wat Bosje zegt: Zeg wat je nog kunt met de pc. Zit/zat er nog een windowsversie op; welke en werkt die nog. Werkte PC nog voordat er wat?? mee hebt gedaan enz.
Link naar reactie
Dit is dus wat er allemaal in zit. Als merken belangrijk zijn dan hoor ik het, en zoek ik het op. * p1 160 mhz * 50 mb sdram * 4 mb video kaart. (der zit ook nog een on board videokaart in van 1 mb, maar die word niet gebuikt) * 1,2 gb hd als hoofdschijf waar ook windows 98 se engels op staat en geen bios partitie. Deze zat er namelijk niet orgineel in. * 850 mb hd die als opslag schijf. Deze schijf komt oorspronkelijk uit ene compaq deskpro 575 * 1 10/100 mb netwerkkaart * 2 usb 1.1 onboard * isa geluidskaart creative soundblaster 16 Alles werkt verder prima. maar toch zal ik graag effe een paar dingen in de bios willen bekijken. Ik hoop dat jullie nu wat meer kunnen.
Link naar reactie
Ik zou haast zeggen al zo'n excentrieke machine goed werkt: nergens aankomen :wink: Blijkbaar kom je door tijdens start op F-10 te drukken dus niet in die bios (ik meen me zo uit mijn blote hoofd te herinneren dat die optie in je manual staat beschreven [ o.a. daar waar ze het hebben over wachtwoord]) Komt er bij het starten op het scherm toevallig een boodschap voorbij? Ik heb hier ook een oud machientje (ibm) en die geeft tijdens start bericht druk op F-1 voor configuratie; als ik dat doe kom ik dus in de bios. Het rare is dat ik via google nergens een andere optie voor die compac tegen kom dan F-10. Je kunt het hele rijteje Esc; Del en alle F-toetsen proberen, maar ik vermoed toch dat een goed getimede F-10 de oplossing geeft. Maar misschien komt iemand anders met wat beters.
Link naar reactie
[quote:bad2f9a948]ALs ik het goed begrijp werkt het systeem verder gewoon wel.[/quote:bad2f9a948] Ja, dat klopt wel. Alleen krijg ik verder niks als een lange piep als ik op f10 druk. de reden dat ik even in de bios wil kijken is of de processor goed word herkend. en ik wil ook even de onboard video kaart uischakelen
Link naar reactie
[quote:5474285871="Martijn Hogendorf"][quote:5474285871]ALs ik het goed begrijp werkt het systeem verder gewoon wel.[/quote:5474285871] Ja, dat klopt wel. Alleen krijg ik verder niks als een lange piep als ik op f10 druk. de reden dat ik even in de bios wil kijken is of de processor goed word herkend. en ik wil ook even de onboard video kaart uischakelen[/quote:5474285871] Wanneer druk je op F-10 ? [[b:5474285871]Press F10 when the square cursor displays in the upper-right corner of the screen] [/b:5474285871] Hoe dat met die "hidden partiton" zit moet je maar aan Bosje vragen. Gaat mijn kale hoofddeksel te boven; ik haak af.
Link naar reactie
[quote:18b2cb00ad="h.enk"][quote:18b2cb00ad="Martijn Hogendorf"][quote:18b2cb00ad]ALs ik het goed begrijp werkt het systeem verder gewoon wel.[/quote:18b2cb00ad] Ja, dat klopt wel. Alleen krijg ik verder niks als een lange piep als ik op f10 druk. de reden dat ik even in de bios wil kijken is of de processor goed word herkend. en ik wil ook even de onboard video kaart uischakelen[/quote:18b2cb00ad] Wanneer druk je op F-10 ? [[b:18b2cb00ad]Press F10 when the square cursor displays in the upper-right corner of the screen] [/b:18b2cb00ad] Hoe dat met die "hidden partiton" zit moet je maar aan Bosje vragen. Gaat mijn kale hoofddeksel te boven; ik haak af.[/quote:18b2cb00ad] Oke, In iedergeval bedankt voor je hulp!!! Bosje, hoe werkt dat dan? Met die hidden partitie. Het is dus GEEN orginele compaq schijf die der in zit De f10 werkt niet
Link naar reactie
Ik ga er vanuit dat je bij compaq hebt gechecked dat dit mobo een bios op de hD heeft. Je moet bij hun download dir de juiste rompaq downloaden en dan kan je hem laden (dacht dat je dat al had gedaan) in je harde schijf. Zelf nooit gedaan, want de compaq die we thuis hebben is van 2 jaar geleden en dat is net een gewone pc geworden (meestal :wink: ). Andere forummers heb ik hierop gewezen en het is hun gelukt, schijnt makkelijk te gaan met die hidden partitie. Succes. Probeer bij het opstarten eens alle Fn toetsen. Ik dacht dat F10 niet per definitie de key6 hoeft te zijn of staat het op het opstartscherm ? noot : probeer eens ook een ander toetsenbord
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...