Ga naar inhoud

A7N8X E Deluxe bios stuk?


Aanbevolen berichten

Ik had gister een nieuwe mobo gekocht en ik heb nu precies [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=115164]hetzelfde probleem[/url] als met met ouwe (A7N8X Deluxe) dit is toch niet te geloven. ik heb echt geen idee wat ik nu moet doen. ik ga in ieder geval de boel terugbrengen en waarschijnlijk een andere nforce 2 mobo kopen. iemand een idee welke mobo ik het best kan kopen (geen dfi ivm met heatsink)? [color=red:39918a3ef8]mod edit Slashhead; Topic titel aangepast. Dergelijke taal is niet acceptabel op dit forum. :evil: [/color:39918a3ef8]
Link naar reactie
wens geen nieuwe topic te openen want is bijna idem als deze,heb al enkele maanden de A7N8X-X ,2500+ processor, 512MB PC3100/400Mhz, FSB ingesteld op 200Mhz, heeft steeds goed gewerkt, nu wordt mijn Mobo te heet volgens Sandra, andere koeling opgetsoken, Vulcano 12 Extreme, nog steeds hetzelfde prob, nu sedert deze morgen start hij niet meer op, enkel het groene lichtje en dat is alles zelfs geen piep, dus deze is zeker niet overcloked geweest, maar waar kan de oorzaak liggen, heb al reset en noem maar op gedaan, dat bord heeft geen kik meer enkel groenlicht en de Fan die draait dank bij voorbaat elie
Link naar reactie
Als jij een XP 2500+ op FSB 200 zet, noemen wij dat gewoon overklokken.... Hoe hoog werden je temperaturen dan ? Een moederbord wat te warm wordt, dat zien we niet vaak, het is meestal de proc die te warm wordt. Als de de cooler verkeerd erop zet (Achtersevoren), kan het ook voorkomen dat je proc te warm wordt, want aan de proc. cooler kan het eigenlijk niet echt liggen, tenzij je de ventilator te zacht hebt draaien en je omgevingtemperatuur erg hoog is..
Link naar reactie
Als je proc temp maar 42 graden was, is dat idd niet bepaald warm, zelfs erg goed voor een overgeklokte AMD proc. Heb jij de mogelijkheid een andere proc erin te zetten ? Misschien heb je je volt instellingen niet gewijzigt ? 1.65 kan , maar soms is het net aan, bij mij start hij dan wel, dan niet op, ik heb toen mijn volt naar 1,725 gezet en nu stabiel.
Link naar reactie
probeer eerst es garantie.... op allebei de bordjes misschien ;) zoek ook een beetje rond op board specifieke fora zoals: http://forums.extremeoverclocking.com/forumdisplay.php?f=69 http://forums.amdmb.com/forumdisplay.php?s=dd0c38689bdc9c89998ad0da9cfd820e&forumid=8 misschien kan je de bios nog op een of andere manier flashen (vb: hotflashen: word gedaan in werkend mobo en dan word jou chip erin geramd (terwijl pc aan staat dacht ik) en dan bios erin flashen niet te snel opgeven he!
Link naar reactie
[quote:d3032966b8="Vandread"]probeer eerst es garantie.... op allebei de bordjes misschien ;) zoek ook een beetje rond op board specifieke fora zoals: http://forums.extremeoverclocking.com/forumdisplay.php?f=69 http://forums.amdmb.com/forumdisplay.php?s=dd0c38689bdc9c89998ad0da9cfd820e&forumid=8 misschien kan je de bios nog op een of andere manier flashen (vb: hotflashen: word gedaan in werkend mobo en dan word jou chip erin geramd (terwijl pc aan staat dacht ik) en dan bios erin flashen niet te snel opgeven he![/quote:d3032966b8]hotflashed vind ik iets te riskant. ik heb 'm net terug gebracht naar computerland. als het goed is zijn ze hem nu aan het testen. mijn vorige (A7N8X Deluxe) had ik aan gemod en gekloot, dus die kan ik niet terug sturen.
Link naar reactie
ok even een vraagje. ik heb heir een A7N8X E Deluxe met werkend bios, ik heb ook een A7N8X Deluxe met corrupt bios, zou ik nu mijn A7N8X Deluxe bios chip in mijn A7N8X *E* Deluxe kunnen overzetten terwijl die (E versie) aan staat en dan 1004 voor A7N8X Deluxe erop installeren?
Link naar reactie
[quote:a1bd9d8eef="elios"]wens geen nieuwe topic te openen want is bijna idem als deze,heb al enkele maanden de A7N8X-X ,2500+ processor, 512MB PC3100/400Mhz, FSB ingesteld op 200Mhz, heeft steeds goed gewerkt, nu wordt mijn Mobo te heet volgens Sandra, andere koeling opgetsoken, Vulcano 12 Extreme, nog steeds hetzelfde prob, nu sedert deze morgen start hij niet meer op, enkel het groene lichtje en dat is alles zelfs geen piep, dus deze is zeker niet overcloked geweest, maar waar kan de oorzaak liggen, heb al reset en noem maar op gedaan, dat bord heeft geen kik meer enkel groenlicht en de Fan die draait dank bij voorbaat elie[/quote:a1bd9d8eef] normaal draait dat mobo toch niet op 200, maar 166 ofzo? Dus dan is t toch OCen? Ehm ik kan je wel vertellen dat mijn pc dezelfde symptomen had (bij t opstarten) toen mn CPU dood ging (zondag j.l.).
Link naar reactie
[quote:50e2649826="Jasper G."]ok even een vraagje. ik heb heir een A7N8X E Deluxe met werkend bios, ik heb ook een A7N8X Deluxe met corrupt bios, zou ik nu mijn A7N8X Deluxe bios chip in mijn A7N8X *E* Deluxe kunnen overzetten terwijl die (E versie) aan staat en dan 1004 voor A7N8X Deluxe erop installeren?[/quote:50e2649826] Asus heeft een crashfree Bios : je kan hem dus gewoon herstellen RTFM en bekijk je asus cd
Link naar reactie
heb een andere Processor ingestoken en alles werkt zoals het hoort is nu wel maar een 1800 die draait op 133Mhz, maar ja het werkt, zeker voor het weekend :):) dacht eerst dat het Mobo naar de eeuwige jachtvelden was verhuist, gelukkig niet, enkel processor, ga een andere aanschaffen een 3200 denk ik alvast bedankt voor de gegeven info elie
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...