Ga naar inhoud

Pcchips 810lmr @ 133mhz fsb??


Aanbevolen berichten

Ik heb hier pctje staan van een vriend van me. Deze heeft een Athlon 1400mhz (133x10.5). Het moederbord is een beruchte Pcchips 810lmr van gistron. De Cpu loopt standaard op 1050 mhz, dit omdat de fsb iedere keer op 100mhz terug gezet wordt. (512mb Pc133 geheugen) Ik wil een Bios flash tot de laatste optie laten behoren, omdak ik zo'n mobo al een keer bijna kaduuk geflashed heb. Iemand andere opties?
Link naar reactie
[quote:11afae55fa="Ruudfeen"]Weet je wel zeker of dat moederbord dat wel ondersteunt? Ik heb net ff wat gezocht, 'k kon het zo 123 niet vinden.[/quote:11afae55fa]er kan zelfs een xp in :wink: [url=http://www.dronfieldcomputers.com/810lmr.htm]review....ff 1,2,3, 4 gevonden[/url] en uit zijn verhaal maak ik uit dat het wel werkt...maar dat hij (na het opstarten?) automatisch weer op 100 stond
Link naar reactie
[quote:c2a9c76d4b="zjarl"]er kan zelfs een xp in :wink: [url=http://www.dronfieldcomputers.com/810lmr.htm]review....ff 1,2,3, 4 gevonden[/url] en uit zijn verhaal maak ik uit dat het wel werkt...maar dat hij (na het opstarten?) automatisch weer op 100 stond[/quote:c2a9c76d4b] das wel vreemd dan.. dan gewoon je bios maar flashen.. heb in een ver verleden precies ditzelfde bord gehad, en daar draaide mn XP1800 zonder problemen ook in, en dan zonder de vreemde FSb problemen die jij aanvoert.. misschien is een biosflash wel de enige oplossing, ik had toen al een tijd het nieuwste bios erop voordat de XP1800 erin kwam, dus misschien ligt daar gewoon je probleem..
Link naar reactie
Mijn mobo heeft een speciale jumper om het mobo te resetten, kijk of die jumper nog op zijn plaats staat. Anders kan je altijd idd nog je bios updaten, kan weinig kwaad als je het een originele update is van de maker, heb het zelf al een paar keer gedaan zonder problemen, Succes!
Link naar reactie
Wat had je gedacht dat de chipset op je mobo de beperkende factor is, want de eerste versie's van de SiS 740/962L chipset combo ondersteunen enkel 200 MHz FSB en de nieuwere versies ervan is 266 FSB maar matig, dus.... Ik zal zeggen koop een KM266 mobo, heb je dezelfde functionaliteit voor rond de 50 euro en heb je ook USB 2.0 ondersteuning.
Link naar reactie
[quote:15cb51112e="Nelson Lau"]Wat had je gedacht dat de chipset op je mobo de beperkende factor is, want de eerste versie's van de SiS 740/962L chipset combo ondersteunen enkel 200 MHz FSB en de nieuwere versies ervan is 266 FSB maar matig, dus.... Ik zal zeggen koop een KM266 mobo, heb je dezelfde functionaliteit voor rond de 50 euro en heb je ook USB 2.0 ondersteuning.[/quote:15cb51112e] Zoals ik al zei, de pc is niet van mij maar was nodig toe aan een schoonmaak (zowel software als hardware) Alleen dat probleem had ik nog. Ik zal idd eerst eens een bios reset dmv jumper proberen, en anders maybe dan toch flashen.... Bedankt voor et meedenken anywayz... :)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...