Ga naar inhoud

Win98 SE op nieuw moederbord en processor?


Aanbevolen berichten

Ik wil een nieuw moederbord en een nieuwe processor kopen om de laatste spellen sneller te spelen. Het gaat nu allemaal wat traag. Ik heb nu een celeron 700mhz met win98 SE. Nu wil ik met mijn nieuwe moederbord en processor ook weer win98 SE installeren. Haal ik dan nog wel alles uit de processor? Of benut ik dan niet de maximale capaciteit van de processor? Ik zit te denken aan een athlon 2600+ of hoger. Wie kan mij helpen???
Link naar reactie
[quote:d46def452f="feike1977"]Ik wil een nieuw moederbord en een nieuwe processor kopen om de laatste spellen sneller te spelen. Het gaat nu allemaal wat traag. Ik heb nu een celeron 700mhz met win98 SE. Nu wil ik met mijn nieuwe moederbord en processor ook weer win98 SE installeren. Haal ik dan nog wel alles uit de processor? Of benut ik dan niet de maximale capaciteit van de processor? Ik zit te denken aan een athlon 2600+ of hoger. Wie kan mij helpen???[/quote:d46def452f] Ja, ik draai win98se op een AXP 2400+, Abit nf7, 512mb, enz. enz. (iedereen kent het rijtje nou onderhand wel :wink: ), sinds een paar dagen in dualboot met winXP. Ik denk dat je met win98se gewoon je pc volledig benut qua hardware (op software-matig gebied denk ik niet, maar daar ben k niet van), zolang je niet veel meer als 512mb RAM neemt. Als je meer neemt, zou ik wel naar een nieuwer OS overstappen. Maw, wat wordt de totale pc? :) [edit] Draait hier ook nog DOS en win3.11 hoor vandread :roll: :wink: [/edit]
Link naar reactie
[quote:4cac5c5c07="Vandread"][quote:4cac5c5c07="tweakermatt"][edit] Draait hier ook nog DOS en win3.11 hoor vandread :roll: :wink: [/edit][/quote:4cac5c5c07] op een P4 3 ghz zeker? :lol: :roll:[/quote:4cac5c5c07] [offtopic] Je weet best dat ik geen P4 heb!! (op die van mn ouders na) :evil: :wink: Neej, dat draai ik op mn P2 (als mn AXP weer niet te gebruiken is, zoals nu), daarop draai ik DOS, win3.11 en win98se 8) [/offtopic] Ik zou voor XP gaan. Of het echt hardware beter benut en stabieler is weet ik niet, maar het bied (ook vooral in de toekomst) meer mogelijkheden. Win98se is tenslotte alweer 5 jaar oud en daarop zal de support binnenkort ook aflopen. Al betekent dat in het eerste geval nog niet zoveel, u gebruikt patches enzo mss toch niet, zal dat toch gevolgen hebben. Vaak als MS de support stopt, is dat het teken voor software-ontwikkelaars dat dat een 'vergeten' OS is: dat daar niet echt meer rekening mee wordt gehouden... :) Maar je moet ook doen wat je zelf het fijnst vind, ik vind win98se altijd nog het lekkerst werken :)
Link naar reactie
[quote:8755e5b8f7="Alexander Online"]maar met die voordelen blijft het :wink: Win XP is veel gebruiksvriendelijker en veel stabieler (vervuilt ook minder vind ik). Ik snap het wel, dat het een twijfe lblijft want WinXP kost een duit.[/quote:8755e5b8f7] 23 euro vind ik niet echt veel persoonlijk... (ik blij dat ik nog op school zit, en dat school een onbeperkte licentie heeft, misschien kan k Windows Server 2003 wel ritselen, aangezien we dat op school voor de terminals gebruiken :) )
Link naar reactie
[quote:6e3b16de01="NoepZoR"]als je veel installeert op Win98se is het na een tijdje niet vooruit te branden, en als je je een weg door alle BSOD's hebt gebaant en een programma start gaat je PC hangen. Ik heb onder Win98se best vaak geformatteerd, terwijl dat bij XP niet nodig was.[/quote:6e3b16de01] wat versta je onder veel instaleren dan? en houd je je pc netjes opgeruimd of maak je er een grote bende van door alles maar ergens neer te zetten??? en onder 98se helpt regelmatig defragmenteren best wel veel, doe het 1 keer per week, en hij is heel snel klaar
Link naar reactie
Windows 98 SE is nog steeds prima. Ik heb het tot ongeveer 4 maanden geleden nog gebruikt. Daarna was ik weer aan een format toe (elke 3-4 maanden als m'n HDD weer vol zit - 20 Gb :P) en was ik te lui om weer zoveel drivers te moeten installeren - aangezien Win XP dat al voor me doet. K ik heb toen nog wel zelf m'n videokaart drivers en geluidskaart moeten installeren... maar de rest dus niet :). Ik wilde toen ff Win XP testen (en staat er sindsdien op). Windows 98 SE is wat dat betreft nog prima bruikbaar, en als je geen Win XP heb (en geen geld / zin heb om er 1tje te kopen) dan zou ik gewoon Win 98 SE blijven gebruiken... . Je moet natuurlijk wel de boel meer onderhouden onder Win 98 SE ;)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...