Ga naar inhoud

AMD Athlon MP en XP, verschil?


Aanbevolen berichten

Dit staat vast in de FAQ, maar goed: De MP is geschikt voor dual processor boards (2 processoren op 1 moederbord) en de XP is dat niet. Volgens mij kun je een MP ook in een single CPU board steken, maar dat weet ik niet zeker. Overigens zou dat geldverspilling zijn; een MP is veel duurder dan een gelijkwaardige XP, terwijl de prestaties hetzelfde zijn (als single processor).
Link naar reactie
[quote:65133aaa95="erikcornelissen"]Dus wat je eigenlijk zegt, laat die MP maar voor wat het is en kies een XP omdat de MP alleen maar duurder is en ik er geen baat van zou hebben?[/quote:65133aaa95]Exactemundo! Als je niet exact weet wanneer een dual processor oplossing veel voordelen biedt, dan moet je er iig nooit aan beginnen.
Link naar reactie
Neuhhh, denk eerder Multiple Processor (multiple=meervoudig, voor diegene die nog niet zo thuis zijn in het Engels ;)) AMD claimt welliswaar dat hun XP aanduiding voor de Athlon niks te maken heeft/had met het uitkomen van Win XP, maar neem dat gerust met een korreltje zout (bulkverpakking mag ook ;)) Groet, M.V. Wesstein
Link naar reactie
[quote:aa2779bb41="FoXiERotjEknoR"]ik d8 zelfs dat je met wat simpel soldeerwek ( of zelfs potloodkraswerk) van xp cpu's een mp cpu maakt ...[/quote:aa2779bb41] Volgens mij was het zelfs zo dat in sommige gevallen je een XP in MP bord kon stoppen zonder modificatie. Maar dat weet ik niet zeker meer
Link naar reactie
De XP 1600+ -> 1800+ van de eerste series waren standaard unlocked om dual te kunnen draaien. Later moest je een doorgesneden brug weer verbinden om dat te kunnen. (De Durons met Morgan-core werken ongemod ook in dual opstelling, heb nu een dual duron 1000 als fileserver draaien)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...