Ga naar inhoud

asus A7N8X Deluxe, bios stuk?


Aanbevolen berichten

Ik kreeg gisteren een nieuwe processor binnen, een 2600+ barton. Alles liep goed tot ik bedacht het uiterste uit de processor te halen. Ik gooide de fsb van 166 omhoog naar 200 (grote stap, ik weet het) en dat ging goed. Toen ging ik in kleine stapjes van 2 mhz de fsb verder overklokken. Toen ik bij 216 kwam, wilde mijn mobo niet meer 'posten' en moest ik de stekker eruit halen. Ik heb mijn bios batterij eruit gehaalt en met jumpers mijn bios 'gereset'. Toen ik alles weer had aangesloten wilde hij nog steeds niet posten. Andere processor erin en nog steeds wilde hij niet posten. Ik weet het niet helemaal zeker, maar ik denk dat mijn bios stuk is gegaan in het proces. Kan iemand mij uitleggen hoe ik zeker kan weten of mijn bios stuk is (groene mobo lampje wil nog wel aan) en waar en hoe ik het kan (laten) repareren als dat het geval is.
Link naar reactie
[quote:e52840ffc4="BA"] Heb je ook al geprobeerd je CMOS te clearen met alleen de jumper? Dus stekker en batterij er in? zo hoort het namelijk.[/quote:e52840ffc4] Bij meeste borden wel, bij de a7n8x (e) deluxe staat uitdrukkelijk vermeld dat je ook de batterij moet verwijderen.
Link naar reactie
[quote:de20d8f8ff="BA"]Is zo niet van buitenaf te zeggen. Je kan eventueel de importeur vragen of ze er 1 op willen sturen, kost wel wat geloof ik, 30 euro of zo. Heb je ook al geprobeerd je CMOS te clearen met alleen de jumper? Dus stekker en batterij er in? [b:de20d8f8ff]zo hoort het namelijk.[/b:de20d8f8ff][/quote:de20d8f8ff]Onzin. 'k Heb hier 3 handleidingen liggen, in allemaal staat met grote letter eerst de stekker uit de voeding, en de stekker uit mobo halen ! // <?> Ik zou nog een keer je CMOS (proberen te) clearen... //Iedereen: Is het mogelijk dat hij zijn cpu.slot heeft opgeblazen ?
Link naar reactie
[quote:16ca17ec13="igg"][quote:16ca17ec13="BA"] Heb je ook al geprobeerd je CMOS te clearen met alleen de jumper? Dus stekker en batterij er in? zo hoort het namelijk.[/quote:16ca17ec13] Bij meeste borden wel, bij de a7n8x (e) deluxe staat uitdrukkelijk vermeld dat je ook de batterij moet verwijderen.[/quote:16ca17ec13] Ik heb hetzelfde moederbord, heb ook vaak gereset, maar alleen het jumpertje loshalen ff is bij mij genoeg. Nog nooit die batterij eraf gehaald
Link naar reactie
[quote:0e0901ac6d="Vandread"]piept je mainboard nog....? haal het ram ofzo er eens uit... en boot dan[/quote:0e0901ac6d]geen piepjes, alleen een groen lampje geeft nog teken van leven. ik heb geprobeert zonder ram, een reepje ram, 2 reepjes etc. ik heb de bios chip eruit gehaalt en geboot, weer terug erin, batterij eruit, jumpertjes veranderd. ik geloof dat ik werkelijk alles heb geprobeert. ik heb trouwens net een A7N8X [b:0e0901ac6d]E[/b:0e0901ac6d] deluxe gekocht, even installeren nog. Ik sta wel rood nu :cry: Dure hobby.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...