Ga naar inhoud

Watercooling samenstellen


Aanbevolen berichten

Hoi ik zoek binnenkort mijn pc te voorzien van een watercooling om daarna te beginnen met te oc'en :wink: Ik heb al een beetje rond gekeken en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik elk stuk apart wil kopen ipv een hele set :o Ik had gedacht aan : -nexxos hp cpu cooler € 49 -nexxos hp vga cooler € 39 beiden van het merk alphacool -Aquacomputer airplex evo 240 €49 -hydor l20 of l30 pomp 700lpu of 1200lpu Heb ik van bij mijn oom heeft dieren winkel kost mij ong. €10-20 -plexi reservoir past in 2 3.5 bays €35 -silyconen slang ofzo 2m €5 Nu is mijn vraag kan dit voor dit bedrag beter :-? en zijn er mischien mensen die ervaring hebben met een of meerdere onderdelen ? Is er nog een andere soort slang die zo goed is als siliconen slang want je kan er wel niet door zien ? :-? En welke diameter van slang is aan te raden ? 8 binnen en 10 buiten want die zijn wel makelijk omdat je dan druk fitingen kan gebruiken . Alvast bedankt 8)
Link naar reactie
Die Dangerden zijn niet beter als de NexXxos, ik vind ze persoonlijk veels te duur. Zie hier de CPU Koelblokken Chart: http://www.watercoolplanet.de/index.php?open=4&show=1 met NexXxoS HP Pro op 1. :o Het blok van Carthoga staat overigens op 5 (de Non-Pro). Verander btw je titel ff :wink: Samenstellen ipv Samenstelen
Link naar reactie
Nu weet ik wel nie of die lijst betrouwbaar is want de dangerden RBX staat op de 12e plaats en de maze 4 zelfs op de 41 e plaats :-? Ik ken er veel die nog nooit gehoord hebben van alphacool maar die allemaal vol lof spreken over die dangerden blokjes . Dat een silyconen slang vlug knakt heb ik nog nooit gehoord , juist het tegenovergestelde daarvan . Die tygon slangen zien er wel best goed uit , het maakt denk ik niet uit of de slang doorzichtig is je ziet het water enkel vloeien wanneer er luchtbelletjes zijn , maar dat is nu net niet de bedoeling . [b:b10270a7b5](nu geef ik al een antwoord op mijn eigen vraag )[/b:b10270a7b5] :roll:
Link naar reactie
[quote:68838efc13="Carthoga"]Nu weet ik wel nie of die lijst betrouwbaar is want de dangerden RBX staat op de 12e plaats en de maze 4 zelfs op de 41 e plaats :-? Ik ken er veel die nog nooit gehoord hebben van alphacool maar die allemaal vol lof spreken over die dangerden blokjes .[/quote:68838efc13] de nieuwe RBX blokjes van DD zijn zeker goed, dat ze daar op de 12e plek staan is inderdaad in twijfel te nemen, maar ik vind het zeker geen onbetrouwbare site... als je voor dit mooie bedrag (50 euro) het beste CPU blokje op dit moment kan krijgen zou ik niet al te lang twijfelen iig. [quote:68838efc13]Dat een silyconen slang vlug knakt heb ik nog nooit gehoord , juist het tegenovergestelde daarvan . Die tygon slangen zien er wel best goed uit , het maakt denk ik niet uit of de slang doorzichtig is je ziet het water enkel vloeien wanneer er luchtbelletjes zijn , maar dat is nu net niet de bedoeling . [/quote:68838efc13] siliconen slangen willen toch wel redelijk snel dubbelknikken (eigen ervaring) maar goed, hoeveel extreme bochten moet je maken in je kast? vaak is het redelijk rechttoe rechtaan, dus niks aan de hand. siliconen slangen zijn ook gewoon glashelder, echter iets minder goed doorzichtig als tygon slangen. het enige grote voordeel van tygon slangen t.o.v siliconen slangen is dat siliconen slangen UV reactive vloeistof soms kunnen neutralisen. dus je kunt wel mooi van dat spul in je set gooien, maar helemaal geen oplichtend water ervoor terug krijgen (ook uit eigen ervaring)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...