Ga naar inhoud

CPU temp.


Aanbevolen berichten

Als ik CPUBurn draai (K7), dan klimt de cpu temp tot 59 graden en 51-52 graden in rust. Ik heb een AMD Athlon XP 1800+, Palomino. Hij draait gewoon op 133/11.5 De koeler is een Arctic cooling Slim silent Pro TC. Moet ik wat aan de koeling doen (vernieuwen?) of kan dit zo wel. Eerst zat er een of andere "onbekend merk" koeler (herriebak) op maar toen bleef ie mooi op 47 graden in rust.
Link naar reactie
De fan zit goed er op. (met arctic silicone pasta) Ook heb ik een casefan (Arctic fan TC) boven in de case hangen. Bijde draaien ze lang niet op volle snelheid, kennelijk toch niet heet genoeg. Maar nu komt bij mij het idee, waarom houd ie de cpu temp. niet lager als ie toch nog lang niet op volle snelheid draait?
Link naar reactie
[quote:fdc77b24a8="Comp-Freak"]De fan zit goed er op. (met arctic silicone pasta) Ook heb ik een casefan (Arctic fan TC) boven in de case hangen. Bijde draaien ze lang niet op volle snelheid, kennelijk toch niet heet genoeg. Maar nu komt bij mij het idee, waarom houd ie de cpu temp. niet lager als ie toch nog lang niet op volle snelheid draait?[/quote:fdc77b24a8] zit de temperatuursensor wel goed dan ?? dat ie de temperatuur lager uitleest
Link naar reactie
Sorry, ff gewijzigd. De temp. sensor zit bij de cpu koeler tussen de koelribben. Maar wat ik niet begrijp is waarom die TC koeling niet wat harder gaat draaien om hem wat beter te koelen. Als ie in rust de processor koelt tot 49 graden, waarom dan niet wat harder draaien als het daar boven komt, hij is niet voor niets TC.
Link naar reactie
[quote:4cde0e43d2="Comp-Freak"]De fan zit goed er op. (met arctic silicone pasta) Ook heb ik een casefan (Arctic fan TC) boven in de case hangen. Bijde draaien ze lang niet op volle snelheid, kennelijk toch niet heet genoeg. Maar nu komt bij mij het idee, waarom houd ie de cpu temp. niet lager als ie toch nog lang niet op volle snelheid draait?[/quote:4cde0e43d2] soms kun je in bios de max rpm instellen
Link naar reactie
[quote:ae8f992565="Comp-Freak"]Dat wordt moeilijk, want de temp. sensor zit aan de koeler zelf hè, dus als ik em gewoon aansluit zit nog steeds die weerstand er tussen.[/quote:ae8f992565] Als je hem aansluit voor de sensor (dus met een los draadje :wink: ), dan ga je buiten de weerstand om. Zo kun je in ieder geval zien of hij überhaupt wel harder kan draaien en dus niet aan zijn max. rpm's zit. [quote:ae8f992565="Comp-Freak"]Mijn moederbord kan geen toerentallen regelen. (of bedoelde je dat niet?)[/quote:ae8f992565] Hij hoeft het ook niet te kunnen regelen maar de meeste moederborden vinden het niet fijn als ze geen tachosignaal van je processorfan terug krijgen. Dan denkt ie dat hij niet draait en begint ie moeilijk te doen, eventueel boot hij zelfs niet eens.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...