Ga naar inhoud

doormeten van hardware


Aanbevolen berichten

Beste mensen, Ik heb een multimeter. En ik wil graag weten hoe zo een ding werkt. En hoe ik daarmee me hardware kan aftesten. Misschien dat jullie me een beetje wegwijs kunnen maken in deze materie? Ik ben een newbee wat betreft dit onderwerp, dus heb behoefte aan makkelijke taal :D. BVD, Roy
Link naar reactie
[quote:fd53309c4f="Captain_Kansloos"]Voor je met een multuimeter aan de slag gaat, moet je je eerst verdiepen in termen als stroom, spanning en weerstand. Denk ook aan de verschillen tussen gelijkspanning en wisselspanning, gelijkstroom en wisselstroom etc.[/quote:fd53309c4f] volgens mij is gelijkstroom en gelijkspanning (dcv) en wisselstroom en wisselspanning (acv) toch echt het zelfde!!!
Link naar reactie
[quote:2db2c83861="pcguy"][quote:2db2c83861="Captain_Kansloos"]Voor je met een multuimeter aan de slag gaat, moet je je eerst verdiepen in termen als stroom, spanning en weerstand. Denk ook aan de verschillen tussen gelijkspanning en wisselspanning, gelijkstroom en wisselstroom etc.[/quote:2db2c83861] volgens mij is gelijkstroom en gelijkspanning (dcv) en wisselstroom en wisselspanning (acv) toch echt het zelfde!!![/quote:2db2c83861] Jawadde, zeker alle lessen fysica gemist :lol:
Link naar reactie
[quote:9e03d74b1f="pcguy"] volgens mij is gelijkstroom en gelijkspanning (dcv) en wisselstroom en wisselspanning (acv) toch echt het zelfde!!![/quote:9e03d74b1f] Kweenie waar jij op school gezeten hebt, maar als ik jou was zou ik maar gauw m'n schoolgeld gaan terughalen... :-? :oops: :roll: :P :lol: :lol: DC: direct current ofwel directe* stroom, aka gelijkstroom AC: alternating current ofwel wisselende stroom, aka wisselstroom Feitelijk zijn het verkeerde benamingen, het gaat niet om [i:9e03d74b1f]stroom[/i:9e03d74b1f] maar om [i:9e03d74b1f]spanning[/i:9e03d74b1f]. Anyway, terugkomend op de oorspronkelijke vraag: als je niet weet wat een multimeter doet weet je ook niet hoe je um moet gebruiken dus lijkt het me vrij zinloos te gaan uitleggen wie/wat/waar en wanneer mbt electronica. Dat komt nl neer op een 4-jarige MBO opleiding in één bericht en dat wil je niet (ik ook niet, ben lui :P ;)) Groet, M.V. Wesstein *direct: lees als 'gelijkblijvende richting van electronenstroom'
Link naar reactie
met een multimeter ook wel universeelmeter genoemt kun je de stroom (I) in ampere, de spanning(V van volt) meten en de weerstand(R in Ohm) ma nu aan jou wat wil he precies meten van je hardware? je kunt de spanning meten door de kabeltjes aan te sluiten op de de multimeter en hem op je hard ware te leggen van de plus en de min maar ik denk dat dit niet zo eenvoudig is.
Link naar reactie
[quote:f007b6580f="pcguy"]volgens mij is gelijkstroom en gelijkspanning (dcv) en wisselstroom en wisselspanning (acv) toch echt het zelfde!!![/quote:f007b6580f]Volgens mijn boeken zijn stroom en spanning twee totaal verschillende grootheden, maar ik heb misschien een oudere druk...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...