Ga naar inhoud

Problemen met opstarten


Aanbevolen berichten

Hoi mensen, Ik heb vanmiddag een pinmod geprobeerd om mn Vcore van 1.65 naar 1.725 op te schroeven. ik heb de pinmod van [url=http://www.ocinside.de/go_e.html?/html/workshop/pinmod/amd_pinmod.html]deze site[/url]. Ik deed het met socket view, dus draadjes in socket, totaal 3. Toen ikklaar was starte pc nietgoed op en viel uit (waarschijnlijk omdat ik mn koeler er niet ophad, daar kwam iklater achter). Ik was best wel geschrokke en heb de draadjes eruitgehaald (ik wou niet de kans lopen de cpu te beschadigen). Ik heb mn koeler er opgezet en zet pc aan. Maar ik krijg geen beeld (fans gaan aan, hd aan enz.). Hij start nl. niet door. Hij doet net als ik bijv een keer de fsb op 166zette. Ik heb batterij eruitgehaald, jumper gebruikt om bios te resetten nix helpt! :( . Voor pinmod deed hij t nog. Enne de voltagelijnen (gemete met multimeter) zijn ok. Kan iemand me helpen? Thnx
Link naar reactie
[quote:e0bdeeeb8a="Alexander Online"]:( :( :( :( :( :( Pinmod leek me vertrouwd (ik ging niet solderen enzo). Kan je me wat overgarantie vertellen? Hijs nog geen jaar oud.[/quote:e0bdeeeb8a] Je heb m fysiek veranderd dus je kan denk ik wel fluiten naar je garantie. Misschien kan je het weer terugkrijgen maar ik denk het niet.
Link naar reactie
reken maar dat die cpu aan gort is, daarvoor hoef je geen brandlucht te ruiken. Ik heb in een ver verleden ook wel eens een athlon gemold, doordat de koeler verkeerd gemonteerd was. Bekijk de core van de cpu eens, of hij beschadigd is. Misschien kan je hem op een ander mobo proberen? Je kan proberen garantie te krijgen, misschien lukt het... Suc6
Link naar reactie
Bedankt, ik zal m binnenkort op andere mobo van vriend proberen. Kan ik m niet doormeten? Garantie kan ik naar fluiten, op site staat "geen garantie op uitgebrande of gebroken core" Maar zou t dan komen door de pinmod of door de koeler? Ik heb de koeler (pc stond plat) eropgelegd, niet aangedrukt, wordt de proc na 5 sec dan zoo heet?????
Link naar reactie
Als hij er niet op zit fikt je cpu volgens mij heel snel door, zo'n cpu warmt toch behoorlijk snel op. Als ik mijn pc aan zet en enkele seconden later zie ik de bios meldingen, waarbij ook de temp wordt weergegeven, dan zit mijn cpu meestal op zo'n 25 graden. Is windows gestart dan zit ik rond de 40 á 45 graden, zo'n geval warmt dan snel op, ondanks de aanwezigheid van voldoende koeling.
Link naar reactie
[quote:285dafb3f8="Alexander Online"]Bedankt, ik zal m binnenkort op andere mobo van vriend proberen. Kan ik m niet doormeten? Garantie kan ik naar fluiten, op site staat "geen garantie op uitgebrande of gebroken core" Maar zou t dan komen door de pinmod of door de koeler? Ik heb de koeler (pc stond plat) eropgelegd, niet aangedrukt, wordt de proc na 5 sec dan zoo heet?????[/quote:285dafb3f8] als je er flink stroom opgooit wel ja maar zit er op je bord geen overheat protection? heb ik wel (en het is best handig ik vergeet weleens draadje van cooler aan te sluiten :oops:)
Link naar reactie
Ik denk niet dat cpu overheating protection hier werkt, de cpu warmt zo snel op dat zelfs onmiddelijk uitschakelen niet helpt... [quote:972ffab532]heb ik wel (en het is best handig ik vergeet weleens draadje van cooler aan te sluiten ) [/quote:972ffab532] In dit geval werkt cpu overheating protection wel, je cpu wordt immers nog wel gekoeld door het koelblok van je koeler en zal niet meteen doorfikken....
Link naar reactie
Nooit gedacht dat ie van een paar sec kon doorbranden :-? . Ben er niet blij mee, want kost weer hoop geld :cry: . Ik kan t wel betalen maar van datgeld had ik ook wat anders kunnen kopen :cry: . Iemand nog een AMD tje met max 266 fsb over? P.S. Inresse in leuke sletelhanger :P :P
Link naar reactie
Nou zijn de poppen wild aan het dansen! :o Ik wil dus het zekere voor zekere dat mijn CPU dood is voordat ik een nieuwe haal. Ik ga naar een vriend, die nl. bijna zelfde pc heeft (zelfde mobo en proc, videokaart en geheugen, alleen 512 mb meer). Ik neem mn CPU, in het originele houdertje en zakje voorzichtig mee. bij hem halen voorzichtig koeler, ook dezelfde als die ik heb, eraf, en cpu voorzichtig verwisselen. we hebben geen geheugen geraakt ofzo. Dus stekers er weer in, alles aangeloten, pc aan. Zoals verw8 doet nix (dat houd in geen beeld, fans gaan wel draaien en hd start). Voorzichtig teruggewisseld, koeler er weer op enz. DOET IE OOK NIX! HOE KAN DAT NOU! dat kan toch nix stukmaken? Strax moet ik ook noig een andere pc vergoeden. Wie o wie kan me helpen (ik vraag me af of ik slaap vannacht :cry: ) Pleaz help :cry: :cry: :cry: Thnx
Link naar reactie
Je kan proberen garantie te claimen als je alles een beetje slim aanpakt, had een vriend van mij ook, had zn 9600xt gesloopt door er een verkeerd bios in te flashen en toen ging ie gewoon naar de winkel en beetje liegen en hij kreeg zo een nieuwe :wink: Oja, bij welke winkel had je hem gekocht?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...