Ga naar inhoud

FSB


Aanbevolen berichten

Hallo, Het lukt me niet de FSB verder in testellen dan 143. De multiplier heb ik op 12.5 staan. Vraag: Is dit nu het einde van mijn overclockavontuur? denk het niet maar ben gewoon nieuwsgierig wat na dit bereik zoal nog meer mogelijk is.(voltagegebeuren m.b.t de CPU ofzo iets dergelijks) Heb nu de AMD Thoroughbred 2400+ op 2150mhz draaiende. Mvrgrt.Peiky
Link naar reactie
Hallo, Ik heb de v-core verhoogd naar 1.850 en kon daarna de FSB een paar stapjes extra geven 146/147. Wel heb ik het geheugen omlaag gezet naar 133. Dit nadat Sisoft Sandra me dat deedt suggesteren. :-? Is er nu sprake van dat ik een dikkere koeler nodig heb? De AMD Thoroughbred 2400XP wat origineel op 2.0Gig draait, draait nu op 2210.8 en lekker stabiel ook. Alleen valt me op dat het laden van pagina's van bijv. het internet een beetje vertraagd gaat. Kent iemand dit? Mvrgrt.Peiky
Link naar reactie
[quote:fd46f68bdc]Het lukt me niet de FSB verder in testellen dan 143. De multiplier heb ik op 12.5 staan.[/quote:fd46f68bdc] Euh... jah. Mijn FSB is standaard 133 en m'n MP is standaard 15,0. Kheb dezelfde CPU (zie sig) en die van mij is unlocked (zonder dat ik iets hoefde te doen 8) ) dus kan m'n MP veranderen - zo had ik em [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=114843&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=]hier[/url] bijvoorbeeld een keertje in 16,5 veranderd - 2240 Mhz. En dat zonder met de FSB te klooien. Kmoest toen wel de VCore veranderen... . Daarom vraag ik me dus af waarom je MP zo laag is (12,5), of is dat standaard op jouw moederbord :-?
Link naar reactie
[img:ad16050192]http://peiky0.tripod.com/CUPZ.gif[/img:ad16050192] Dit is voorlopig mijn maximum, m'n machine loopt hier lekker stabiel met deze waarden. Alleen wil ik toch wel eventjes weten of ik aan de koeling moet denken. :roll: En ja, de mp stond standaard op 12,5 en kon hem na mijn unlock verder opdrijven naar verdere waarden 22,5 Maar, bij wat voor FSB-waarde moet ik gaan uitkijken m.b.t een overleden processor? Mvrgrt. Peiky
Link naar reactie
[quote:b38ca56e82="NoepZoR"]dat de pagina's traag laden kan komen doordat je geheugen niet synchroon met de fsb van de processor loopt, het beste is als je je geheugen gelijk laat lopen met de FSB[/quote:b38ca56e82] Heb nu in het BIOS de frequentie op 166 gezet. Vraag: Is dit goed voor mijn repie? of moet ik ander geheugen aanbrengen? Kan bijvoorbeeld PC 2100 samen met PC 3200, ik bedoel past die PC 3200 zich dan aan aan PC2100 en omgekeerd? Noem eens wat...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...