Ga naar inhoud

p4 extreme edition


Aanbevolen berichten

[quote:97744e3df2="Marcel de Reus"]P4 EE is zo goed als niet te krijgen en als je hem al te pakken kunt krijgen betaal je er onredelijk veel geld voor, maw de P4 EE is een leuke publiciteitsstunt maar speelt geen rol op de gewone processor markt.[/quote:97744e3df2] is met die Athlon FX51 toch ook zo? Is toch ook erg moeilijk te krijgen?
Link naar reactie
Athlon FX51 is een wel moeilijk te krijgen maar lang niet zo moelijk dan de P4 EE, en hij is nog goedkoper ook. Een Kennis van mij heeft een Athlon FX51 en heeft daar niet echt veel moeite voor gedaan, gewoon besteld bij salland automatiseringen. Zie ook: http://www.tweakers.net/pricewatch/67576 de P4 EE is een razend snelle cpu, en is in een aantal gevallen nog onverslagen maar de prijs is veel te hoog, voor veel minder koop je een Athlon 64 3400+ die vaak niet veel onder doet aan een p4 EE (3,2/3,4ghz)
Link naar reactie
[quote:7a0b6fe4dd="Red Dragon"]Athlon FX51 is een wel moeilijk te krijgen maar lang niet zo moelijk dan de P4 EE, en hij is nog goedkoper ook. Een Kennis van mij heeft een Athlon FX51 en heeft daar niet echt veel moeite voor gedaan, gewoon besteld bij salland automatiseringen. Zie ook: http://www.tweakers.net/pricewatch/67576 de P4 EE is een razend snelle cpu, en is in een aantal gevallen nog onverslagen maar de prijs is veel te hoog, voor veel minder koop je een Athlon 64 3400+ die vaak niet veel onder doet aan een p4 EE (3,2/3,4ghz)[/quote:7a0b6fe4dd] "Hetzelfde geldt voor de vergelijking tussen de Athlon 64 FX-51 en de Pentium 4 3,2GHz Extreme Edition. Ook hier is de Athlon sneller in games en de Pentium 4 sneller in de workstation-applicaties. Gezien zijn goede prestaties en lage prijs mag de Athlon 64 3200+ als een erg aantrekkelijk alternatief voor de Pentium 4 3,2GHz gezien worden. De Athlon 64 is bijna 270 euro goedkoper dan de Pentium 4 en presteert gemiddeld toch enkele procenten beter." http://www.tweakers.net/nieuws/28882 :wink:
Link naar reactie
[quote:ea0ac97b86="pcguy"]blijf maar lekker bij athlon als je het mij vraagt, en intel mag van mij helemaal ophoepelen[/quote:ea0ac97b86] nee dat is slim... amd monopoly geven.... jij hebt nog een hoop te leren in deze grote wereld ;) 1 grote cpu ontwikkelaar is slecht voor verdere ontwikkeling en slecht voor de prijs :lol: Laat Intel maar lekker hard werken :P des te harder werkt AMD Concurentie is gezond (als je zelf maar niet bent :roll: )
Link naar reactie
[quote:a4902146bc="pcguy"]blijf maar lekker bij athlon als je het mij vraagt, en intel mag van mij helemaal ophoepelen[/quote:a4902146bc] oew, je durft wel zulke uitspraken te doen... Ik wed dat je de tijd van P1 niet hebt meegemaakt... Er was toen nog vrijwel geen concurrentie van AMD --> processors van 2000 gulden waren geen uitzondering. Ik hoop dat je ooit economie als vak krijg (ik heb het nog niet gehad, maar ik snap dit dus wel), want een monopolie-markt is duur en gaat niet vooruit. Is je niet opgevallen dat de ontwikkeling van processors niet veel sneller gaat? Ze willen elkaar voorblijven. Bij AMD bijv, de K8 is amper volledig van de grond en K9 is al vol in ontwikkeling... Al had je alleen AMD, dan hadden ze ffies K8 geintroduceerd (torenhoge prijzen), gingen ze ff op hun luie gat zitten, wat geld binnenhalen en als ze er weer zin in hebben beginnen ze wel een keer met K9. Nu moeten ze iNtel voorblijven, snelheid is dan noodzakelijk. Die vernieuwing is natuurlijk lang niet altijd leuk, maar het moet toch spannend blijven :wink:
Link naar reactie
[quote:9f285372a4="Red Dragon"][quote:9f285372a4="pcguy"]blijf maar lekker bij athlon als je het mij vraagt, en intel mag van mij helemaal ophoepelen[/quote:9f285372a4] zouw je misschien even willen motiveren? ik wil er graag ook van leren[/quote:9f285372a4] athlon is veel stabieler als je het mij vraagt en bovendien ook nog veel goedkoper, en het loopt veel lekkerder alleen jammer dat ze gelockt zijn :cry: verder zou ik niet meer anders willen dan athlon loopt gewoon heel erg lekker intel vind ik minder lekker lopen en het extra geld wat ze kosten niet waard, het kan ook zijn dat het ergens anders aan lag maar dat lijkt mij heel sterk want het enige verschil was dat de ene een p4p800 had en ik een a7n8x-x
Link naar reactie
[quote:0d2d05c413="pcguy"][quote:0d2d05c413="Red Dragon"][quote:0d2d05c413="pcguy"]blijf maar lekker bij athlon als je het mij vraagt, en intel mag van mij helemaal ophoepelen[/quote:0d2d05c413] zouw je misschien even willen motiveren? ik wil er graag ook van leren[/quote:0d2d05c413] athlon is veel stabieler als je het mij vraagt en bovendien ook nog veel goedkoper, en het loopt veel lekkerder alleen jammer dat ze gelockt zijn :cry: verder zou ik niet meer anders willen dan athlon loopt gewoon heel erg lekker intel vind ik minder lekker lopen en het extra geld wat ze kosten niet waard, het kan ook zijn dat het ergens anders aan lag maar dat lijkt mij heel sterk want het enige verschil was dat de ene een p4p800 had en ik een a7n8x-x[/quote:0d2d05c413] Daar ben ik het mee eens... Maar er MOET gewoon concurrentie zijn, anders is het ook niet leuk meer.. :wink:
Link naar reactie
[quote:ab2205f593="tweakermatt"][quote:ab2205f593="pcguy"]blijf maar lekker bij athlon als je het mij vraagt, en intel mag van mij helemaal ophoepelen[/quote:ab2205f593] oew, je durft wel zulke uitspraken te doen... Ik wed dat je de tijd van P1 niet hebt meegemaakt... Er was toen nog vrijwel geen concurrentie van AMD --> processors van 2000 gulden waren geen uitzondering. Ik hoop dat je ooit economie als vak krijg (ik heb het nog niet gehad, maar ik snap dit dus wel), want een monopolie-markt is duur en gaat niet vooruit. Is je niet opgevallen dat de ontwikkeling van processors niet veel sneller gaat? Ze willen elkaar voorblijven. Bij AMD bijv, de K8 is amper volledig van de grond en K9 is al vol in ontwikkeling... Al had je alleen AMD, dan hadden ze ffies K8 geintroduceerd (torenhoge prijzen), gingen ze ff op hun luie gat zitten, wat geld binnenhalen en als ze er weer zin in hebben beginnen ze wel een keer met K9. Nu moeten ze iNtel voorblijven, snelheid is dan noodzakelijk. Die vernieuwing is natuurlijk lang niet altijd leuk, maar het moet toch spannend blijven :wink:[/quote:ab2205f593] ik heb het eerste p1 tijdperk niet meegemaakt nee, p3 begon het eigenlijk pas een beetje voor mij (ik ben nog niet zo oud dus ik kan die tijd ook bijna niet meegemaakt hebben) maar ik baseer mijn uitspraken op mijn ervaringen die ik wel heb en ik geef mijn mening en op dit moment vind ik toch echt amd ipv intel beter, over 20 jaar kan goed dat ik zeg: doe mij maar intel en laat amd maar ophoepelen maarjah ik kan nu niet ruiken wat er over 20 jaar is, maar over het algemeen vind ik athlon beter dan intel en dan intel is meestal ook nog eens veel duurder ja concurrentie blijft ook wel leuk dat is waar (en anders krijgt amd monepoly positie :() maar dan zou ik wel graag willen zien dat er meer verschillende bedrijven komen dan word de keuze en concurrentie groter dus de prijzen zullen waarschijnlijk dalen dan al zal dit wel een tijdje duren. en als ze willen concurreren laat intel dan eerst iets bouwen wat concureren :wink:
Link naar reactie
Dat hoeft Intel helemaal niet ;) Die kunnen ook makkelijk goedkoper, maar aangezien hun nog steeds 80% oid van de markt in handen hebben is bij hun de noodzaak niet aanwezig om lager te gaan. Intel werkt achter de schermen ook wel aan nieuwere technologien (denk bijvoorbeeld aan Yamill) alleen als vanouds houden zij het meer achter voor de media.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...