Ga naar inhoud

rammelende ventilator op processor


Aanbevolen berichten

Dag allen, in m'n oude pc zit een pentium 3 500 MHz mèt ventilator erop. Sinds van de week komt er een akelige brom uit die ventilator en hij rammelt een beetje. Ik heb gisteren de kast opengemaakt om te kijken of er wat aan te doen is, maar: 1) ik durf die processor niet uit het mobo te halen, want ik weet niet precies hoe die is vastgemaakt en er staan allemaal van die condensatoren vlak naast :oops: 2) en dan nog: hoe krijg je zo'n ventilator weer op orde? Overigens koelt het ding nog wel; ik voel de luchtstroom er langs gaan. Wie kan mij van advies dienen wat ik er aan kan doen? Want het geluid is wel hinderlijk. Bij voorbaat dank! Piet
Link naar reactie
Je verteld niet wat voor een koeler het is... Als je een standaard koeler hebt: aan de linker en rechter zijkant zitten klemmetjes, daar kun je een schroevendraaien zonder problemen insteken, druk iets erop en de koeler zit los... je kunt ook proberen om de koeler (vaak zwart) die eropzit nog even vaster te schroeven (let wel op, het is plastic!)... want die fan draait rond, en wil daardoor wel eens gaan trillen... ik hoop dat dit genoeg is... basxp
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...