Ga naar inhoud

Zalman 80A HP of WC set ?


Aanbevolen berichten

Eejz all Misschien had dit ook bij de form videokaarten gekunt, maar omdat ze hier veel meer over wc setje praten stel ik hem hier Ik heb een WC Setje aangeschaft en die kan elke moment bij me thuis bezorgt worden. Het gaat om de Asetek KT12 L30 Waterchill (a201) :lol: . Ik heb daar voor flink in de buidel moeten tasten :cry: maar dan heb je ook wat :P Nou is de vraag , op mijn Club3D ati radeon 9700 zit een Zalman 80A HP op die ik pas een half jaar geleden heb gekocht. Mijn kaart draait ook nu op 391/324. Dit is echter het maximale wat ik er uit kan halen. Zou het nut hebben om die Zalman er af te schroeven en die VGA block van Asetek er op te zetten, of zou er nauwelijks winst geven. Memory zal dus echter hoger kunnen denk ik ? Iemand commentaar hierop? Hoor het graag Greez PacificAMD
Link naar reactie
[quote:3a53ad6ba7="PacificAMD"]ja oke maar zal de kaart over de 400 mhz gaan of niet, anders is het gewoon zonder om de zalman er af te halen, het al een hele gedoe om het er op te zetten :-)[/quote:3a53ad6ba7] je hebt al de ''zware'' uitvoering van de Asetek set (ik zie geheel het nut ook niet om op deze set zo'n zware pomp te zetten, maar goed) als je dan ook nog het VGa blokje eruit haalt dan is het zonde, had je beter de iets ''lichtere'' L20 set kunnen nemen... ik zou hem er iig wel opzetten, of de kaart over de 400 mhz gaat ligt erg van de core af, en je kunt er in principe maar op 1 manier achterkomen.. kom op, je hebt de complete set ook besteld, dan ga je toch niet het VGA blokje niet installeren omdat het zogenaamd veel werk is? :-? dat is eeuwige zonde van het geld.. niet zo lui dus doen, en er gewoon op doen :)[/url]
Link naar reactie
[quote:a3ca2366dc="BA"]1 sidenote: als je een waterblok op een R9700 zet, zorg dan wel dat je de 'shim' van de GPU afhaalt.... dat heeft mij ook al eens een kaart gekost.[/quote:a3ca2366dc] inderdaad, die zorgt er voor dat het blok net geen contact maakt met de core.. @ PacificAMD; zoek maar eens op het woord ''shim'' je zult dan een topic ook over WC tegenkomen waarin ik aangeef wat dit inhoud, en hoe deze verwijderd moet worden
Link naar reactie
oke oke oke weet genoeg :o D8 trouwens dat die zalman me aardig geld had gekocht. Na nachecking ging dat wel 25 euro in die geest, die zalman knal ik er wel af. idd turbulence je heb 100 % gelijk. Trouwens veel werk is dat niet allemaal anders neem ik gewoon de tijd voor. Trouwens die mem cooling lijk me ook wel intressant :lol: als in Nederland te krijgen ? Tuurlijk heb ik de zware WC genomen, had al keer aangegeven als ik een WC set zou kopen zou ik het ook goed doen en dat moet ook wel leuken. Ik heb juist voor deze set genomen omdat deze 1200 liter per uur rond pomp en die KT 12 L 20 maar 700 liter. Heb prefecte koeling nodig omdat ik straks een weerstand wil solderen op die Epox moederbord. Je krijg dat een hoge piek of je FSB en de temps vliegen de lucht in. Maar dat duurd even , eerst dan corsair geheugen en een betere voeding kopen voordat ik deze gok ga nemen.
Link naar reactie
oke oke oke [b:59b5fc7384]ik[/b:59b5fc7384] weet genoeg :o D8 trouwens dat die zalman me aardig geld had geko[b:59b5fc7384]s[/b:59b5fc7384]t. Na nachecking[b:59b5fc7384]?[/b:59b5fc7384] ging dat wel [b:59b5fc7384]om[/b:59b5fc7384] 25 euro in die geest, die zalman knal ik er wel af. [b:59b5fc7384]I[/b:59b5fc7384]dd turbulence je heb 100 % gelijk. Trouwens veel werk is dat niet allemaal anders neem ik [b:59b5fc7384]er[/b:59b5fc7384] gewoon de tijd voor. Trouwens die mem cooling lijk[b:59b5fc7384]t[/b:59b5fc7384] me ook wel intressant :lol: [b:59b5fc7384]al[/b:59b5fc7384] in Nederland te krijgen ? Tuurlijk heb ik de zware WC genomen, had al [b:59b5fc7384]een[/b:59b5fc7384] keer aangegeven [b:59b5fc7384]dat[/b:59b5fc7384] als ik een WC set zou kopen zou ik het ook goed doen en dat moet ook wel le[b:59b5fc7384]k[/b:59b5fc7384]ken. Ik heb juist voor deze set ge[b:59b5fc7384]koz[/b:59b5fc7384]en omdat deze 1200 liter per uur rond pomp[b:59b5fc7384]t[/b:59b5fc7384] en die KT 12 L 20 maar 700 liter. Heb pe[b:59b5fc7384]r[/b:59b5fc7384]fecte koeling nodig omdat ik straks een weerstand wil solderen op d[b:59b5fc7384]at[/b:59b5fc7384] Epox moederbord. Je krijg da[b:59b5fc7384]n[/b:59b5fc7384] een hoge piek o[b:59b5fc7384]p[/b:59b5fc7384] je FSB en de temps vliegen de lucht in. Maar dat duur[b:59b5fc7384]t[/b:59b5fc7384] even , eerst dan corsair geheugen en een betere voeding kopen voordat ik deze gok ga nemen. [i:59b5fc7384]Persoonlijk vind ik het van weinig respect voor de lezer getuigen als je zo slordig typt. Kijk er na het typen even een keer overheen en haal de grootste fouten eruit, dat leest een stuk makkelijker. Wij helpen je ook maar vrijwillig en voor de lol[/i:59b5fc7384]
Link naar reactie
[quote:ba65e988a5="PacificAMD"]Tuurlijk heb ik de zware WC genomen, had al keer aangegeven als ik een WC set zou kopen zou ik het ook goed doen en dat moet ook wel leuken. Ik heb juist voor deze set genomen omdat deze 1200 liter per uur rond pomp en die KT 12 L 20 maar 700 liter. Heb prefecte koeling nodig omdat ik straks een weerstand wil solderen op die Epox moederbord. Je krijg dat een hoge piek of je FSB en de temps vliegen de lucht in. [/quote:ba65e988a5] de waterblokjes van asetek hebben weinig tot geen enkel baat bij zoveel waterverplaatsing. als je nu de RBX of de Whitewater blokken neemt, die maken gebruik van een soort inspuitsysteem, en dan ben je wel die waterdruk nodig.. maar goed, het was maar een aangever, het scheelt toch wel iets in prijs, en je krijgt er echt niet zoveel graden minder aan temp door.
Link naar reactie
de waterblokjes van asetek hebben weinig tot geen enkel baat bij zoveel waterverplaatsing. ????????????? turbulence juist jongen ervaring met deze set ???????? nee Reviews gelezen ?? negatief of niet gelezen Onzin wat je nu type dit is een complete set van asetek voor prima temp bij oc en erg stil en optimale koeling bij oc. Nou mag even mijn systeem niet 100 % wezen voor oc ivm voedingen en mem maar ik vat even je forum ni Dit set is anders aan die asetek KT 12 L 20 dit is op zich een goede wc set, prima zelfs voor ervaren pc gebruikers, maar wees eerlijk man die set van asetek is nu wat anders dan die Asetek KT12 L30 Waterchill [a201] en volgens mijn snap jij niet wat voor inpuls het geeft kwa temp als je een weerstand soldeerd op een Epox 8rda ?
Link naar reactie
Bijna geen. Ik heb ook een Asetek set, maar dan meer omdat ik van het gezeur af wil zijn met luchtkoeling. (P4 @ 3.5 GHz). Voor mij is het voldoende ieg. Maar als je lagere temps zoekt kan je het beter in een andere radiator & waterblok gaan zoeken. Flow maakt voor een WC setup niet zo heel veel uit, bijna alle sets gebruiken centrifugaalpompen, dus de maximale flow haal je toch niet, doodat je met extra tegendruk van de waterblokken komt te zitten. (centrifugaalpomp = maximale flow als je geentegendruk hebt, dus ook zonder slangen & waterblokken) Waterblok & radiator zijn ieg belangrijer voor je temp. Impuls van een weerstand op je Epox mobo? Ik heb 2.3V door een Palomino heen geblazen... Dus denk dat ik wel weet waar ik het over heb ;)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...