Ga naar inhoud

extra geheugen


Aanbevolen berichten

Hallo beste mensen Ik heb een p4 2.80ht met 512 mb geheugen. Vandaag heb ik zo'n zelfde geheugen bank erbij gehaald, en die wil ik monteren. Nou zie ik in de kast dat er 2 kleuren geheugenbanken zijn. nl blauw en zwart. per 2 (blauw en zwart zitten ze naast elkaar) Het geheugen die er al in zit, zit in een zwart bankje, direct ernaast een blauwe, en een centimeter verder zitten nog een blauwe en zwarte,(beide leeg). Waar moet ik nou die nieuwe insteken?
Link naar reactie
[quote:39f8bad682="vriezzz"]Hallo beste mensen Ik heb een p4 2.80ht met 512 mb geheugen. Vandaag heb ik zo'n zelfde geheugen bank erbij gehaald, en die wil ik monteren. Nou zie ik in de kast dat er 2 kleuren geheugenbanken zijn. nl blauw en zwart. per 2 (blauw en zwart zitten ze naast elkaar) Het geheugen die er al in zit, zit in een zwart bankje, direct ernaast een blauwe, en een centimeter verder zitten nog een blauwe en zwarte,(beide leeg). Waar moet ik nou die nieuwe insteken?[/quote:39f8bad682] Gelijk ernaast.
Link naar reactie
Er van uitgaande dat je moederbord dual channel geheugen ondersteund moet je het nieuwe geheugenbankje in de andere zwarte stoppen, zodat in ieder zwart bankje geheugen zit. Dan maakt je moederbord gebruik van dual channel. (dual channel is dat beide geheugenbankjes tegelijkertijd kan worden gebruikt wat de prestaties verhoogt.)
Link naar reactie
[quote:fc0c0974ad="R-bin"]Er van uitgaande dat je moederbord dual channel geheugen ondersteund moet je het nieuwe geheugenbankje in de andere zwarte stoppen, zodat in ieder zwart bankje geheugen zit. Dan maakt je moederbord gebruik van dual channel. (dual channel is dat beide geheugenbankjes tegelijkertijd kan worden gebruikt wat de prestaties verhoogt.)[/quote:fc0c0974ad] Hoe weet je of dual channel actief is? Heb je een prog hiervoor ? Of is dit te controleren in de bios?
Link naar reactie
Je kan op de site kijken van de fabrikant van je moederbord, daar staat vast wel op of je moederbord dual channel ondersteund. Ik heb ff snel gekeken met google en kon het niet echt vinden maar ik denk dat jou moederbord dit niet ondersteund. (zowiezo staat me er iets van bij dat alleen de nieuwste (nieuwere) socket A moederborden dit hebben)
Link naar reactie
[quote:a19915d857="man05"][quote:a19915d857="R-bin"]Er van uitgaande dat je moederbord dual channel geheugen ondersteund moet je het nieuwe geheugenbankje in de andere zwarte stoppen, zodat in ieder zwart bankje geheugen zit. Dan maakt je moederbord gebruik van dual channel. (dual channel is dat beide geheugenbankjes tegelijkertijd kan worden gebruikt wat de prestaties verhoogt.)[/quote:a19915d857] Hoe weet je of dual channel actief is? Heb je een prog hiervoor ? Of is dit te controleren in de bios?[/quote:a19915d857] Weet je dat zeker? Ik hoor namelijk van iedereen iets anders. dank je voor je hulp
Link naar reactie
[quote:a1628b163c="vriezzz"][quote:a1628b163c="man05"][quote:a1628b163c="R-bin"]Er van uitgaande dat je moederbord dual channel geheugen ondersteund moet je het nieuwe geheugenbankje in de andere zwarte stoppen, zodat in ieder zwart bankje geheugen zit. Dan maakt je moederbord gebruik van dual channel. (dual channel is dat beide geheugenbankjes tegelijkertijd kan worden gebruikt wat de prestaties verhoogt.)[/quote:a1628b163c] Hoe weet je of dual channel actief is? Heb je een prog hiervoor ? Of is dit te controleren in de bios?[/quote:a1628b163c] Weet je dat zeker? Ik hoor namelijk van iedereen iets anders. dank je voor je hulp[/quote:a1628b163c] Waarom heb je geen gebruiksaanwijzing bij het moederbord? In die van b.v. een Asus P4C800-E Deluxe staat het beschreven hoe geheugen modules te plaatsen en hoe wel of niet gebruik te maken van het dual-channel fenomeen. Ook dat bord, bijvoorbeeld, maakt gebruikt van zwarte en blauwe connectors voor dimms.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...