Ga naar inhoud

Vastlopen


Aanbevolen berichten

Mijn computer loopt na een bepaalde tijd vast zoals met AMD gebeurt als hij te warm is (volgens mij is hij dat niet). Ik heb er wel een beetje te klein koelertje opzitten, maar toen ik nieuwe drivers installeerde voor mijn Radeon 9600 Pro duurde het langer totdat hij vastliep. Het gebeurt altijd als MoH: AA of BT speel. Configuratie: Asus A7V8X AMD Athlon XP 2400+ 512 MB PC333 60 GB HDD Club3D Radeon 9600 Pro Windows 2000 Pro Slackware PS Ik gebruik de standaard drivers van ATI, niet die van Club3D.
Link naar reactie
Mijn moederbord geeft ook een te hoge vcore: 1,75 V als hij staat op 1,65 V. Idle geeft Sandra 2004 47 graden aan en en Asus Probe 42. Welke moet ik geloven sandra of asus? (Sandra lijkt me logischer anders is het wel erg laag voor zo'n koeler) Het automatisch afsluiten staat in de BIOS op 100 graden, dan zou me computer toch allang op apengape moeten liggen voor hij afsluit?
Link naar reactie
[quote:9bfe6507e5="ArneLH"]Mijn moederbord geeft ook een te hoge vcore: 1,75 V als hij staat op 1,65 V. Idle geeft Sandra 2004 47 graden aan en en Asus Probe 42. Welke moet ik geloven sandra of asus? (Sandra lijkt me logischer anders is het wel erg laag voor zo'n koeler) Het automatisch afsluiten staat in de BIOS op 100 graden, dan zou me computer toch allang op apengape moeten liggen voor hij afsluit?[/quote:9bfe6507e5] Geloof NOOIT Asus Probe... :) Kan je die temp in je bios niet verlagen? Test je temp ook eens als je proc stressed is... En vastlopen hoef niet altijd aan de proc te liggen! het kan ook iets anders zijn, te warme NB (kan bijna niet, die dingen mogen HEEL warm worre), te warme graka, verkeerde voltage's, te hoge kloksnelheden, enz. Of het is een software-matig probleem... (dat is het engste van allemaal :roll: :wink: ) Wat voor koeler heb je?
Link naar reactie
[quote:9e3eb49f51="ArneLH"]AMD processors zijn trouwens van prima kwaliteit! :D Mijn oude Athlon 1,4 GHz werd een door een kapotte koeler 107 graden en ging niet kapot![/quote:9e3eb49f51] Ik heb een P2 die op 97 graden nog niet dood ging :) Maar AMD is iid goed :wink: (wat moet een beheerder van een AMD-homepage anders zeggen?) Zorg gewoon altijd dat je goede koeling hebt en ook een goede beveiliging als het mis gaat. Daar zijn programma'tjes voor, maar vaak kan het ook in het bios :)
Link naar reactie
[quote:20d06a2f38="ArneLH"]Een bijgeleverde alu koeler. Ik heb mijn processor zelfs [b:20d06a2f38] underclocked[/b:20d06a2f38] naar 1,8 GHz. Koeler: [img:20d06a2f38]http://home.hetnet.nl/~arnetenhoeve/pc.jpg[/img:20d06a2f38][/quote:20d06a2f38] Het is geen top-koeler, maar zo'n ding moet je proc toch koel houden. Ik denk niet dat het je proc is.. Probeer eens een andere videokaart, andere HD, ander geheugen (als je deze mogelijkheden heb) en check of ALLES in het bios goed staat! Je temps zijn geen probleem...! Je zei dat het vooral met games was... check je videokaart, wordt die warm?
Link naar reactie
[quote:60c685c671="ArneLH"][quote:60c685c671="ArneLH"]Windows 2000 Pro Slackware [/quote:60c685c671] Het aantal fans boeit wel! Het maakt wel uit of je 1 casefan hebt of 2 die op dezelfde snelheid draaien. Slackware is trouwens Llllliiiinnnuuuxxx en dus ook een os![/quote:60c685c671] Jep, ik zag dat je meerdere OS'en hebt (k ben mss software-n00b, maar k weet echt wel wat slackware is hor :wink: ), heb je in al je OS'en het probleem van vastlopen? Ik wilde zeggen mbt die fans: het aantal fans is niet zo belangrijk, het is belangrijker dat je een goede airflow hebt! Het kan best zijn dat je wel 20 fans in je case hebt, maar dat je gewoon een airflow van niets hebt, dan heeft het nog geen zin! Het kan best zijn dat je met 2 fans een perfecte airflow (voor jouw case) hebt. 2 fans met goede airflow koelt beter als 20 fans met geen goede airflow! :)
Link naar reactie
[quote:a48773ebc7="ArneLH"]zeg je denkt toch niet dat ik echt dom ben he?! ik gebruik slack niet met games en zware toepassingen, maar daar heb ik geen problemen mee.[/quote:a48773ebc7] Rustig mar :) Ik heb toch niks verkeerd gezegd? :) Kan je eens iets zwaars op Slack draaien? Kijken of die problemen geeft. Zoniet, dan is het probleem in windows..
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...