Ga naar inhoud

PC start SUPER sloom op.......


Aanbevolen berichten

Een minuut opstarttijd voor WinXP is niet sloom. Hangt ook een beetje af van wat ie dan allemaal aan het opstarten is. Dan bedoel ik niet alleen wat er in het Startup menu staat, maar ook wat er in het Windows Register als opstarten staat. Er zijn zat tooltjes om dat te checken. Let er wel op dat je niet teveel weghaalt uit je opstartregister. Een antivirus-programma en firewall zou ik bijvoorbeeld wel laten staan! :lol: http://www.zdnet.nl/downl.cfm?id=31850
Link naar reactie
En een minuutje voor windows xp vind ik niet echt sloom hoor. Zelf heb ik ruim ander halve minuut nodig om de boel op te starten in de pc van het onderschrift. Het ligt er maar net aan wat je allemaal mee laat opstarten als windows start. Bij de laptop van het onderschrift ben ik zelfs ruim 2 minuten bezig, aangezien deze nog een super-slome 4200rpm harddisk heeft (voor een laptop niet traag, deze schijven draaien meestal 4200rpm, sinds een klein jaartje zijn de high-end laptops meestal uitgerust met een 5400rpm schijf) Scenic20
Link naar reactie
[quote:3e6b98526e="Marcel de Reus"]Jezus, ben ik blij dat ik geen Windows draai :roll: 2 minuten? Als mijn laptop er 2 minuten over zou doen om te booten dan kan ik hem net zo goed direct weer inpakken ;)[/quote:3e6b98526e]Duurt zelfs nog wel langer. Net even geprobeert 2:46, toen was i pas klaar. Komt misschien ook door de (overbodige) software die mee moet opstarten. Scenic20
Link naar reactie
schijfopruiming, defragmentatie, spyboot draaien, reeds gedaan? is geen domme vraag want heb gisteren bij iemand geweest en die hadden reeds een pc gedurende 1jaar en ze vonden hem traag, als ik van defrag en schijfopruiming sprak, hoorden ze het donderen in keulen, heb daar een serieus tijdje aan bezig geweest om alles op te ruimen, en wonder boven wonder pc starte terug op zoals nieuw elie
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...