Ga naar inhoud

Verwijder schijf of medium bij opstarten


Aanbevolen berichten

Beste mensen, Ik heb twee harde schijven toegevoegd aan mijn pentium III 750 mhz bakkie. Moederbord: MSI-6378. Met 80 Mb Ram en Windows 2000 Professional. IDE 1: - C-schijf ( Windows) is de Master - D-schijf ( Bestanden e.d.) is de Slave IDE 2: - E-schijf ( Cd-rom speler) is de Master - F-schijf ( Bestanden 2 e.d.) is de Slave Deze configuratie werkt. Ik krijg alleen de melding bij het opstarten ( nog in dos) "Verwijder schijf of medium en druk op een toets om door te gaan". Wanneer ik op een toets druk ga ik verder en is in Windows de bovenstaande configuratie prima te benaderen. 1. Raar ding in de BIOS: de F-schijf staat op automatisch, maar wordt in de BIOS niet weergegeven. De rest wel. Weet iemand hoe ik de melding op moet lossen? Of waar ik rekening mee heb moeten houden? Het betreft namelijk een server en ik wil graag dat deze bij stroomuitval automatisch weer opstart, zoals hij al deed. d.
Link naar reactie
het zijn allemaal Western Digital schijven. de één iets ouder dan de ander. ik kan er helaas nu niet meer bij. voorlopig dan. ik denk ook niet dat het relevant is om met typenummers te gaan gooien. schijven of bios hebben een conflict dat volgens mij redelijk vaak voorkomt ( anders stond het er niet in het Nederlands :-? ) Ik weet alleen niet wat. d.
Link naar reactie
[quote:e2efa8888b="DarkScribe"]Als een schijf in de bios niet wordt aangegeven dan moet je de schijf hardwarematig invoeren, sector, cylinders en sectors, misschien dat ie het dan wel goed doet.[/quote:e2efa8888b]Idd, dan moet het haast wel werken. Anders misschien proberen D en F om te wisselen van IDE kanaal ?
Link naar reactie
ide omwissel truc heb ik al gedaan. het is zo jammer. vannacht was er een dip op het spanningsnet, mijn server startte zichzelf opnieuw op: maar helaas, er moest nog op ENTER gedrukt worden. Ik ga hem handmatig invoeren. het is een rustige dag op de server. dus hij mag wel even down zijn. btw: schijven van IDE kabel wisselen werkte niet bij mij. ik hoop dat jullie nog meer tips hebben zodat ik die kan proberen. het kan mij niet gek genoeg zijn: als het maar werkt. d.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...