Ga naar inhoud

Wat hebben jullie gedaan om je computer stil te krijgen?!


Aanbevolen berichten

Hey hallo! Ik was benieuwd naar wat jullie gedaan hebben om je computer mooi stil te krijgen. Zo kunnen we sommige dingen misschien van elkaar afkijken en leren :D Ik Heb een Zalman voeding in mijn computer zitten, die vele malen stiller is dan de vorige, NB fan heb ik vervangen ook door een Zalman passieve koeling. Ik heb zo'n "Hard disk" koeler van Zalman, deze helpt de vibratie enow ook tegen te gaan, dus geen resonantie. En ik heb een Zalman Processor koeler de CNPS3100. De fan die boven dit ding hangt maakt nu nog het meeste geluid en ben opzoek naar een oplossing hiervoor. Het is een gewone 92 mm fan. Weet iemand misschien een goede oplossing, een stillere toevallig, er zit wel zo'n regelaar bij, maar dan gaat de temp ook weer omhoog enzow dus ik zoek eigenlijk gewoon eentje die volop ook nog redelijk stil is. Verder heb ik nog 3 case fans in mijn kast hangen, maar hier heb ik niet zoveel last van. Ik heb bij elk van deze fans ook rubbere ringetjes tussen de kast en de fan geplaatst zodat de resonantie ook hiervan gestopt wordt, dat werkt erg goed vind ik zelf. Dit kun je natuurlijk bij alle schroefjes van je kast toepassen. Ik heb tot nu toe bij een paar fans alleen. Nou ik merk wel of er reactie's komen!
Link naar reactie
Antec SL350PEC ATX 350 watt voeding S6000AlCu SocketA/FCPGA Zallman koeler (de fan staat op 1500rpm ingesteld dus het laagste toerental) en een maxtor diamond max 9 harde schijf (liquid bearing) het systeem is nu echt zo stil dat ik moet kijken of hij wel aan staat, want je hoort hem niet meer :D , moet er wel bijzeggen dat de videokaart niet zo snelle is(tnt2 m64) dus er zit ook een passieve koeler op en dat scheelt weer flink 8) is systeempje van pa en niet van mij :wink:
Link naar reactie
ik heb een thermalright SP-97 heatsink gekocht en daarop een fanduct op gezet en op de fanduct zit een 80>120mm fan adapter en daar weer op zit een 120mm anti vibe rubber en 120mm papst fan die op 7v loopt. verder heb een een arctic vga silencer op mijn vga kaart. en een aopen voeding met 120mm fan. ik heb een maxtor HD with liquid bearing en die zit vast met anti vibe blokken in mijn chieftec kast heb ik dempingsmatten. ik heb geen casefans of iets dergelijks. mijn systeem is erg stil, ik kan er naast slapen.
Link naar reactie
[quote:4aca0f2aa4="schoenie"]nou nog een stille koeler voor je processor en je hebt een stille computer :lol:[/quote:4aca0f2aa4] ja maakt het dan nog uit welk merk ik neem. En is het verstandig om dat weer een 92 mm fan te nemen, of een grotere want die hoeft dan minder hard te draaien voor de zelfde airflow....??!!
Link naar reactie
Je mag wel wat van je herrie aan mij geven, erger dan ik nu heb kan toch niet :wink: Maar vaak komt het meeste lawaai van fans: zet ze eens op 7V of mss 5V! Als je pc niet instabiel wordt (lees: niet te warm), is dat een oplossing. Bovendien kun je de binnenkant van je case bekleden met dat noppenschuim (k heb zo nergens een pic bij de hand), wordt het ook stil fan. Ook het uitbreken van die fingerguards is een oplossing, die dingen zitten voor fans om je vingers te beschermen, maar ze houden vaak lucht tegen, dat kan een piepend geluid als gevolg hebben.
Link naar reactie
BIj mij is de harde schijf de grootste lawaaimaker. Deze zou in een geluidsdichte behuizing moeten, tja, zover ben ik nog niet. Voor het overige, neem een voldoende ruime kast en 1 of meer extra casefans. Mijn ervaring is dat een ventilator echt niet op vol vermogen hoef te draaien om de temperatuur voldoende omlaag te krijgen. BIj een kleine kast is vaak wat meer koeling beter omdat de lucht doorstroming vaak wat meer wordt gehinderd. Zelf 2 computers, waarvan eentje een vrij ruime kast is met 2 case-fans die in serie zijn geschakeld+ fan in de voeding. Wel opletten, soms komt een ventilator bij een te lage voedingspanning niet op toeren! De ander kast is kleiner en beschikt over 1 casefan + 1 fan in de voeding die wat meer toeren moeten maken dan in de andere kast. In het algemeen draaien de ventilatoren bij mij op2/3 van het normale toerental.
Link naar reactie
even om mensen gerust te stellen: achterin ( goed kijken! ) zit een gat. deze zit zo hoog mogelijk om warme lucht weg te laten glijden. Om 'verse' lucht binnen te laten zit onderin ( achterkant) een gat. hier lopen ook kabels e.d. doorheen. in het verleden had ik nog een hele stille fan op het gat bovenin om warme lucht weg te zuigen, maar na metingen met een thermometer bleek dit overbodig te zijn. Het wordt wel warm, maar zodra ik opsta gaat de kast meteen weer open. Maximum temperatuur in de kast is 27 graden. Dit is denk ik nog best te doen. d.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...