Ga naar inhoud

Maxtor SATA + Windows XP probleem


Aanbevolen berichten

Ik wou graag Windows XP pro installleren op mijn nieuwe pc'tje: Chieftec DX-01B-D-U 360 watt, Zwart AMD Athlon 64 3000+ Box 400 MHz, Boxed Asus K8V Deluxe Corsair CMX512-3200C2PT PC3200, 400 MHz, -, 2, 512 MB Samsung 3,5 inch diskette station Zwart Maxtor Diamond Max Plus 9 80 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA/150 Lite-On 52x32x52x OEM, Zwart Club3D Radeon 9800 Pro 128 MB Sweex Silverlook Multimedia Keyboard SW-23 Papst 8412N/2GL(E) 80mm, 1500rpm 2x Maar mijn Maxtor SATA schijf wordt door Windows XP niet herkend, dus kan hij niet installeren.... In mijn BIOS wordt mijn schijf wel herkend... Dus wilde ik graag de Silicon drivers installeren http://www.SiliconImage.com, maar als ik dan op F6 druk in de installatie en mijn diskette gebruik, zegt hij dat Si3114r.sys beschadigt is.. Maar dit zegt hij bij iedere versie van de silicon drivers... Kan iemand me AUB helpen? Alvast bedankt!
Link naar reactie
Op jouw Asus cd staat een mapje met drivers met daarin een mapje voor je VIA raid controller en een voor je Promise raid controller. Afhankelijk van welke controller je gebruik maakt moet je een diskette aanmaken en die diskette gebruiken bij jouw installatie. Succes! (TIP: in de folder van de juiste controller staat een makedisk.exe Die neemt jou al het werk uit handen)
Link naar reactie
Ik vind het zeer vreemd dat een SATA wordt herkend door het BIOS! Als het goed is vind de "herkenning" plaats dmv de raid-sata controller dat later komt... O ja wat die beschadiging betreft. Ik heb wel drie schrijfjes moeten proberen, omdat ik nauwelijks meer floppys gebruik waren ze allemaal beschadigt en XP is zo ouderwets om een floppy te "eisen". O ja en denk eraan dat tijdens de installatie XP gaat zeuren dat de sata driver niet gecertificeerd is...
Link naar reactie
[quote:607c20a22e="Daniel29"]Ik vind het zeer vreemd dat een SATA wordt herkend door het BIOS! Als het goed is vind de "herkenning" plaats dmv de raid-sata controller dat later komt...[/quote:607c20a22e]Niet vreemd: hij zit op de VIA chip waarschijnlijk en die is gelinkt met de BIOS zolang hij geen RAID draait kan hij gewoon herkent worden. Die drivers voor Windows zijn alleen nodig zodat de instalatie goed verloopt. Of als je een echt RAID systeem hebt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...