Ga naar inhoud

Nieuw moederbord; zelfde schijf


Aanbevolen berichten

Ik wil een nieuw moederbord plaatsen met nieuwe processor en geheugen. Ik wil xp niet opnieuw installeren. Oude moederbord had een via chipset; nieuwe sis. Oude processor was een amd 900, nieuwe een xp-2400;oude geheugen rond de 300 sdram, nieuwe 512 DDR. Grafische kaart e.d. allemaal hetzelfde. Vraag: Werkt het? Kan ik de nieuwe configuratie gewoon opstarten? Zal XP de nieuwe drivers netjes gaan instaleren? Zal xp de oude drivers netjes weghalen?
Link naar reactie
[quote:ec47586d76="Daniel29"]Ik wil een nieuw moederbord plaatsen met nieuwe processor en geheugen. Ik wil xp niet opnieuw installeren. Oude moederbord had een via chipset; nieuwe sis. Oude processor was een amd 900, nieuwe een xp-2400;oude geheugen rond de 300 sdram, nieuwe 512 DDR. Grafische kaart e.d. allemaal hetzelfde. Vraag: Werkt het? Kan ik de nieuwe configuratie gewoon opstarten? Zal XP de nieuwe drivers netjes gaan instaleren? Zal xp de oude drivers netjes weghalen?[/quote:ec47586d76] Het werkt waarschijnlijk wel, maar dat is niet aan te raden. XP opnieuw installeren is de beste oplossing.
Link naar reactie
[quote:9fae4b5c6a="man05"][quote:9fae4b5c6a="Daniel29"]Ik wil een nieuw moederbord plaatsen met nieuwe processor en geheugen. Ik wil xp niet opnieuw installeren. Oude moederbord had een via chipset; nieuwe sis. Oude processor was een amd 900, nieuwe een xp-2400;oude geheugen rond de 300 sdram, nieuwe 512 DDR. Grafische kaart e.d. allemaal hetzelfde. Vraag: Werkt het? Kan ik de nieuwe configuratie gewoon opstarten? Zal XP de nieuwe drivers netjes gaan instaleren? Zal xp de oude drivers netjes weghalen?[/quote:9fae4b5c6a] Het werkt waarschijnlijk wel, maar dat is niet aan te raden. XP opnieuw installeren is de beste oplossing.[/quote:9fae4b5c6a] Eigenwijs dat ik natuurlijk ben: Waarom is het de beste oplossing? Wat is het verschil?
Link naar reactie
Dit heb ik laatst geprobeerd, en XP wilde niet starten... Ik moest dus wel XP installeren. Je moet gewoon kijken of het lukt zonder het opnieuw te installeren, zo niet, jammer dan... En als het wel lukt heb je vaak nog driverproblemen en zo, maar dat is geen ramp. Wat wel lastig is is dat je je windows misschien opnieuw moet registreren/activeren. De sleutel is namelijk afhankelijk van de hardware in je PC.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...