Ga naar inhoud

startprobleem bij win XP - bios niet compatibel?


Aanbevolen berichten

Hoi, dit is m'n probleem: op m'n oude computer waar voorheen Win98 op stond, heb ik succesvol win xp geïnstalleerd. In het begin waren er wat problemen met beeldschermresolutie maar heb toen de juiste driver (Hercules Prophet 4500 TV-out) geïnstalleerd. Zonder die driver waren er ook wat problemen met het opstarten (foutmeldingen). Ik dacht dat met het installeren van die driver die problemen van de baan waren (dat was ook zo in het begin) maar deze morgen gaf ie opnieuw foutmelding (blauw scherm met veel tekst en als laatste lijn: Stop: 0x0000007E (0xc0000005, 0x805369A4, 0xFAFAB27C, 0xFAFAAF7C)) De computer stelt ook voor om in m'n bios caching en shadowing uit te schakelen. Heb ik geprobeerd maar toen raakte hij niet meer in XP. Na de foutmelding en de reset-knop te hebben ingedrukt, voert hij een systeemcontrole uit en zegt nadien dat Win XP een ernstige fout gemaakt heeft. Misschien een probleem met BIOS die niet compatibel is met WinXP? Schijnt dat ik een bios-update moet uitvoeren, maar ken het type niet en weet niet goed hoe eraan te beginnen!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...