Ga naar inhoud

Problemen met Red Alert 2 i.c.m. Radeon 9800


Aanbevolen berichten

Ik heb twee P4 3.0GHz computers met een Radeon 9800. Op beide computers kan ik geen Red Alert 2 spelen. Red Alert 2 installeert wel, maar als ie start dan gaat ie zonder foutmelding weer terug naar windows. Ik heb ook nog een computer met een Radeon 9500 en een Laptop en daar draait het spel wel gewoon op. Daarom ga ik er vanuit dat het aan die 9800 ligt, maar ik weet dit dus niet zeker. Heeft iemand een idee waar dit door komt?
Link naar reactie
[quote:f986a8a175="koene"]is misschien je 9800 niet te nieuw? RA 2 is ook wel een beetje verouderd :roll:[/quote:f986a8a175] En waar baseer je dat op? Transport Tycoon word ook nog gespeeld om maar een klassieker te noemen. Dat spel is nog uit de DOS-tijd. :) Hier doet RA2 het perfect op een Athlon XP 2800+, NF7-S, R9800Pro en de nieuwste Omega Catalyst-drivers. Kijk even naar je drivers (ook voor moederbord enzo) en installeer de nieuwste drivers als je die nog niet had. Ik neem aan dat je Windows XP draait? Probeer het spel te draaien in compatibility mode. Hier is het niet nodig, maar je weet nooit. Spel draait hier trouwens met een update van RA2: v1.006. Probeer die anders ook eens te installeren.
Link naar reactie
Muse, Ik heb de laatste omega catalyst drivers geinstalleerd. En in compatibility mode doet ie precies hetzelfde. Het zijn 2 totaal verschillende computers. Ook de radeons 9800 zijn 2 verschillende merken. Begrijp er niets van. Maar baal wel. Iemand zei dat het misschien met Hyper Threading te maken kan hebben. Klopt dat?
Link naar reactie
Mag ik iedereen bedanken voor zijn inzet zover!! Helaas was het allemaal gebaseerd op de verkeerde oorzaak. Die 9800 doet het prima met RA2 in die P3. En met die 9500 draait die P4 ook niet op RA2. WAAR LIGT HET DAN WEL AAN???!!!! :o :o Wie wil en kan me nog bijstaan. Ik heb een Asus P4C800 Deluxe moederbord en een Intel P4 3.06GHZ HT processor en 512MB DDR Corsair geheugen. Waar kan het in godsnaam aan liggen. Ik word steeds radelozer. :( :(
Link naar reactie
[quote:44dfe50152="Toeter69"]Mag ik iedereen bedanken voor zijn inzet zover!! Helaas was het allemaal gebaseerd op de verkeerde oorzaak. Die 9800 doet het prima met RA2 in die P3. En met die 9500 draait die P4 ook niet op RA2. WAAR LIGT HET DAN WEL AAN???!!!! :o :o Wie wil en kan me nog bijstaan. Ik heb een Asus P4C800 Deluxe moederbord en een Intel P4 3.06GHZ HT processor en 512MB DDR Corsair geheugen. Waar kan het in godsnaam aan liggen. Ik word steeds radelozer. :( :([/quote:44dfe50152] Zo te zien ligt het duz aan combinatie van cpu, moederbord en geheugen.... Misschien kun je in de tech base van westwood kijken of er problemen zijn met Pentium4 cpu's die een vrij hoge kloksnelheid hebben?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...