Ga naar inhoud

Bios instelling


Aanbevolen berichten

Ik heb mijn bios geflashed en zat eens naar de instellingen te kijken. Er is een instelling die heet "pnp bios installed" en die staat nu op nee. Nu is w98 se dacht ik pnp enabled, maar het staat mij ook heel vaag bij dat ik het beter door het bios kan laten regelen (dus op "nee" ) dan het w98 laten doen. De reden dat ik zat te zoeken in bios is dat sinds bios flashen en de laatste Via moederbord drivers installatie mijn computer nog vaker vastloopt dan daarvoor. Tot nu toe kon ik rustig een dvd film bekijken, maar die loopt nu vast na max half uur (paar keer geprobeerd). Snap dit weer eens niet, mijn computer heeft echt nukken die ik niet begrijp. Denk overigens niet dat het met bios te maken heeft, maar wie weet? Realiseer me dat ik 2 vragen heb gesteld, maar ik krijg vast meer antwoorden :P
Link naar reactie
De reden was dat ik een nieuwe video kaart wilde installeren en dat lukte niet, zie http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=112186 Een mogelijke oplossing was alles vernieuwen, incl.bios. Zelf heb ik eerlijk gezegd niet het idee dat het aan bios kan liggen of moederbord drivers, maar heb meer het idee dat windows inmiddels zo vervuild is dat het daaraan moet liggen (is meer het "gevoel"). Heb ook temp gecontroleerd en de cpu staat steeds op 45 of 46 graden.... moet toch kunnen dacht ik. Het lijkt wel dat computer "volloopt"soms, maar ik snap niet waar dat aan kan liggen, is ook niet constant, soms gaat het uren goed, en dan weer vastlopen...andere keer vrij snel... Kortom, denk dat ik binnenkort maar een dag vrij ga nemen om schoon te starten na format c: Maar deze wil ik nog graag weten [quote:3178027bab]Er is een instelling die heet "pnp bios installed" en die staat nu op nee. Nu is w98 se dacht ik pnp enabled, maar het staat mij ook heel vaag bij dat ik het beter door het bios kan laten regelen (dus op "nee" ) dan het w98 laten doen. [/quote:3178027bab]
Link naar reactie
[quote:fba7904ac7]Ik zelf zet hem altijd op NO.[/quote:fba7904ac7] Ik dus ook, maar heb ooit gelezen waarom dat beter is, maar ben vergeten waarom. Is puur nieuwsgierigheid. Vroeger had je het "Bios Boekje" van Alle Metzlar, daar stond vaak een goede uitlleg in. (maar ja,toen bouwde ik nog wel eens zelf een computer, ben inmiddels die handigheid kwijt, minder tijd daarvoor)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...