Ga naar inhoud

Athlon XP 2400+ niet goed herkend?


Aanbevolen berichten

Gisteren heb ik een nieuw moederbord in m'n pc gezet, de winkel heeft de processor en koelblok geplaatst. Het bord is een ASUS A7N8X-X en de processor is een AMD Athlon XP 2400+, althans daarvoor heb ik betaald. Er zit 256 MB DDR 400 RAM op het mobo. Bij het opstarten ziet het bios een Athlon 1800+ en SiSoft Sandra (versie 2003.1.9.26) heeft het ook over een 1800+ en meet of ziet een kloksnelheid van 1.49 GHz. Dit laatste getal past mijns inziens goed bij een 1800-processor (1.533 GHz), De 2400+ zou 2.0 GHz moeten geven. Zie ik iets over het hoofd of hebben ze de verkeerde processor in mijn bord gezet? Zijn er nog andere manieren om achter de identiteit van de cpu te komen, behalve dan de boel uit elkaar halen. Bedankt voor reacties. Hans :(
Link naar reactie
:P Dat was het! Sorry, uit de FAQ had ik het niet uitgehaald. In 15 minuten weer probleem de wereld uit en veel geleerd. Veel dank iedereen. Hans [quote:611c8ff028="Erik den Toom"]Een beetje een standaard-reactie: Je hebt waarschijnlijk een tbred met een FSB van 133 en MP 15. Je snelheid moet dus zijn: 133x15=2000 MHz. Jouw snelheid is 1500 MHz. Dus: 1500/15=FSB=100 MHz. Je moet je FSB even op 133 MHz instellen in je bios en dan is het opgelost. Stond ook in de faq dacht ik.[/quote:611c8ff028]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...