Ga naar inhoud

Beeps


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben de afgelopen dagen bezig geweest om een systeem in elkaar te zetten met de volgende componenten: Asus mobo P4P800 Deluxe 2x 512 Mb P4 2,8 GHz Asus ATI Radeon 9600 128 Mb 1x WD Raptor S-ATA 38 Gb 10000rpm 1x WD Caviar S-ATA 120 Gb 7200 rpm NEC DVD brander ND2500 Lite-On DVD-rom Het draait allemaal op Windows XP Pro perfect, maar er valt mij een ding op, bij het opstarten hoor ik een aantal piepjes; 1x kort - 2x kort - 1x kort. Ik heb de diverse forums en nieuwsgroepen al doorgespit maar kom nergens deze combinatie tegen. Weten jullie wat deze code aangeeft? Groeten, Johan
Link naar reactie
[quote:ae41f12fc8="bbx"]misschien een domme opmerking, maar staat dat niet in het boekje van je moederbord?[/quote:ae41f12fc8] Dom is anders, want ik heb begrepen dat het in sommige manual's dat wel staat, maar jammer genoeg niet in de boekjes die bij het bord zaten. Ik heb trouwens ook nog een mail naar de leverancier gestuurt maar die kon er ook geen wijs uit worden: "het kan aan de VGA-kaart of aan het geheugen liggen maar het kan ook niets betekenen." Groeten, Johan
Link naar reactie
[quote:3c1bbf4cb8="Marcel de Reus"]Kun je ook op de Asus site geen uitleg over beepcodes vinden?[/quote:3c1bbf4cb8] Wel een uitleg over de verschillende code's maar deze komt er niet in voor :cry: [quote:3c1bbf4cb8]Bovendien hebben sommige Asus moederborden zo'n irritante stem die vertelt wat er mis is ipv van te beepen, dit kun je dan in het BIOS inschakelen.[/quote:3c1bbf4cb8] Bij deze ook maar die heb ik geëlimineerd :evil: Groeten, Johan
Link naar reactie
[quote:f1ecfa12d1="detonate"]als het goed draait wat maakt het dan uit :lol:[/quote:f1ecfa12d1] Ik begin zo langzamerhand te denken dat er niks aan mankeert maar dat deze beeps iets anders aangeven. Volgens [url]http://www.amptron.com/html/bios.beepcodes.html[/url] geeft 1x kort aan dat alles normaal werkt, 2x kort zou dan moeten het aantal bezette USB-poorten moeten zijn, dat klopt ook. Maar dan die andere 1x kort??? Groeten, Johan
Link naar reactie
Volgens mij ben ik er uit, er zijn wel 2 USB poorten in gebruik op de pc maar er zijn 3 USB apparaten aangesloten, oa ook een CF card reader van Dane, maar die reader wordt aangezien voor 2 usb apparaten, er zitten nl 2 slots in. Als ik alle USB kabels verwijder hoor ik geen beeps dus ik neem aan dat alles goed is, de pc draait perfect. Bedankt voor het meedenken. Groeten, Johan
Link naar reactie
[quote:6e920c214f="Marcel de Reus"]Kun je ook op de Asus site geen uitleg over beepcodes vinden? Bovendien hebben sommige Asus moederborden zo'n irritante stem die vertelt wat er mis is ipv van te beepen, dit kun je dan in het BIOS inschakelen.[/quote:6e920c214f] had ik ook btw..die stem....is niet te verstaan..hep je geen reet aan :p
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...