Ga naar inhoud

laptop overhit


Aanbevolen berichten

Ik hoop dat ik hier op de goede plek de vraag stel. Nadat ik een nieuwe accu in mijn laptop heb gestopt liep de laptop opeens vast (en dat gebeurt zelden) Ik kon alleen de aan/uitknop gebruiken om de laptop uit te zetten. Na 5 sec. aangezet maar na 2@3 sec. viel hij weer uit. Dit gebeurde tot 3 keer toe. Ik heb toen maar 4 min. gewacht en opnieuw geprobeert om op te starten, toen lukte het wel. later op de avond deed zich het probleem weer opnieuw voor en kwam ik erachter dat de ventilater niet meer aanstond. Ik ondekte dat hij veel warmer was dan normaal. (onder de laptop zelfs heet) Toen hij weer na twee keer opstarten niet aan wilde heb ik een kwartier gewacht en opnieuw geprobeert toen lukte het weer. De ventilater draaid nu weer.("maar voor hoelang") :-? Kan het zo zijn dat mijn ventilater kapot gaat net zoals mijn accu deze week? Of is iets anders wat de ventilater aanstuurt nu (of bijna) kapot?
Link naar reactie
Ik gebruik hem in de woonkamer en de laptop is nog net geen jaar oud. Ik heb afgelopen maandag gebeld dat mijn accu kapot is en een dag later heb ik een nieuwe accu opgestuurd gekregen en het gebeurde pak hem beet twee uur nadat de nieuwe accu erin geplaatst was.(dit ging overigens zonder problemen) Na een dag de laptop niet gebruikt te hebbben heb ik hem nu aan staan en de ventilater gaat nu niet meer aan terwijl hij dit zeeer regelmatig wel deed. Ik ga hem nu uitzettten voordat er nog meer kapot gaat. Ik ga maar weer bellen.
Link naar reactie
Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn laptop, het probleem was volgens de service-dienst dat de koeler helemaal vol met stof zat waardoor er nog nauwelijks airflow was en de processor dus zijn warmte niet kwijt kon. Met gewoon tikken en een beetje internetten ging het nog wel goed, maar zo gauw het wat zwaarder werk werd viel hij uit. Bijv met een spelletje begaf hij het in het gunstigste gaval al na 10 minuten. dit gebeurde toen hij net 1 jaar oud was dus ik zou als ik jou was vragen of ze de laptop willen komen ophalen of breng hem naar de winkel en vraag of ze de koeler kunnen nakijken/schoonmaken ps: als de fan nauwelijks draait, kan het ook ijn dat de temperatuursensor niet meer in orde is
Link naar reactie
[quote:2a01c81413="andre@home"][quote:2a01c81413="Indian Chief"]Ik gebruik hem in de woonkamer en de laptop is nog net geen jaar oud. ....Ik ga hem nu uitzettten voordat er nog meer kapot gaat. Ik ga maar weer bellen.[/quote:2a01c81413]misshien meer een geval voor garantie dan voor het forum hier.... ;)[/quote:2a01c81413]Als ik het zelf kan verhelpen doe ik dat liever dan dat de laptop voor één of meerdere weken weg is :wink:
Link naar reactie
Ze hebben net de koeler vervangen hier bij mij thuis en die was niet bepaald schoon. Maar wat zegt het toeval dat ik vanmorgen de laptop maar weer eens aangezet heb, dat de koeler na 30 min. aansprong. Er is toch een nieuwe koeler geplaatst. De laptop is toen aangezet en normaal springt de koeler binnen +/- 10 min. aan maar nu niet, ondertussen is de monteur naar een nieuwe klus gegaan want het was druk. Na +/- 30 min. liep de laptop vast de koeler is niet aangesprongen. Bij het opnieuw opstarten schakelde hij zich direct weer uit (hitte). Na 10 min. de laptop weer aangezet en direct sprong de koeler aan, na een uurtje in de tuin ge-internet te hebben viel me op dat de koeler niet meer draaide, toen heb ik de laptop maar weer uitgezet (hij was goed heet) en na 10 min. weer geprobeert optestarten. De laptop bleef hangen bij het zwarte scherm van win XP pro waar normaal die blauwe Night Rider streep van links naar rechts beweegt. (bij win XP home groene Night Rider streep) Het is me opgevallen dat sinds ik problemen heb met de koeler hij soms niet doorstart bij het blauwe Night Rider streepje. Is dit een softwarematig probleem of kan het zijn dat het moederbord kuren heeft? Tevens springt de koeler de ééne keer wel aan de andere keer niet dit lijkt ook op een moederbord probleem P.S. ik heb vanochtend toen de koeler spontaan aanging direct een goede backup van 2 maanden geleden erop gezet. Toentertijd had ik geen problemen met het opstarten met de blauwe Night Rider streep en nu wel. Dus een softwarematig probleem lijkt mij sterk en dan doel ik op het doorstarten met de blauwe Night Rider streep.(maar ja wie ben ik)
Link naar reactie
Er is volgens mij ook absoluut geen aanleiding om te denken dat er een softwarematig probleem hier aan te grondslag ligt. Feit is gewoon dat je laptop te warm wordt en daardoor elke keer crashed. Die koeler wordt toch aangestuurd vanaf het moederbord? Laat dat moederbord dan eens nakijken. Je zei ook, dat het begon toen je een nieuwe accu installeerde. Vraag anders eens aan die monteur of hij er een andere accu in kan plaatsen.
Link naar reactie
Ja Maribex het lijkt er inderdaad wel op. Alleen ik heb met mijn laptop nu +/- één jaar oud een jaar zonder problemen gewerkt en de laptop staat vaak een hele dag aan. De bios heb ik nog nooit geflasht maar ik hou het in mijn achterhoofd om dat misschien te doen als het euvel blijft bestaan. Ik heb al gebeld en ze komen hem (ik hoop deze week) ophalen en dan gaan ze mijn moederbord vervangen. Het valt me op dat als ik opstart en de ventilater gaat niet aan (ook bij koude start) hij niet doorstart. (rebooten moet ik dan zelf doen) Gaat de ventilator wel aan bij het opstarten dan start hij voor 90% wel door, als hij toch niet doorstart reboot hij zelf en lukt het meestal wel daarna. De laptop staat nu al 4 uur aan en de ventilator ook
Link naar reactie
[quote:f63fc3e215="Indian Chief"][quote:f63fc3e215="andre@home"][quote:f63fc3e215="Indian Chief"]Ik gebruik hem in de woonkamer en de laptop is nog net geen jaar oud. ....Ik ga hem nu uitzettten voordat er nog meer kapot gaat. Ik ga maar weer bellen.[/quote:f63fc3e215]misshien meer een geval voor garantie dan voor het forum hier.... ;)[/quote:f63fc3e215]Als ik het zelf kan verhelpen doe ik dat liever dan dat de laptop voor één of meerdere weken weg is :wink:[/quote:f63fc3e215]gelukkig kwamen ze langs voor de garantie.... ;)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...