Ga naar inhoud

moederbord, processor, GPU of geheugen dood?


Aanbevolen berichten

ik was gistermiddag helemaal blij want mijn nieuwe voeding kwam binnen. heb ik hem er dus ingezet. en nu komt het: wil mijn hele pc niet meer opstarten :( .(je hoort alleen een piepje dat kort-lang-kort-lang-kort-lang etc. doet). ik heb al alles er een keer uitgehaald. de enigste keer wanneer je dat geluid niet hoort is als de cpu er uit is...daarom is mijn vermoeden dat de cpu dood is. alleen kan ik dat niet testen want ik heb geen socketa cpu liggen :-? wie weet wat het kan zijn?
Link naar reactie
[quote:6c38694c28="royzwiers"]ik heb al alles er een keer uitgehaald. de enigste keer wanneer je dat geluid niet hoort is als de cpu er uit is...daarom is mijn vermoeden dat de cpu dood is. [/quote:6c38694c28] Tja, als je alleen de voeding heb gewisseld, dan kan ik me dat niet voorstellen. Zonder CPU sowieso geen beeps. Dat beepen betekent voor mij dat de CPU okay is. Tenzij je de koeler er af gestoten hebt. Misschien een loskabeltje of een videokaart die er niet goed in zit. In het algemeen gaat een computer vrij veel kabaal maken als er geen geheugen wordt gevonden. Wat minder lawaai en periodiek als de videokaart niet gevonden wordt. In dit soort gevallen altijd terug naar de minimum configuratie. Dus ook IDE kabels los en zo. Heb je de oude voeding weer terug gezet? Heb je een CLear CMOS geprobeerd?
Link naar reactie
zodra je de voeding aan zet gaat er 1 rood lampje branden op het mobo (dit hoort zo). als ik de pc dan aanzet gaan de fans ongeveer 3 seconden draaie en gaat het groene lampje ook branden (hoort ook).. daarna gaan alle fans uit (ook die van de voeding) en het groene lampje gaat ook uit... daarna begint die dus te piepen..
Link naar reactie
[quote:f44896b2b0="Alexander Online"]Tsja dan wordt t lastig.. Kun je m niet bij je buurman ofzo of vriend teste?[/quote:f44896b2b0] Ik heb eens even in een oud nummeer van Computer Idee opgezocht wat de bios piepjes betekenen, maar ik ben bang dat jouw piepje er niet tussen zit. Ik geef ze toch maar even. 1x kort: Geen fout 2x kort: Kleine fout Gewoon F1 indrukken 1x lang: Geheugen modules niet juist geplaatst. 1x lang, 2x kort: Fout in videokaart. 1x lang, 3x kort: Fout in de toetsenbordcontroller. Doorlopende toon: Geheugen of grafische kaart niet gevonden. Suc6
Link naar reactie
[quote:a2f044f207="royzwiers"](je hoort alleen een piepje dat kort-lang-kort-lang-kort-lang etc. doet)[/quote:a2f044f207] Zomaar even een gedachtesprongetje: Als dit de constante "sirene" is moet je eens kijken of jou cpu fan wel goed aangesloten zit en of fan en mobo wel met elkaar overweg kunnen. Ik heb deze sirene gehad na een installatie van een nieuwe fan""Halt on cpu fan error" uitgeschakkeld in het bios en toen liep hij zonder te "piepen" door.
Link naar reactie
Ik heb eigenlijk hetzelfde vandaag gehad. Echter..... Ik heb 2 x 512 Mb gekocht en die in mn moederboard gestoken. Hierna deed mn pc helemaal niets meer..... ALs ik de knop indruk, krijg ik zelfs geen piepje te horen! De lampjes voor op d ekast gaan wel heel even kort branden. De fan slaat niet aan , de comp doet niets.... Wat te doen? Wie weet waar het aan ligt, voor zover ik weet heb ik alle stekkers opnieuw aangedrukt, een andere voeding van een andere comp geprobeerd. Kan het zijn dat mn moederboard het begeven heeft of is er een soort kortsluiting in het systeem wat zo op te lossen is? Heb geprobeerd de bios terug te zetten dmv pinnetjes om te zetten..... ben teneinde raad. Ander geheugen erin, lijkt me dus niet direct de oplossing dat jouw systeem het daarna wel doet! Alle reacties, welkom bedankt!!
Link naar reactie
[quote:cbf3878b16="Buck"]Ik heb eigenlijk hetzelfde vandaag gehad. Echter..... Ik heb 2 x 512 Mb gekocht en die in mn moederboard gestoken. Hierna deed mn pc helemaal niets meer..... ALs ik de knop indruk, krijg ik zelfs geen piepje te horen! De lampjes voor op d ekast gaan wel heel even kort branden. De fan slaat niet aan , de comp doet niets.... Wat te doen? Wie weet waar het aan ligt, voor zover ik weet heb ik alle stekkers opnieuw aangedrukt, een andere voeding van een andere comp geprobeerd. Kan het zijn dat mn moederboard het begeven heeft of is er een soort kortsluiting in het systeem wat zo op te lossen is? Heb geprobeerd de bios terug te zetten dmv pinnetjes om te zetten..... ben teneinde raad. Ander geheugen erin, lijkt me dus niet direct de oplossing dat jouw systeem het daarna wel doet! Alle reacties, welkom bedankt!![/quote:cbf3878b16] om wat voor moederbord gaat het bij jou? Ik had namelijk ongeveer hetzelfde met mijn oude Asus P4B533. Maar dat kwam omdat ik een paar jumpertjes op het moederbord moest veranderen om zo mijn systeem over te klokken in BIOS. Nou had ik die jumpertjes niet goed gesteld, waardoor hij heel even aan ging, de ledjes gaven een blink, maar verder deed hij niets. Ik weet niet of ik iets heb bij kunnen dragen, het kwam alleen zo bekend bij mij over.
Link naar reactie
Ook een Asus, maar een iets met een C erin ..... Hoe ik precies de jumpers moet instellen om de bios terug te zetten heb ik nog niet helemaal begrepen, wel las ik zojuist dat je eerst de voeding wellicht van je MOBO af dient te halen waarma je de jumper omzet.. dat moet ik morgen ef proberen. andere ideen hoe het gelukt is, zijn welkom! grt rogier
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...