Ga naar inhoud

Pc wil niet booten vanaf floppy


Aanbevolen berichten

'k Heb hier een pc, die niet wil booten vanaf floppy. Hij slaat gewoon de floppy drive over. In het bios kun je dit meestal instellen, maar bij dit bios niet, maar hij heeft dus wel altijd geboot van af een floppy, alleen nu lukt het niet meer. Maar als ik de HDD's uitschakel, dan doet ie het wel. Dus moederbord brak? FDD+ kabel is goed, bios gereset en voeding doorgemeten, is goed. Oh ja, het gaat hier over een p2 350 mhz, Legend QDI mobo.
Link naar reactie
[quote:25c1edbc3a="scenic20"]Kan je de floppy in windows oid. nog wel benaderen? Zo nee, dan kan natuurlijk de floppy ook nog dood zijn. Scenic20[/quote:25c1edbc3a] Als het in het verleden wel ging dan moet er toch een optie zijn in het bios waar de bootsequense aan te passen is? Als het wel werkt met de HD utgeschakeld kan dus de floppy drive niet kapot zijn.
Link naar reactie
[quote:419301e023="scenic20"]Kan je de floppy in windows oid. nog wel benaderen? Zo nee, dan kan natuurlijk de floppy ook nog dood zijn. Scenic20[/quote:419301e023] Als het in het verleden wel ging dan moet er toch een optie zijn in het bios waar de bootsequence aan te passen is? Als het wel werkt met de HD utgeschakeld kan dus de floppy drive niet kapot zijn.
Link naar reactie
Dat is juist het hele probleem, windows doet het niet, daardoor heb ik die floppy drive nodig. En ik heb heel lang gezocht naar de boot instellingen, maar het staat gewoon nergens. En dan nog, als ik load defaults doe, dan doet ie het nog niet. Dus het lijkt mij dat het mobo kapot is, alleen dan wel op een hele vreemde manier :-?
Link naar reactie
[quote:93e4f26c72="no_name"]. Maar als ik de HDD's uitschakel, dan doet ie het wel. Dus moederbord brak? [/quote:93e4f26c72] Als je de harde schijven afkoppelt, start hij wel op van de floppy ? Dan is je moederbord ok en is het toch een biosinstelling. Zoek eens naar de reset-jumper op het moederbord, en voer een biossreset uit. Goed mogelijk dat je nu meer te zien krijgt in het bios.
Link naar reactie
[quote:aca9f2b204="Eddy X"][quote:aca9f2b204="no_name"]. Maar als ik de HDD's uitschakel, dan doet ie het wel. Dus moederbord brak? [/quote:aca9f2b204] Als je de harde schijven afkoppelt, start hij wel op van de floppy ? Dan is je moederbord ok en is het toch een biosinstelling. Zoek eens naar de reset-jumper op het moederbord, en voer een biossreset uit. Goed mogelijk dat je nu meer te zien krijgt in het bios.[/quote:aca9f2b204] Ja, dan start hij dus van floppy. Bios reseten heb ik al gedaan, dmv, batterij verwijderen, jumper heb ik niet gevonden, maar batterij moet zelfde effect hebben.
Link naar reactie
[quote:1b3862fb7f="no_name"]Ja, dan start hij dus van floppy. Bios reseten heb ik al gedaan, dmv, batterij verwijderen, jumper heb ik niet gevonden, maar batterij moet zelfde effect hebben.[/quote:1b3862fb7f] Heb je dat ook gecontroleerd? Soms moet je heel lang wachten. Als de tijd bv niet naar nul is gegaan, dan heb je te kort gewacht. Vaak is een en ander wel in te stellen. Maar ja ik heb een computer met een keuze optie CDRom-C:-A:. De grapjas die dat bedacht heeft, had kennelijk een hekel aan gewone computer gebruikers. Nieuwe systemen kunnen vaak voor 3 apparaten ingesteld worden en dan is er ook nog een extra keuze. Tja, soms zit het behoorlijk verborgen. Oh ja, mijn K7S5A moederbord, kiest de HD als standaard na een Clear CMOS. Dus ook deze fabrikant heeft ontwerpers in dienst die het de klant vooral niet te makkelijk wil maken.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...