Ga naar inhoud

Amd 64 of P.IV 3.0 HT???


Aanbevolen berichten

[quote:849d89d86f]ik vind het nogal stom van je als je die p4 gaat halen[/quote:849d89d86f] Dit soort commentaar is niet alleen niet erg netjes, maar ook nutteloos zonder verdere argumentatie. Proberen jullie je alsjeblieft een beetje in te houden en je tot de technische details te beperken, anders gaat deze topic op slot.
Link naar reactie
Wat betreft video-encoding: Veel reviews benchmarken even de DivX codec in combo met iets als XMPEG.... and that's it. Resultaat: P4 is hierin een paar seconden sneller. Conclusie: P4 is het snelst in video-encoding. [b:3504297ce1]FOUT[/b:3504297ce1]: Videobewerking houd heel wat meer in dan DivX. In het geval van DivX hebben we het zelfs alleen maar over een codec, wat dus zo goed als niets te maken heeft met videobewerking. Bij videobewerking moet je o.a. denken aan filters, overgangen, effecten etc. in programma's als adobe premiere, adobe after effects, pinnacle programma's (Studio 8 e.d.), discreet programma's (cleaner, combustion e.d. ) Ulead programma's (mediastudio e.d.) En dan hebben we het compilen naar DVD nog niet eens gehad. DAT is videobewerking. Die simpele codecjes zijn pas de allerlaatste stap na het bewerken van videomateriaal, en zijn maar een minuscuul onderdeel van het verhaal. In een echt videobewerkings "project" gaat dan ook heel wat meer tijd zitten als die laatste codec stap (het uiteindelijk "exporteren" van het materiaal). Als we het trouwens over codecs hebben, laten we dan even een fatsoenlijk test erbij halen die zich alleen daar op richt: http://www.digit-life.com/articles2/intelamdcpuroundupvideo/index.html Wat zien we hier ? Een heel andere kijk op het codec verhaal. (De resultaten spreken voor zich) Nog een ding betreffende codecs: DivX is een leuke tool voor illegale DVDtjes via nieuwsgroepen e.d. maar speelt bij kwaliteits videobewerking bijna geen rol. Mocht je alleen een computer willen voor DivX, wacht dan even tot Dr. DivX klaar is (64-bits geoptimaliseerd) die laat in de eerste [url=http://www.aceshardware.com/read.jsp?id=60000256]tests[/url] laten al een verrassend resultaat zien. Exporteren in kwaliteit betekend toch al gauw CCE, Canopus e.d. Het rauwe bewerken van video (filters, overgangen, effecten e.d.) is nog altijd een FPU intensief proces waar de Athlon (64/FX) nog altijd heer en meester in is. (er zullen natuurlijk ook SSE-2 geoptimaliseerde filters bestaan.... maar dan praat je maar over een fractie, en de Athlon 64/FX hebben net zo goed SSE-2) Het is dus goed even na te gaan wat je eigenlijk onder videobewerking verstaat, en aan de hand daarvan een keuze te maken.
Link naar reactie
[quote:a33365c3ef="Rapid|NL|Angel"]Als ik zo die benchmarks zie zou ik waarschijnlijk nog voor de P4 gaan (in geval van video bewerken) aangezien je deze makkelijk op 3.6 tot 3.8 Ghz kan laten lopen met de standaard koeler. [/quote:a33365c3ef] Geloof het zelf :wink: De hoogste overklok van een P4 (van GoT) is 3767 @air. Dat is met HELE GOEIE luchtkoeling! Denk je echt dat je met die boxed een northwood @3,6GHz of zelfs 3,8GHz krijg? Nee. Verwacht er niet teveel van. Ik denk niet dat je m boven de 3,4GHz krijg met die boxed koeler. Iedereen zal dit wel als een flame zien en die boxed-koelers zijn ook niet slecht, maar 3,6-3,8GHz zijn toch wel de hogere overkloks hoor... Daarbij komt dat je goed geheugen moet hebben, want je kan alleen fsb OC'en. Een rekensommetje laat dit zien (als je een 3,2GHz neem): 3,2/0,2=16 3,8/16=0,2375 Je mem moet dan op 238MHz lopen (als je een P4 @3,2GHz hebt, als je een langzamere neemt, heeft die een lagere MP en moet je geheugen nog sneller lopen). Ik weet niet wat voor geheugen je hebt, maar niet elk standaard PC3200 geheugen trekt dit... Bij je aankoop moet je dan ook niet meerekenen dat je m hoger kan klokken :)
Link naar reactie
Sorry? Pentium4 C`s zijn extreem makkelijk over te clocken, kheb zelf hier een 2.4 op 3Ghz draaien met gewone luchtkoeling, een 600Mhz overclock is gegarandeerd. Iemand in "mijn msn" heeft een 3.2Ghz P4C en die draait hem op 3.8Gz met luchtkoeling. Zul jij denken bullshit maar hij heeft het op de futuremark site staan. Een 3Ghz P4C draait met de standaard koeler makkelijk op 3.6Ghz, vele reviews bewijzen dit ook. Ik zou zeggen check www.google.nl maar eens. Even over je geheugen opmerking: Ik heb zelf PC3200 geheugen, als ik dit op 200Mhz (400Mhz effectief) laat staan boot hij niet met de overclock, daarom heb ik het in het BIOS op 333Mhz gezet. Nu met een 600Mhz overclock draait hij nog op 400Mhz. [b:4295c3e4bf]EDIT:[/b:4295c3e4bf] http://www.tweakers.net/nieuws/27365/?highlight=overclockwaarden Lees dit maar eens door. [i:4295c3e4bf]De 2,4GHz versie kon worden overgeklokt tot een snelheid van 3,3GHz door de FSB op 275MHz in te stellen. Hierbij moet worden opgemerkt dat er gewoon gebruik werd gemaakt van een standaard luchtkoeler en dat het voltage van de core niet werd verhoogd.[/i:4295c3e4bf]
Link naar reactie
[quote:423465ed0b="Rapid|NL|Angel"]Sorry? Pentium4 C`s zijn extreem makkelijk over te clocken, kheb zelf hier een 2.4 op 3Ghz draaien met gewone luchtkoeling, een 600Mhz overclock is gegarandeerd. Iemand in "mijn msn" heeft een 3.2Ghz P4C en die draait hem op 3.8Gz met luchtkoeling. Zul jij denken bullshit maar hij heeft het op de futuremark site staan. Een 3Ghz P4C draait met de standaard koeler makkelijk op 3.6Ghz, vele reviews bewijzen dit ook. Ik zou zeggen check www.google.nl maar eens. Even over je geheugen opmerking: Ik heb zelf PC3200 geheugen, als ik dit op 200Mhz (400Mhz effectief) laat staan boot hij niet met de overclock, daarom heb ik het in het BIOS op 333Mhz gezet. Nu met een 600Mhz overclock draait hij nog op 400Mhz. [b:423465ed0b]EDIT:[/b:423465ed0b] http://www.tweakers.net/nieuws/27365/?highlight=overclockwaarden Lees dit maar eens door. [i:423465ed0b]De 2,4GHz versie kon worden overgeklokt tot een snelheid van 3,3GHz door de FSB op 275MHz in te stellen. Hierbij moet worden opgemerkt dat er gewoon gebruik werd gemaakt van een standaard luchtkoeler en dat het voltage van de core niet werd verhoogd.[/i:423465ed0b][/quote:423465ed0b] Kijk, een axp 1800+ (tbred) is relatief ook hoger te OC'en dan een 2800+ (tbred). Maar absoluut zijn ze even hoog te klokken, tot dezelfde kloksnelheid. Hetzelfde geldt voor een P4C. Kijk, er zijn wel verschillende steppings, maar als je een 2,4GHz @3,3GHz kan klokken, wil niet zeggen dat je een 3,2GHz ook 0,9GHz hoger kan klokken! Die zal ook ongeveer net zo hoog komen als 3,3GHz (dit is maar een voorbeeld hoor, dus willekeurig gekozen getallen), mss wat hoger omdat het een nieuwere stepping is, maar geen 0,9GHz iig. En kijk, je geheugen moet het ook toelaten! Als die geen hogere fsb's trekt :roll: Dit is btw wel erg offtopic. Het enige wat ik er mee wou duidelijk maken is, dat je bij de aankoop er neit op meot rekenen dat je zo veel MHz kunt overklokken, daar is die gok te groot voor. :)
Link naar reactie
Wie ik, nee ik heb nog een oude PIII 866 mhz, vandaar dat ik nu driftig om me heen kijk naar een ander, vooral Pinnacle 9 vergt een hoop, en vooral als ik ga renderen kan ik er een weekendje voor uit trekken, dus eigenlijk is alles al beter dan wat ik nu heb, maar nu ik nog de keus heb wil ik het meteen goed aanpakken, en ook met prijs / kwaliteit verhouding wil ik toch ook rekening houden, het moet natuurlijk wel leuk blijven!!! maar jullie helpen me aardig op weg!! daarvoor is mijn dank al groot!!! :) :D :)
Link naar reactie
[quote:01bbe8a6bf="Heinonline"]Wie ik, nee ik heb nog een oude PIII 866 mhz, vandaar dat ik nu driftig om me heen kijk naar een ander, vooral Pinnacle 9 vergt een hoop, en vooral als ik ga renderen kan ik er een weekendje voor uit trekken, dus eigenlijk is alles al beter dan wat ik nu heb, maar nu ik nog de keus heb wil ik het meteen goed aanpakken, en ook met prijs / kwaliteit verhouding wil ik toch ook rekening houden, het moet natuurlijk wel leuk blijven!!! maar jullie helpen me aardig op weg!! daarvoor is mijn dank al groot!!! :) :D :)[/quote:01bbe8a6bf] Daar zijn we voor! :) Maar (mss een domme opmerking) heb je al wel gedacht dat je 1024MB geheugen neem? Vooral bij videobewerking kan dat heel goed van pas komen, dat je dus geen 512MB neem :)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...