Ga naar inhoud

MP van Toroughbred 2200+ wil niet veranderen


Aanbevolen berichten

  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:79b927c8fe="turbulence"]dat is erg vreemd. UAMD tool geeft aan; thoroughred 0,13 micron CPU speed; 2200+ Batch No; 3069 year; 2003 week; 49 Batch; M vreemd. ben nog niet eerder tegen gekomen dat ook de TB based cpu's ook al gelocked waren... [b:79b927c8fe]Kijk even hier (sorry voor de link naar een ander forum, maar het is echt een handige link): http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/836090/3 [/b:79b927c8fe] anders toch maar aan het unlocken van de CPU dmv zilverlijm he... [b:79b927c8fe]Zoals in de link hierboven te lezen is, zijn deze procs NIET te unlocken[/b:79b927c8fe] :( iemand zei ook nog ''dan zal het wel een barton zijn'' :lol: ben nog niet eerder een barton XP2200 tegengekomen iig [b:79b927c8fe]Ik denk dat diegene een Thorton bedoelde[/b:79b927c8fe] :wink: [/quote:79b927c8fe] :)
Link naar reactie
[quote:2e1b66105d="NoepZoR"]je kunt toch je proc modden naar een mobile en dan in windows de multiplier aanpassen ? [/quote:2e1b66105d] mja en dan telkes weer booten op de standaard mp etc etc... schiet niet op he? kan hooguit deze doen: http://www.oc-inside.de/html/workshop/pinmod/amd_pinmod.html kan geloof ik wel... alleen nog niet gedaan :P (verbeter me als het niet kan aub ^_^)
Link naar reactie
Dit idee staat me wel aan ja... Dr is dus ook een funtie waarmee je de MP's van 3-12,5 kunt veranderen. En dat is wat ik moet hebben. Ik wil mn FSB naar ongeveer 225 MHz hebben, dat moet lukken met NF7-S en XMS3200 ram. Ik draai nu redelijk stabiel op 13,5x180=2430 MHz, maar dat is nog steeds met die FSB van 180 MHz. En dat wil ik niet. Ik zou graag iets van 11 of 11,5x225 willen draaien. Met wat voltage erbij zou dat toch moeten lukken. Dus die pinmod zou in principe de oplossing zijn voor mijn 'probleem'?
Link naar reactie
[quote:f2235401e2="Erik den Toom"]Dit idee staat me wel aan ja... Dr is dus ook een funtie waarmee je de MP's van 3-12,5 kunt veranderen. En dat is wat ik moet hebben. Ik wil mn FSB naar ongeveer 225 MHz hebben, dat moet lukken met NF7-S en XMS3200 ram. Ik draai nu redelijk stabiel op 13,5x180=2430 MHz, maar dat is nog steeds met die FSB van 180 MHz. En dat wil ik niet. Ik zou graag iets van 11 of 11,5x225 willen draaien. Met wat voltage erbij zou dat toch moeten lukken. Dus die pinmod zou in principe de oplossing zijn voor mijn 'probleem'?[/quote:f2235401e2] of als je een beetje geluk hebt een een paar shops belt/mailt hebben ze ergens een tbred voor week 40, en dan verkoop je je huidige
Link naar reactie
Even nog een antwoord... de boel even naar boven halen... sorry :oops: Maar goed: is er zekerheid dat de 'pinmod' methode werkt? Ik zat [url=http://www.ocinside.de/go_e.html?/html/workshop/pinmod/amd_pinmod.html]de pinmod-site[/url] even te bestuderen, daar staat dus dat ik de MP's tot 12,5 kan veranderen. Maar ik wil mijn cpu niet slopen, en ik kan er sowieso niet veel over vinden, dus werkt die pinmod nou echt? Als dat zo is, dan weet ik genoeg. Ik wil dus een beetje zekerheid, ik wil geen dure spullen slopen :wink: ik ben ook maar een krantenjongen... Alvast bedankt :D BTW: [quote:6d1dad0f2d="NoepZoR"]je kunt toch je proc modden naar een mobile en dan in windows de multiplier aanpassen ? je kunt em ook naar een Athlon MP modden de eerste Mobile Athlon MP :P[/quote:6d1dad0f2d] Ik draai vaak linux, dat gaat allemaal een beetje lastig met windows progies :wink:
Link naar reactie
[quote:d3df76f6c3="NoepZoR"]of als je een beetje geluk hebt een een paar shops belt/mailt hebben ze ergens een tbred voor week 40, en dan verkoop je je huidige[/quote:d3df76f6c3] beetje?! f*ck*ng veel geluk week 40 = echt oud .... gaat je amper lukken doorloop van pc winkels is aardig hoog, dus van deze droom help ik bij voorbaat iedereen af... proberen kan altijd maar de kans is ernstig klein :roll:
Link naar reactie
Ff mezelf quoten: ik wil dat niet... :D geen zin in Dan zit ik weer een tijdje zonder cpu enzo, en ik heb al een eeuwigheid moeten wachten op mijn NF7-S nadat mijn A7V333 naar de knoppen is gegaan... Ik wil het zo snel mogelijk doen, hooguit 2 dagen zonder PC zitten. Ik moet ook mn casemod nog een beetje afmaken. En is het niet zo dat je de default MP kunt aanpassen dmv L3 ofzo? Die post is zo verschrikelijk ingewikkeld van GoT... Als ik de default MP kan aanpassen zit ik gebakken :D want ik weet toch wel zo'n beetje de max FSB van mijn RAM (220 MHz...)
Link naar reactie
Okej, mijn proc binnen en het is gewoon nog triester dan ik dacht. k d8 dat ie mss nog wel rond de tijd van week 40 zou zitten :lol: , maar hij is WEEK 4 2004!!! Mja, MP dus gelockt, k had m graag wat omlaag gegooid :cry: Maar die pinmod werkt niet hor, lees dat topic @GoT wat ik hier laatst postte maar eens.. :(
Link naar reactie
Misschien is het een domme vraag, maar als een geünlockte tbred niks nodig heeft qua mods, en een gelockte kun je NIET unlocken met pinmods, wat is dan eigenlijk de functie van een speedstrip? Dat ding verbindt ook alleen maar wat pins. Als je een geünlockte hebt gebruik je em niet, en als je een gelockte hebt werkt ie niet. Ben je mooi klaar mee dan. Oja, check de update van mn vorige post...
Link naar reactie
Mijn eerste reactie was dus ook dan heb je waarschijnlijk een Thorton, maar dat is het dus niet. Ik had zelf nog nooit eerder een gelockte Tbred gezien of ervan gehoord, maar ze bestaan dus. Het OC'en gaat vrij aardig heb ik van Erik begrepen ook zonder unlocked MP en anders moet ik mijn desktop maar uit elkaar schroeven om ze even om te wisselen ;)
Link naar reactie
[quote:375b3b5530="Marcel de Reus"]Mijn eerste reactie was dus ook dan heb je waarschijnlijk een Thorton, maar dat is het dus niet. Ik had zelf nog nooit eerder een gelockte Tbred gezien of ervan gehoord, maar ze bestaan dus. Het OC'en gaat vrij aardig heb ik van Erik begrepen ook zonder unlocked MP en anders moet ik mijn desktop maar uit elkaar schroeven om ze even om te wisselen ;)[/quote:375b3b5530] haha, nog meer vrijwilligers die willen ruilen? :wink: Mja, k probeer er ook maar het beste van te maken. Het gaat denk ik wel lukken :wink: :)
Link naar reactie
[quote:f4b3a4068a="Marcel de Reus"]Mijn eerste reactie was dus ook dan heb je waarschijnlijk een Thorton, maar dat is het dus niet. Ik had zelf nog nooit eerder een gelockte Tbred gezien of ervan gehoord, maar ze bestaan dus. Het OC'en gaat vrij aardig heb ik van Erik begrepen ook zonder unlocked MP en anders moet ik mijn desktop maar uit elkaar schroeven om ze even om te wisselen ;)[/quote:f4b3a4068a] [offtopic] Dat was ook de voorwaarde dat ik VMware had gekocht :wink: [/offtopic] Maar van wat ik begrepen heb van de tweakerspagina's ed werkt die speedstrip toch wel (van de review dan) Wat is het nou?!?!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...