Ga naar inhoud

vloeistof waterkoeling


Aanbevolen berichten

[quote:70f7a4c46c="edwinteems"] [knip] Maar de grote vraag is nu, waar is dat waterwetter te koop? Googlen schiet niet op.. THx[/quote:70f7a4c46c] Bij Google is het vaak de kunst op de juiste zoekterm te komen. 'waterwetter' schiet niet op, maar 'waterwetter nederland' gaf heel wat meer, o.a. verkooppunten in NL.
Link naar reactie
Inderdaad, wel de beste oplossing, koelvloeistof is antischuim,anticorrosie van kunststof en rubberachtige producten en bevat een antioxidant voor metalen. Antischuim is heel belangrijk want als een vloeistof gaat schuimen zou het wel eens kunnen gebeuren dat de schuimbel bij de CPU terechtkomt en dat schuim werkt dan als een isolator en dan is het echt dag CPU!
Link naar reactie
[quote:c6fa0cb9f5="Alipapa"]Inderdaad, wel de beste oplossing, koelvloeistof is antischuim,anticorrosie van kunststof en rubberachtige producten en bevat een antioxidant voor metalen. Antischuim is heel belangrijk want als een vloeistof gaat schuimen zou het wel eens kunnen gebeuren dat de schuimbel bij de CPU terechtkomt en dat schuim werkt dan als een isolator en dan is het echt dag CPU![/quote:c6fa0cb9f5] koelvloeistof is een van de slechtste stoffen die je in een WC kitje kan gebruiken. de aanslag die het achterlaat in de blokjes kan er voor zorgen dat de doorstroming veel minder wordt, met alle gevolgen van dien.. en hoe zou demiwater in een WC setje nu ooit kunnen gaan schuimen dan? dit heb ik nog nooit gezien, en zal ook wel niet gauw voorkomen (tenzij je er dreft oid bijgooit) gewoon demiwater erin mikken, beetje waterwetter of anti corrosive erbij in. evt wat UV lite toevoeging voor een mooier kleurtje, en je setje is optimaal beschermt
Link naar reactie
[quote:52fc2f72d3="turbulence"]je komt uit rotterdam zie ik... nou, dan loop je toch even bij www.tweakstore.nl naar binnen.. die zitten namelijk in jouw woonplaats.. heb je verdorie ook nog de beste watercoolingswinkel van nederland vlak bij je zitten ook nog (ben gewoon jaloers :D )[/quote:52fc2f72d3] Offtopic: Ik ken degene die die lay-out van tweakstore in elkaar heeft geflanst :P Ontopic: Tweakstore is best een goede zaak, en als je het nog dicht bij hebt zitten ook zou ik daar heen gaan.. Veel succes met je watercooling
Link naar reactie
Een ander voordeel van koelvloeitof is dat het (eventueel )zwevende bestanddelen ook zwevend houdt en er dus geen aanslag komt. Een niet door mij genoemd voordeel is ook dat het kathodische corrosie voorkomt, dat is dat als er in een systeem verschillende metalen voorkomen,en waar is dat niet, dan ontstaat er een spanningsveld tussen de twee of meer metalen,en dit spanningsveld laat metalen neerslaan en of zet een corrosie in gang ,al naar gelang de zuurgraad van de toegepaste vloeistof. Demi water is goed ,mist echter enkele door mij genoemde eigenschappen, gedestilleerd water veroorzaakt corrosie door de vrije zuurstof die er in aanwezig is, net als kraanwater. Voorts veroorzaakt een snel draaiend pompje altijd heel tijdelijk gasbellen in de vloeistof die snel weer imploderen en bijvoorbeeld scheepsschroeven opvreten. En of het nu om bescherming gaat van autokoelsystemen of kathodische corrosie van de scheepshuid of cavitatie of van een klein koelsysteem in een computer ,de scheikundige wetten en natuurkundige wetten zijn op allen van toepassing.. Over zulke zaken is het makkelijk praten als je niet geremd wordt door kennis!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...