Ga naar inhoud

kan dit?


Aanbevolen berichten

Volgens mij kan het wel. Sluit bijvoorbeeld je moederbord aan op voeding 1 en je overige apparaten op voeding 2. Als voeding 2 een ATX voeding is zal deze niet werken tenzij je 2 pinnen van de stekker die normaal op je moederbord gaat doorverbindt. Ik weet niet precies welke stekkers dat zijn, maar dat is wel te vinden op internet.
Link naar reactie
[quote:1dce75f262="Marcel de Reus"]Natuurlijk kan dat. Gewoon simpelweg de tweede voeding erbij hangen en daar de gewenste apparaten op aansluiten. Vervolgens zul je de voedingen moeten linken zodat ze beide aangaan als je op de powerknop drukt.[/quote:1dce75f262] [size=9:1dce75f262]Hoe doe je dat dan? :roll: [/size:1dce75f262]
Link naar reactie
Ik heb de indruk dat de vraagsteller absoluut geen verstand heeft van electrotechniek en al helemaal niet van micro-electronica... In dat geval: wees verstandig en doe het niet. Heb je geld te veel: ga je gang, maar reken erop dat je [i:a0e95bfbae]alle[/i:a0e95bfbae] componenten kunt weggooien als je het niet meteen de éérste keer perfect doet.... :o :-? Is overigens recent nog een draadje over geweest, ik meen als onderdeel van een koeling-vraag... Mijn uitleg ga ik dus hier niet herhalen :P Groet, M.V. Wesstein
Link naar reactie
[quote:e2dc37f4f2="Vandread"]http://www.vibecomputers.com/forum/viewtopic.cfm?tid=5104[/quote:e2dc37f4f2] Best wel grappig, Vandread geeft de oplossing en iedereen discusseert of het nu wel of niet mogelijk is. Nu is, denk ik, elke oplossing toch wel een technische oplossing. Zelf zat ik aan ook zoiets te denken. Op zich nog steeds bedoeld voor degene die weet waar die mee bezig is. Ik zat zelf aan het aan/uit schakelaartje te denken. Vaak is dat een 2x wissel schakelaar. De andere zijde kan dus gewoon 2 draadjes aan solderen, en die zijn weer te verbinden met die pen 14 en massa. En anders een variant daarop. Kan in principe met 1 NPN transistor, en een weerstandje ... en veel handigheid. Let wel op, niet elke ATX voeding heeft op pen 14 een groene draad ...
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:5db67c988c="Marcel de Reus"]Ah die lag op je bureau :P Ja dan geldt natuurlijk alsnog hetzelfde verhaal, behalve dat je dan je videokaart niet los kan aansluiten. Grappige naam van je monitor trouwens die ken ik eerder van de Chaintech mobo's namelijk.[/quote:5db67c988c] 2e hands dingetje voor 45 euro bij een inboedelopkoopshop in rdam http://www.griffintechnology.com/archive/monitors/Zenit04.html best leuke specs maar ik dacht/hoopte juist als ze *samen* zijn dat ze dan juist betere voltages zouden geven, nu kan ik alleen 1 hdd en 1 cdrom apart aansluiten... schiet niet echt op he :P
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...