Ga naar inhoud

Celeron ook slecht als het gaat om coderen? (video, enz)


Aanbevolen berichten

Ik weet dat een celeron nouw niet echt de perfecte prosesor is maar hoe ligt de snelhied met coderen van video en geluid? Is een celeron van 2.8 GHz eve snel daarmee als een Pentium van 2.8 of licht dat veel lager? Dan heb ik nog een vraagje: Hoe zit het met de celeron kwa warmte productie? Is dat meer, minder of gelijk aan een Pentium? En dan nog een vraagje: :wink: :lol: Is de prijs/kwaliteit van een Celeron ten opzichte van een Pentium goed of kan ik beter nog wat langer sparen voor een "echte" Pentium? (wordt (mini-)PC voor het downloaden en waarschijnlijk comprimeren van video)
Link naar reactie
gewoon een echte p4 nemen! die celeron draait voor geen meter, is ***traag en het is echt een *** ding!!!!! en die barbone die jij wilt, is er echt geen vergelijkbare te krijgen met socket a??? (ben wel eigenwijs ik weet het) ik zou daar naar kijken amd vind ik stukke beter dan celeron, en de p4 is waarschijnlijk stuk(je/ken) duurder als athlon [i:eefb0db982]Edited by moderator wegens taalgebruik. Pas je woordkeuze in het vervolg een beetje aan. :wink:[/i:eefb0db982] egslim okej sorry
Link naar reactie
[quote:2c6f7263b6]gewoon een echte p4 nemen! die celeron draait voor geen meter, is teringtraag en het is echt een K.U.T ding!!!!! [/quote:2c6f7263b6] De woorden die hij gebruikt zou niet mijn woordkeuze zijn geweest maar ik ben het wel met hem eens. De tray 2,53 heeft wel een goede prijs kwaliteit verhouding. (Wat scheelt boxed en Tray trouwens enorm bij Intel)
Link naar reactie
[quote:2f1e83aff9="General X"]Is de prijs/kwaliteit van een Celeron ten opzichte van een Pentium goed of kan ik beter nog wat langer sparen voor een "echte" Pentium? (wordt (mini-)PC voor het downloaden en waarschijnlijk comprimeren van video)[/quote:2f1e83aff9]De prijs pret verhouding lijkt me nog niet in alle gevallen zo slecht. Uitgaande dat een Celeron 40-50% slechter presteert is, kost die toch al gauw de helft minder (uitgaande van 2,6GHz). Een Celeron 2,0 GHz lijkt me wel te duur. Kijkend naar het prijsverschil, lijkt me dat je gewoon door moet sparen voor het echte werk. Vergelen met de AMD CPU is de Celeron qua prestaties relatief duur. Ga na wat dat kleine moederbord precies aan P4 CPU's ondersteunt. ALs die bijvoorbeeld geen P4 met 533 of 800MHz FSB's ondersteunt, tja, dan is de Celeron nog steeds een optie bij gebrek aan wat anders.
Link naar reactie
LOL, meschien als ik dat tegen mijn ouders zeg dat ze niet te veel zeuren.. Door die echte 2.8 GHz is de prijs met alles erop en eraan nu zon €700,- En daar zijn ze niet zo blij mij terwijl ik het geld gewoon heb :cry: :evil: :roll: Maar ik ga dus toch voor de pentium, een maandje kan ik wel wachten op dat extra geld, wat vaker naar de omas toe en binnekort weer raporten :D :D
Link naar reactie
[quote:6df6abd14e="General X"]LOL, meschien als ik dat tegen mijn ouders zeg dat ze niet te veel zeuren.. Door die echte 2.8 GHz is de prijs met alles erop en eraan nu zon €700,- En daar zijn ze niet zo blij mij terwijl ik het geld gewoon heb :cry: :evil: :roll: Maar ik ga dus toch voor de pentium, een maandje kan ik wel wachten op dat extra geld, wat vaker naar de omas toe en binnekort weer raporten :D :D[/quote:6df6abd14e] Als je er alleen maar mee zit te encoden vind ik het wel een beetje sneu om er zo'n duur ding van te maken, trouwens. Maja, heb je wel gelijk een stereotoren en alles, maar als je die al hebt is het wel een beetje zonde.
Link naar reactie
[quote:f926a10c66="General X"]Dacht ik ook, maar de dingen die ik over een celeron lees zijn niet echt lovend. Wouw gewoon weten of hij meschien echt so slecht was of dat ermee te leven valt. Ik zal eens wat rondvraag doen....[/quote:f926a10c66] leuke ava. Ja, je kan ook een P4 1,8 GHz nemen. http://www.tweakers.net/pricewatch/24765 Zijn zowiets van 10 euro duurder dan celly 2,8GHz Je kan het ook je game PC maken en er een goede videoplank in hangen, en je huidige gebruiken als encoder.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...