Ga naar inhoud

Athlon 2400+ (tbred) in een MSI K7T Turbo? (VIA KT133A)


Aanbevolen berichten

[quote:b9bf0034ce="Boesje"]Kan een athlon xp 2400+ (2Ghz) in een MSI K7T Turbo met chipset KT 133A ? Volgens de importeur ondersteunt dit mb alleen Athlon processors met Palomino core (0.18 micron) tot 1.5 Ghz en mag er geen tbred in :roll:[/quote:b9bf0034ce] je hebt al 2 dingen die hij niet ondersteunt; kloksnelheid, mag maar 1,5 GHZ zijn, en je wil er een 2 GHZ indrukken. en type core (Palo VS TB) hmm, zit net eens even op de MSI site te checken, en daar kom ik dit tegen bij de bios updates; http://www.msi.com.tw/program/support/bios/bos/spt_bos_detail.php?UID=100 [quote:b9bf0034ce]Only K7T Turbo2 can support Athlon XP 1800+ CPU & above ,[/quote:b9bf0034ce] dus zou er niet op rekenen dat jouw bord dit wel aankan. max een XP1800 kan erop, zag ik net staan bij de specs.. BTW: wat is het verschil tussen KT7 Turbo en KT7 Turbo 2 (alleen de revisie? ) http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_cpu_support_detail.php?UID=100 zit er dus echt niet in. ze zullen wel getest hebben of de CPU's pakken, en dat doen ze dus niet, dus ze zullen het ook niet doen bij jou... waarom koop je niet voor een habbekrats een ander bordje dan? KT333 met SDram heb je ook al voor weinig....
Link naar reactie
Geen enkel moederbord nieuwer dan de Apollo 266 of Sis 735 chipset voor een Amd processor ondersteunt nog Sd-ram. Zover ik weet ondersteunt geen enkel moederbord gebaseerd op de Kt133A chipset kan werken met een Toroughbred processor. Volgens mij kunnen ze alleen de op 0,18 micron gebaseerde amd cpu's aan. Maar dan nog, Als het zou werken dan remt je geheugen de boel dusdanig af dat het zonde zou zijn om te investeren in een cpu als de Xp2400+ Je kan dan de boel beter zo laten, of upgraden naar een nieuw moederbord cpu, en bijpassend geheugen. De hier in dit topic al gesuggereerde A7N8X-X zou best een goede keus zijn mocht je gaan upgraden. Scenic20
Link naar reactie
[quote:6e0e27f4fd="schoenie"]maarre ik zou er niet op gokken ik heb een k7vza rev3 en wilde er nog een xp2000 tbred op zetten, maar sindsdien is het bord naar de knoppen en werkt ook de oude processor er niet meer op, dus erg veel kans dat het goed gaat geef ik je niet. ben natuurlijk wel een pechgeval :cry: :cry:[/quote:6e0e27f4fd] Logisch dat die niet past , je moet ook de Athlon XP 2000+ met Palomino Core hebben Toch ?
Link naar reactie
Sorry maar jullie zitten er allemaal naast. :o Gewoon even naar de MSI website gaan laatse BIOS downloaden en flashen. (versie 3.6 geloof ik) En hupzakee er mag nu max een AMD Athlon 2600+ in. Alleen wel je cooler aanpassen. :D Ps* alleen zie ik er het nut niet van in KT7 Turbo heeft nog SDRAM geheugen. Wil je volledig profijt trekken van een snelle processor moet je echt DDR geheugen hebben en liefst Pc 2700 of hoger. Dus eerder tijd voor wat nieuws denken jullie ook niet.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...